Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FEDB 526ÇEVRE ETİĞİ VE DİN 3 + 02. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Çevre ve Din İlişkisini önemli boyutlarıyla kavratmak. Çevre Ahlakının dini temellerini fark etmek. Etik değerler ve Dini değerleri kıyaslamak. Çevre Ahlakın temel problemlerini tartışmak.
Ders İçeriği Çevre Ahlak İlişkisi, Hava-Su-Toprak-Orman ve Dinin bu unsurlara bakışı, Çevre Sorumluluğu ve Din
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İslam Ahlakının temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar.
2Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder.
3Günümüz çevre problemlerine İslam Ahlakındaki yaklaşımlar aracılığıyla yanıt arayabilir.
4Çevre, ekolojik denge kavramlarını tanımak, çevre sorunları ile kültürel ve dini değerlerin ilişkisini kavramamak
5Çevreyi korumanın önemini araştırarak, doğal ve sosyal çevrede meydana gelecek değişimlerin sonuçları hakkında iyimser ve karamsar öngörüleri öğrenir.
6Yaşayan dinlerin doğa ve insana dair öğretilerinin çevre koruma bilincinin gelişmesine katkılarını değerlendirir.
7Sosyal ve doğal çevreyi olumsuz etkileyecek kültürel ve ahlaki ve dinî tavır ya da tutumları ayırt eder.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4832
Ödevler6636
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)133
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)5315
Arasınav133
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması5525
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


Seçili dönemde ders açılmamıştır.


Yazdır

T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları