Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBO 542TÜRKİYE'DE KÜLTÜR DEĞİŞMELERİ3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Kültür Nedir? Kültür ve uyarlık, kültürün başlıca özellikleri, başlıca kültür sınıflamaları, değişik öğeleri açısından Türk kültürünün tarihsel değişim ve gelişimi kültür öğesi olarak dil, Türk dilinin gelişimi ve etkileşimi, Atatürk’ün “dil” anlayışı ve inkılabı, Türk kültüründe yazı, yazının tarihsel gelişimi, Türklerin tarih boyunca kullandıkları alfabeler
Ders İçeriği Türkiye Cumhuriyeti’nin devraldığı eğitim ve kültürel mirasını, Mustafa Kemal Atatürk’ün önce çağdaş uygarlık seviyesine ve hatta üzerine çıkma hedefi doğrultusunda, takip edilen topyekün modernleşme anlayışı çerçevesinde Cumhuriyetin ilk yıllarında ve sonrasında takip edilen eğitim ve kültür politikalarını, uygulamaları, örneklerle öğrencilere kavratmaktır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenciler, Atatürk’ün modernleşme anlayışını kavrar.
2Öğrenciler, Atatürk döneminde eğitim ve kültür politikalarını değerlendirir.
3Öğrenciler, Atatürk döneminde eğitim ve kültür alanında yapılan çalışmaları açıklar.
4Öğrenciler, Atatürk döneminde eğitim ve kültür alanındaki değişim ve dönüşümü kavrayarak öncesiyle karşılaştırmalarda bulunur.
5Öğrenciler, Tarihsel dönemlendirmenin ve ana konu/sorunları belirlemenin farkında olur.
6Öğrenciler, geçmişte yaşanan olaylara bu günün gözüyle bakılamayacağını kavrar.
7Öğrenciler, işlenen konuların günümüze yansımaların farkında olur.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 00154444545545
ÖK 00245454455454
ÖK 00345454555444
ÖK 00455545554445
ÖK 00554544555444
ÖK 00654545554455
ÖK 00745455555544
Ara Toplam3232313131343433303031
Katkı55444555444

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Güz1MİTHAT AYDIN
Detay 2015-2016 Bahar1MİTHAT AYDIN
Detay 2013-2014 Bahar1MİTHAT AYDIN
Detay 2011-2012 Güz1MİTHAT AYDIN
Detay 2010-2011 Güz1MİTHAT AYDIN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBO 542 TÜRKİYE'DE KÜLTÜR DEĞİŞMELERİ 3 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. MİTHAT AYDIN maydin@pau.edu.tr EGT A0123 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Kültür Nedir? Kültür ve uyarlık, kültürün başlıca özellikleri, başlıca kültür sınıflamaları, değişik öğeleri açısından Türk kültürünün tarihsel değişim ve gelişimi kültür öğesi olarak dil, Türk dilinin gelişimi ve etkileşimi, Atatürk’ün “dil” anlayışı ve inkılabı, Türk kültüründe yazı, yazının tarihsel gelişimi, Türklerin tarih boyunca kullandıkları alfabeler
İçerik Türkiye Cumhuriyeti’nin devraldığı eğitim ve kültürel mirasını, Mustafa Kemal Atatürk’ün önce çağdaş uygarlık seviyesine ve hatta üzerine çıkma hedefi doğrultusunda, takip edilen topyekün modernleşme anlayışı çerçevesinde Cumhuriyetin ilk yıllarında ve sonrasında takip edilen eğitim ve kültür politikalarını, uygulamaları, örneklerle öğrencilere kavratmaktır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Kültür, medeniyet/uygarlık kavramları
2 Kültür değişmelerine neden olan faktörler
3 18.yüzyıl başlarına kadar Türkiye’de meydana gelen kültür değişmelerinin mahiyeti
4 Türkiye’de serbest kültür değişmelerinde Lale Devri
5 III.Selim ve II.Mahmut devri kültür değişmelerinin temel karakteristiği
6 Tanzimat’ın Türk kültür değişmelerindeki yeri
7 Köyde Kültür değişmeleri (Maddi kültürde meydana gelen değişmeler )
8 Ara Sınav
9 Köyde Kültür değişmeleri (Manevi kültürde meydana gelen değişmeler )
10 Şehirde meydan gelen kültür değişmeleri (serbest ve zorunlu kültür değişmelerinin meydana geldiği devirlerin karşılaştırılması)
11 I. ve II.Meşrutiyet dönemi kültür değişmelerinin tahlili
12 Atatürk İnkılaplarının Türkiye’deki kültür değişmelerindeki yeri
13 Cumhuriyet döneminde kültür değişmeleri
14 Osmanlı ve Cumhuriyet dönemi kültür değişmelerinin (eğitim bilim ve hukuk tarihimiz açısından) değerlendirilmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
1-Turhan, Mümtaz, Kültür Değişmeleri/ Sosyal Psikoloji Bakımından Bir Tetkik, Çamlıca Yayınları, 5.Baskı, İstanbul, 2006.Türkçe
2-Özakpınar, Yılmaz, Kültür Değişmeleri ve Batılılaşma Meseleleri, Ötüken Yayınları, İstanbul, 2001.Türkçe
3-Turan, Şerafettin, Türk Kültür Tarihi-Türk Kültüründen Türkiye Kültürüne ve Evrenselliğe, 4. Baskı, Bilgi Yayınevi, 2002Türkçe
4- Berkes, Niyazi, Türkiye’de Çağdaşlaşma, Haz: Ahmet Kuyaş, Yapı Kredi yayınları, 3.Baskı, İstanbul, 2002Türkçe
5- Lewis, Bernard, Modern Türkiye’nin Doğuşu, Türk Tarih Kurumu Yayınları, 7.Baskı Anakara, 1998.Türkçe
6- Karpat, H.Kemal, Osmanlı Modernleşmesi,-Toplum, Kuramsal Değişim ve Nüfus, Çev: A.Z.Durukan, K.Durukan, İmge Kitabevi, Ankara, 2002.Türkçe
7- Mardin, Şerif, Türk Modernleşmesi-Makaleler 4, İletişim Yayınları, 8.Baskı, İstanbul, 2000.Türkçe
8-Shaw, Stanford-Ezel, Kural, Osmanlı İmparatorluğu ve Modern Türkiye, çev: Mehmet Harmancı, c.2, İstanbul 1984Türkçe
9-Öğel, Bahaeddin, Türk Kültür Tarihine Giriş, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1993.Türkçe
10-Faroqhi, Suraıya, Osmanlı Kültürü ve Gündelik Yaşam/Ortaçağdan 20. Yüzyıla, Çev:Elif Kılıç, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 7.Baskı, İstanbul, 2011. Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları