DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TISB 589KUR’AN TERCÜME TEKNİKLERİ-I3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı
Ders İçeriği Ayet tercüme teknikleri işlenecek, Kur’an Meallerinde düşülen hatalar örnekler üzerinden ele alınacaktır. Kur’ân-ı Kerim’de geçen kelime ve kavramlarının tahlili hakkında bilgi verilecektir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1-

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Arasınav11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Güz1MÜRSEL ETHEM

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  TISB 589 Dersin Adı:  KUR’AN TERCÜME TEKNİKLERİ-I
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2018-2019 Güz
Öğretim Elemanı :  DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ MÜRSEL ETHEM E-Mail:  murselethemoglu@pau.edu.tr, İç Hat:  296 4419,
Ders Yeri DSHMY D0160,
Amaç :
İçerik : Ayet tercüme teknikleri işlenecek, Kur’an Meallerinde düşülen hatalar örnekler üzerinden ele alınacaktır. Kur’ân-ı Kerim’de geçen kelime ve kavramlarının tahlili hakkında bilgi verilecektir.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %70
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 tekrar
2 KUR’AN’I ANLAMADA AYET VE SAYFA NUMARALARININ ETKİSİ-I
3 1. Kur’an’ı Anlamada Ayet Numaralarının Etkisi
4 2. Kur’an’ı Anlamada Mushaf Sayfa Numaralarının Etkisi
5 KUR’AN’I ANLAMADA MÜŞKİLATIN GİDERİLMESİ
6 A. Müşkil ve Müşkile Yakın Kavramlar
7 B. Kapalılığı Gidermenin Yolları
8 Dilbilim ve Çeviribilim
9 Kur’an-ı Kerim’in Çevirilerinin Tasnifi
10 Kur’an’ın Anlaşılmasında Önceki Vahiylerin Konumu
11 GENEL OLARAK KUR’AN-I KERİM’İN ÇEVİRİLEBİLİRLİĞİ SORUNU
12 Kur’an’ın “Musaddık” ve “Müheymin” Özelliğini
13 KELİMELERİN ANLAM DEĞİŞMELERİNE GEREKEN ÖNEMİ VERMEK
14 GENEL DEĞERLENDİRME
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları