Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ARK 652BİLİMSEL İNCELEME VE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ2 + 01. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bilimsel bir yayının oluşumu, aşamaları ve değerlendirilmesi konusunda ayrıntılı bilgiler verilecektir. Bu aşamada farklı bilimsel çalışmaların değerlendirilmesi sonucunda çağdaş araştırma tekniklerinin anlaşılması sağlanacaktır. Bilimsel bir çalışma yapabilmek için yapılması gereken adımlar anlatılarak öğrencilerin bilimsel çalışma denemeleri değerlendirilecektir.
Ders İçeriği Bilimsel bir yayının oluşumu, aşamaları ve değerlendirilmesi konusunda ayrıntılı bilgiler verilecektir. Bu aşamada farklı bilimsel çalışmaların değerlendirilmesi sonucunda çağdaş araştırma tekniklerinin anlaşılması sağlanacaktır. Bilimsel bir çalışma yapabilmek için yapılması gereken adımlar anlatılarak öğrencilerin bilimsel çalışma denemeleri değerlendirilecektir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Bilimsel yayının oluşumunun öğrenilmesi
2Bilimsel bir makalenin eleştirisinin öğrenilmesi
3Yüksek Lisans tez çalışması eleştirisinin öğrenilmesi
4Doktora tez çalışması eleştirisinin öğrenilmesi

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001434443444344343
ÖK 002445554444344343
ÖK 003455555555555544
ÖK 004555555544444454
Ara Toplam171719191917181717151717151714
Katkı445554544444444

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)12560
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)41040
Ödevler4416
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)188
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11222
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2013-2014 Bahar1FAHRİYE BAYRAM
Detay 2013-2014 Güz1FAHRİYE BAYRAM


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ARK 652 BİLİMSEL İNCELEME VE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ 2 + 0 1 Türkçe 2013-2014 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. FAHRİYE BAYRAM fbayram@pau.edu.tr İTBF A0009 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Bilimsel bir yayının oluşumu, aşamaları ve değerlendirilmesi konusunda ayrıntılı bilgiler verilecektir. Bu aşamada farklı bilimsel çalışmaların değerlendirilmesi sonucunda çağdaş araştırma tekniklerinin anlaşılması sağlanacaktır. Bilimsel bir çalışma yapabilmek için yapılması gereken adımlar anlatılarak öğrencilerin bilimsel çalışma denemeleri değerlendirilecektir.
İçerik Bilimsel bir yayının oluşumu, aşamaları ve değerlendirilmesi konusunda ayrıntılı bilgiler verilecektir. Bu aşamada farklı bilimsel çalışmaların değerlendirilmesi sonucunda çağdaş araştırma tekniklerinin anlaşılması sağlanacaktır. Bilimsel bir çalışma yapabilmek için yapılması gereken adımlar anlatılarak öğrencilerin bilimsel çalışma denemeleri değerlendirilecektir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Araştırmacıda olması gereken temel nitelikler
2 Bilimsel yöntem
3 Bilimsel metodta izlenecek yollar
4 Araştırmanın temelleri
5 Literatür taraması
6 Referans kaynaklara Ulaşma
7 Referans kaynakların incelenmesi
8 Bilimsel yazımda temel kriterler
9 Bilim dilinin gelişmesi
10 Ara sınav
11 Bilimsel araştırmada etik
12 Bilimsel yazım kuralları
13 Bilimsel sonuçların yazımı
14 Genel değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Beaud M., Tez Yazma Sanatı, (Çev. A. Meral), 2001.Türkçe
Bilgegil M. K., Türkçe Dilbilgisi, Erzurum 2000.Türkçe
Doğan, M., Araştırma Teknikleri ve Bilimsel İletişimin Temelleri, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Fizik Bölümü Ders Notları.Türkçe
Ekiz D., Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş, Anı, Ankara 2003.Türkçe
Shapiro, J. J.-S. K. Hughes, “Information Literacy as A Liberal Art: Enlightenment Proposals for a New Curriculum”, Educom Review, March/April, 1996, s. 31–35. English
Tomakin, E., “Bilimsel Araştırma Yöntemleri Dersinin Etkin Öğretilmesinin İncelenmesi”, KKEFD/JOKKEF, 16, 2007, s. 37-65.Türkçe
Tükrdoğan, O., Bilimsel Araştırma Metodolojisi, İstanbul 2009.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları