Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBO 526ATATÜRK DÖNEMİ EĞİTİM VE KÜLTÜR PROGRAMLARI3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Cumhuriyet öncesindeki eğitim ve kültür hayatı, Atatürk'ün eğitim hakkındaki görüşleri, Atatürk dönemi eğitim politikaları, Atatürk ve eğitim alanında yapılan çalışmaların değerlendirilmesi
Ders İçeriği Türkiye Cumhuriyeti’nin devraldığı eğitim ve kültürel mirasını, Mustafa Kemal Atatürk’ün önce çağdaş uygarlık seviyesine ve hatta üzerine çıkma hedefi doğrultusunda, takip edilen topyekün modernleşme anlayışı çerçevesinde Cumhuriyetin ilk yıllarında ve sonrasında takip edilen eğitim ve kültür politikalarını, uygulamaları, örneklerle öğrencilere kavratmaktır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenciler, Atatürk’ün modernleşme anlayışını kavrar.
2Öğrenciler, Atatürk döneminde eğitim ve kültür politikalarını değerlendirir.
3 Öğrenciler, Atatürk döneminde eğitim ve kültür alanında yapılan çalışmaları açıklar.
4 Öğrenciler, Atatürk döneminde eğitim ve kültür alanındaki değişim ve dönüşümü kavrayarak öncesiyle karşılaştırmalarda bulunur.
5Öğrenciler, Tarihsel dönemlendirmenin ve ana konu/sorunları belirlemenin farkında olur.
6Öğrenciler, geçmişte yaşanan olaylara bu günün gözüyle bakılamayacağını kavrar.
7Öğrenciler, işlenen konuların günümüze yansımaların farkında olur.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 00154445445444
ÖK 00245454444545
ÖK 00354545455444
ÖK 0045454 445454
ÖK 00554445554455
ÖK 00655445554555
ÖK 00745544455444
Ara Toplam3331312928303232303131
Katkı54444455444

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar1TAHİR KODAL
Detay 2022-2023 Bahar2TAHİR KODAL
Detay 2016-2017 Bahar1TAHİR KODAL
Detay 2015-2016 Bahar1TAHİR KODAL
Detay 2014-2015 Bahar1TAHİR KODAL
Detay 2014-2015 Güz1TAHİR KODAL
Detay 2013-2014 Güz1TAHİR KODAL
Detay 2012-2013 Güz1TAHİR KODAL
Detay 2011-2012 Güz1TAHİR KODAL
Detay 2010-2011 Güz1TAHİR KODAL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBO 526 ATATÜRK DÖNEMİ EĞİTİM VE KÜLTÜR PROGRAMLARI 3 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. TAHİR KODAL tkodal@pau.edu.tr EGT A0122 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Cumhuriyet öncesindeki eğitim ve kültür hayatı, Atatürk'ün eğitim hakkındaki görüşleri, Atatürk dönemi eğitim politikaları, Atatürk ve eğitim alanında yapılan çalışmaların değerlendirilmesi
İçerik Türkiye Cumhuriyeti’nin devraldığı eğitim ve kültürel mirasını, Mustafa Kemal Atatürk’ün önce çağdaş uygarlık seviyesine ve hatta üzerine çıkma hedefi doğrultusunda, takip edilen topyekün modernleşme anlayışı çerçevesinde Cumhuriyetin ilk yıllarında ve sonrasında takip edilen eğitim ve kültür politikalarını, uygulamaları, örneklerle öğrencilere kavratmaktır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Cumhuriyet öncesindeki eğitim hayatı
2 Cumhuriyet öncesindeki kültür hayatı
3 Atatürk’ün eğitim hakkındaki görüşleri
4 Atatürk dönemi eğitim politikaları
5 Atatürk ve eğitim alanında yapılan çalışmalar
6 Kültür ve medeniyet kavramlarının gelişimi
7 Atatürk’ün kültür hakkındaki görüşleri
8 Atatürk’ün medeniyet hakkındaki görüşleri
9 Ara sınav haftası
10 Cumhuriyet dönemi kültür politikasının temel ilkeleri
11 Atatürk dönemi kültür politikaları ve yapılan çalışmalar
12 Atatürk döneminde ilk olarak kurulan kültür kurumları
13 Atatürk döneminde faaliyette bulunan ve ilk olarak kurulan kültür kurumları üzerinden eğitim ve kültür politikalarının değerlendirilmesi
14 Atatürk dönemi eğitim ve kültür politikaları hakkında genel değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
AKYÜZ, Yahya, Türk Eğitim Tarihi-M.Ö 1000-MS. 2010, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara 2010.Türkçe
ATATÜRK, M. Kemal, Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, Atatürk Araştırma Merkezi Yayını, Ankara 2006. Türkçe
ATATÜRK, M. Kemal, Nutuk (1919-1927), Atatürk Araştırma Merkezi Yayını, Ankara 1989.Türkçe
BİNBAŞIOĞLU, Cavit, Başlangıçtan Günümüze Türk Eğitim Tarihi, Anı Yayıncılık, Ankara 2009.Türkçe
BİNBAŞIOĞLU, Cavit, Türk eğitim Düşüncesi Tarihi, Anı yayıncılık, Ankara 2006.Türkçe
BİNBAŞIOĞLU, Cavit, Türkiye’de Eğitim Bilimleri Tarihi, İstanbul 1995.Türkçe
SAKAOĞLU, Necdet, Cumhuriyet Dönemi Eğitim Tarihi, İstanbul 1992.Türkçe
SAKAOĞLU, Necdet, Osmanlı’dan Günümüze Türk Eğitim Tarihi, Bilgi Üniversitesi Yayını, İstanbul 2003.Türkçe
YALÇIN, Durmuş-Azmi Süslü ve diğ., Türkiye Cumhuriyeti Tarihi-II, Atatürk Araştırma Merkezi Yayını, Ankara 2003.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları