DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TEG 517ÇOCUK EDEBİYATINDA TÜRLER- I3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencilerin çocuk edebiyatı türleriyle ilgili öğrenme-öğretme süreçlerini kavramaları ve edebî metinler üzerinde tartışmalarını sağlamak
Ders İçeriği Çocuk edebiyatında eser verilen edebî türler bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. Her tür kuramsal olarak ele alınıp işlenmekte, edebî metinler üzerinde uygulamalı bilgiler verilmektedir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Çocuk edebiyatını tanımlar ve önemini kavrar.
2Çocuk edebiyatındaki edebî türleri öğrenir.
3Çocuğun dil gelişimine katkıda bulunan edebî türleri benimser.
4Yazılı ve sözlü anlatım becerilerini geliştirir.
5Çocuk kitaplarında bulunması gereken biçim ve içerik özeliklerini öğrenir.
6Önemli çocuk klâsiklerini inceler.
7Hayâle, duyguya ve gerçeğe bağlı türlerde verilen çocuk kitaplarını değerlendirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 012 424452  3 
ÖK 022 424452  3 
ÖK 032 424452  3 
ÖK 042 424452  3 
ÖK 052 424452  3 
ÖK 062 424452  3 
ÖK 072 424452  3 
Ara Toplam14 281428283514  21 
Katkı204244520030

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Ödevler51050
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12222
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12525
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2015-2016 Güz1ALİ DONBAY

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  TEG 517 Dersin Adı:  ÇOCUK EDEBİYATINDA TÜRLER- I
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2015-2016 Güz
Öğretim Elemanı :  DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ ALİ DONBAY E-Mail:  adonbay@pau.edu.tr, İç Hat:  296 1023,
Ders Yeri EGT A0322,
Amaç : Öğrencilerin çocuk edebiyatı türleriyle ilgili öğrenme-öğretme süreçlerini kavramaları ve edebî metinler üzerinde tartışmalarını sağlamak
İçerik : Çocuk edebiyatında eser verilen edebî türler bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. Her tür kuramsal olarak ele alınıp işlenmekte, edebî metinler üzerinde uygulamalı bilgiler verilmektedir.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Çocuk edebiyatının tanımı, kapsamı ve nitelikleri nelerdir?
2 Çocuk edebiyatının Dünya'da ve Türkiye'de gelişme çizgisi nasıldır?
3 Çocuk edebiyatında edebi türlerden nasıl yararlanmak gerekir? Çocuk gelişimine ve öğrenme süreçlerine katkıları bakımından edebî türler nasıl sıralanmalıdır?
4 Çocuk açısından edebiyatın anlamı nedir? Çocukta edebî ilginin gelişmesi nasıldır?
5 Oyuna dayalı türler: tekerleme
6 Bilmeceler ve parmak oyunları
7 Dramatizasyon
8 Çocuk tiyatrosu
9 Meraka dayalı türler: Fen ve Tabiat Olaylarını Anlatan Metinler
10 Biyografi türü
11 Hatıra türü
12 Deneme türü
13 Gezi yazısı
14 Mektup türü
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
A. Ferhan Oğuzkan, Çocuk Edebiyatı (1997)Türkçe
Recep Nas, Çocuk Edebiyatı (2002)Türkçe
Hasan Güleryüz, Yaratıcı Çocuk Edebiyatı (2002)Türkçe
Ömer Yılar-Lokman Turan, Eğitim Fakülteleri İçin Çocuk Edebiyatı (2007)Türkçe
Sıddık Akbayır, Çocuğum Neyi Okumalı? (2008)Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları