DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TEG 508ANADİL VE IKİNCİ DİL EDİNİMİ-II3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Türkçe öğretimi programlarını incelemek, yöntem ve teknikleri uygulamak, alanda araştırmalar yürütmek.
Ders İçeriği Öğrenme/edinme kavramları, anadili edinim süreci, yabancı dil edinim süreci, bu süreçlerin farklılıkları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenmeyi tanımlar.
2Edinmeyi tanımlar.
3Anadili edinme süreçlerini tartışır.
4Yabancı dil edinme süreçlerini tartışır.
5Anadili ve yabancı dil edinme/öğrenme farklılıklarını belirtir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 0111     1    
ÖK 0211     1    
ÖK 03114  3 1    
ÖK 04     3 1    
ÖK 05     3 1    
Ara Toplam334  9 5    
Katkı111002010000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Ödevler51050
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12222
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12525
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2013-2014 Bahar1DERYA YAYLI

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  TEG 508 Dersin Adı:  ANADİL VE IKİNCİ DİL EDİNİMİ-II
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2013-2014 Bahar
Öğretim Elemanı :  PROFESÖR DERYA YAYLI E-Mail:  dyayli@pau.edu.tr, İç Hat:  296 1022,
Ders Yeri EGT A0322,
Amaç : Türkçe öğretimi programlarını incelemek, yöntem ve teknikleri uygulamak, alanda araştırmalar yürütmek.
İçerik : Öğrenme/edinme kavramları, anadili edinim süreci, yabancı dil edinim süreci, bu süreçlerin farklılıkları.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Giriş
2 Edinim kuramlarına genel bakış
3 Çok dillilik ve dil edinimi
4 Kritik yaş hipotezi
5 İkinci dil ediniminde güncel tartışmalar
6 Karşılaştırmalı dilbilgisi
7 Evrensel dilbilgisi ve dil edinimi
8 Gelişim basamakları
9 Ara sınav
10 Dilin doğası
11 Aradilin yapısı
12 Girdi hipotezi
13 Dil ediniminde bireysel farklılıklar
14 Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları
© 2019 PAU