DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TEG 538YAZMA MODELLERİ3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencilerin, kuram ve model kavramları ve çeşitli yazma modelleri konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
Ders İçeriği Kuram ve model kavramının tanımı, 1980: Hayes ve Flower’ın modeli, 1987: Bereiter ve Scardamalia’nın gelişimsel modeli, 1989: Levelt’in konuşma modeli, 1996: Yeni bir süreç odaklı model / Hayes (1996) Hayes and Flower’ın modelinin gözden geçirilmiş biçimi (1980), Kellogg’un (1996) modeli
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Kuram ve model kavramlarını tanımlayabilme.
2Yazma modellerini açıklayabilme.
3Modellerin yaklaşımlarını açıklayabilme.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 01            
ÖK 02            
ÖK 03            
Ara Toplam            
Katkı000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler11010
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)12020
Alan Çalışması14114
Anabilim Dalı Akademik Etkinliği155
Anabilim Dalı Akademik Etkinliği (Öğrenci)11010
Arasınav155
Arasınav (Öğrenci)177
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1GÖKHAN ÇETİNKAYA

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  TEG 538 Dersin Adı:  YAZMA MODELLERİ
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı :  DOÇENT GÖKHAN ÇETİNKAYA E-Mail:  İç Hat:  296 1020,
Ders Yeri EGT A0322,
Amaç : Öğrencilerin, kuram ve model kavramları ve çeşitli yazma modelleri konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
İçerik : Kuram ve model kavramının tanımı, 1980: Hayes ve Flower’ın modeli, 1987: Bereiter ve Scardamalia’nın gelişimsel modeli, 1989: Levelt’in konuşma modeli, 1996: Yeni bir süreç odaklı model / Hayes (1996) Hayes and Flower’ın modelinin gözden geçirilmiş biçimi (1980), Kellogg’un (1996) modeli
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları