DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TEG 518ÇOCUK EDEBİYATINDA TÜRLER- II3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencilerin çocuk edebiyatı türleriyle ilgili öğrenme-öğretme süreçlerini kavramaları ve edebî metinler üzerinde tartışmalarını sağlamak.
Ders İçeriği Çocuk edebiyatında eser verilen edebî türler bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. Her tür kuramsal olarak ele alınıp işlenmekte, edebî metinler üzerinde uygulamalı bilgiler verilmektedir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Çocuk edebiyatını tanımlar ve önemini kavrar.
2Çocuk edebiyatındaki edebî türleri öğrenir.
3Çocuğun dil gelişimine katkıda bulunan edebî türleri benimser.
4Yazılı ve sözlü anlatım becerilerini geliştirir.
5Çocuk kitaplarında bulunması gereken biçim ve içerik özeliklerini öğrenir.
6Önemli çocuk klâsiklerini inceler.
7Hayâle, duyguya ve gerçeğe bağlı türlerde verilen çocuk kitaplarını değerlendirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 0123 55552  2 
ÖK 0223 55552  2 
ÖK 0323 55552  2 
ÖK 0423 55552  2 
ÖK 0523 55552  2 
ÖK 0623 55552  2 
ÖK 0723 55552  2 
Ara Toplam1421 3535353514  14 
Katkı230555520020

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Ödevler51050
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12222
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12525
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2015-2016 Bahar1ALİ DONBAY

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  TEG 518 Dersin Adı:  ÇOCUK EDEBİYATINDA TÜRLER- II
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2015-2016 Bahar
Öğretim Elemanı :  DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ ALİ DONBAY E-Mail:  adonbay@pau.edu.tr, İç Hat:  296 1023,
Ders Yeri EGT A0325,
Amaç : Öğrencilerin çocuk edebiyatı türleriyle ilgili öğrenme-öğretme süreçlerini kavramaları ve edebî metinler üzerinde tartışmalarını sağlamak.
İçerik : Çocuk edebiyatında eser verilen edebî türler bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. Her tür kuramsal olarak ele alınıp işlenmekte, edebî metinler üzerinde uygulamalı bilgiler verilmektedir.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Masal türü.Masalın çocuk eğitimindeki yerinedir? Masalların çocuklar için yararları nelerdir?
2 Klâsik ve modern masal metinleri üzerinde incelemeler
3 Fabl türü. Aisopos, La Fontaine ve Orhan Veli Kanık. Örnek metinler üzerinde çalışmalar çalışmalar
4 Fıkra metinlerinde aranan özellikler. Çocukların temel dil becerilerine katkısı
5 Deneme türü. Deneme türüne ait metinlerin çocuklar için gerekli oluşu
6 Destan türü. Türk ve Dünya destanlarından çocuk edebiyatında yararlanma
7 Efsane türünden seçilmiş metinlerin modern eğitim anlayışları açısından değerlendirilmesi
8 Hikâye türü. Yaş gruplarına göre hikâyeler.
9 Çocuk romanlarının yararları. Çocuk romanlarında bulunması gereken özellikler. Türk Edebiyatından seçilmiş çocuk romanları üzerinde incelemeler
10 "Çocuk Klâsiği" kavramı. Dünya'da çocuk klâsiği olmuş başlıca romanlar üzerinde incelemeler
11 Çizgi roman. Yerli ve yabancı örnekler. Çizgi romandan çocuk eğitiminde yararlanma sorunu
12 Çocuk şiiri ve genel özellikleri. Örnek metinler üzerinde çalışmalar
13 Çocuk gazete ve dergileri
14 Çocuk kitaplarında yer alan olumsuzluklar ve genel değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Recep Nas, Çocuk Edebiyatı (2002)Türkçe
Hasan Güleryüz, Yaratıcı Çocuk Edebiyatı (2002)Türkçe
Ömer Yılar-Lokman Turan,Eğitim Fakülteleri İçin Çocuk Edebiyatı (2007)Türkçe
Sıddık Akbayır, Çocuğum Neyi Okumalı? (2008)Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları