Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TISB 625İSLAM MEZHEPLERİ TARİHİNDE YÖNTEM3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı İlk dönemden günümüze kadar İslam coğrafyasında ortaya çıkan mezhepler, inançlar ve dini oluşumlar hakkında İslam literatüründe birçok malumat bulunmaktadır. Fakat mezhepleri ve inançlarını doğru anlayabilmek için bu malumattan nasıl yararlanılması gerektiği önemli bir sorundur. Bu ancak doğru bir usul geliştirmek ve araştırmalarda bu usulden yararlanmakla mümkündür. İslam Mezhepleri Tarihinde Yöntem dersinin amacı araştırmacı öğrencinin kaynaklardan bilgiyi hangi usullerle elde edeceğini, doğru bilgiyi nasıl ayırt edeceğini ve elde ettiği bilgiyi nasıl değerlendirmesi gerektiğini öğretmektir.
Ders İçeriği Mezheplerin oluşumuna ve inançlarına dair nakledilen her türlü bilginin objektif, araştırmacı, sorgulayıcı ve eleştirel bir yöntemle ele almak. Kaynaklarda yer alan haberleri tarihi, geleneksel, sosyolojik, psikolojik vb. etkenleri de göz önünde bulundurarak değerlendirmek. İnançları zaman-mekân, olay ve fikir bağlantısıyla analiz etmek. Tarih, Felsefe, Sosyoloji, Psikoloji, Semantik, Hermenötik, Dinler Tarihi vb. disiplinlerden de yararlanmak. Mezhepleri ve inançlarını yargılamamak, bilâkis tarafsız bir bakışla incelemek.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İslam Mezhepleri Tarihi araştırma ve okumalarında usul bilgisi edinir.
2İslam Mezhepleri Tarihi araştırmalarında Tarih, Sosyoloji, Psikoloji, Dinler Tarihi vd. alanlardan yararlanmayı öğrenir.
3İslam Mezhepleri Tarihi literatürünü nasıl kullanacağını bilir.
4Mezheplerin inanç esaslarına dair görüşlerini doğru bir şekilde kavrar.
5Mezheplerin görüşlerine tarafsız bir bakış açısıyla yaklaşmayı öğrenir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Arasınav11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1FATİH TOPALOĞLU
Detay 2020-2021 Güz1FATİH TOPALOĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TISB 625 İSLAM MEZHEPLERİ TARİHİNDE YÖNTEM 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. FATİH TOPALOĞLU fatihtopaloglu@pau.edu.tr ISLAMENS A0107 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç İlk dönemden günümüze kadar İslam coğrafyasında ortaya çıkan mezhepler, inançlar ve dini oluşumlar hakkında İslam literatüründe birçok malumat bulunmaktadır. Fakat mezhepleri ve inançlarını doğru anlayabilmek için bu malumattan nasıl yararlanılması gerektiği önemli bir sorundur. Bu ancak doğru bir usul geliştirmek ve araştırmalarda bu usulden yararlanmakla mümkündür. İslam Mezhepleri Tarihinde Yöntem dersinin amacı araştırmacı öğrencinin kaynaklardan bilgiyi hangi usullerle elde edeceğini, doğru bilgiyi nasıl ayırt edeceğini ve elde ettiği bilgiyi nasıl değerlendirmesi gerektiğini öğretmektir.
İçerik Mezheplerin oluşumuna ve inançlarına dair nakledilen her türlü bilginin objektif, araştırmacı, sorgulayıcı ve eleştirel bir yöntemle ele almak. Kaynaklarda yer alan haberleri tarihi, geleneksel, sosyolojik, psikolojik vb. etkenleri de göz önünde bulundurarak değerlendirmek. İnançları zaman-mekân, olay ve fikir bağlantısıyla analiz etmek. Tarih, Felsefe, Sosyoloji, Psikoloji, Semantik, Hermenötik, Dinler Tarihi vb. disiplinlerden de yararlanmak. Mezhepleri ve inançlarını yargılamamak, bilâkis tarafsız bir bakışla incelemek.
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları