Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBO 539SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNDE ÖĞRETİM PROGRAMI İNCELEMELERİ3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Sosyal Bilgiler öğretim programlarının tarihçesi, eğitimde program geliştirme ve değerlendirme kavramları, Sosyal Bilgiler eğitiminde öğretim programlarını tanıma, Program türleri, program geliştirmenin kuramsal temelleri, program geliştirme süreci, program geliştirmede yeni yaklaşımlar, ülkemizde ve yurtdışında sosyal bilgiler programları ve bu programların değerlendirilerek karşılaştırılmasını amaçlamaktadır.
Ders İçeriği Birey ve Kimlik, Kültür ve Miras, İnsanlar, Yerler ve Çevreler, Üretim, Dağıtım ve Tüketim, Bilim, Teknoloji ve Toplum, Gruplar, Kurumlar, Sosyal örgütler, Güç, Yönetim ve Toplum, Küresel Bağlantılar gibi konular yer almaktadır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Sosyal Bilgiler Eğitiminde Program geliştirmenin kuramsal temellerini tanımlar.
2Sosyal Bilgiler programlarının temel öğelerini açıklar.
3Sosyal Bilgiler Program geliştirme modellerini yorumlar.
4Sosyal Bilgiler Program geliştirme sürecini yorumlar.
5Sosyal Bilgiler Program geliştirmede yeni yaklaşımları formüle eder.
6Sosyal Bilgiler öğretiminde bilişim teknolojilerini kullanarak program tasarısı planlayabilir.
7Sosyal bilgiler programlarını değerlendirebilir.
8Sosyal Bilgiler ile ilgili Türkiye’de ve diğer ülkelerdeki eğitim programlarının yapısını yorumlar.
9Sosyal Bilgiler eğitimi programı hazırlarken işbirliğine dayalı çalışılabilir.
10Sosyal Bilgiler eğitimi ile ilgili alternatif program yaklaşımları geliştirir.
11Sosyal Bilgiler eğitimi programları üzerine eleştiri yapar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 0015      5   
ÖK 0025          
ÖK 00335         
ÖK 00435         
ÖK 005    5      
ÖK 006  5 5   5  
ÖK 007 5         
ÖK 008 5   5    5
ÖK 009   5  5   4
ÖK 010    5    4 
ÖK 011 5         
Ara Toplam16255515555549
Katkı12001000001

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1FİSUN BOZKURT OURİLA
Detay 2023-2024 Güz1FİSUN BOZKURT OURİLA
Detay 2022-2023 Bahar1FİSUN BOZKURT OURİLA
Detay 2022-2023 Güz1FİSUN BOZKURT OURİLA
Detay 2021-2022 Güz1FİSUN BOZKURT OURİLA
Detay 2020-2021 Güz1FİSUN BOZKURT OURİLA
Detay 2014-2015 Güz1KEMAL DAŞCIOĞLU
Detay 2013-2014 Güz1KEMAL DAŞCIOĞLU
Detay 2012-2013 Güz1KEMAL DAŞCIOĞLU
Detay 2011-2012 Güz1KEMAL DAŞCIOĞLU
Detay 2010-2011 Güz1KEMAL DAŞCIOĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBO 539 SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNDE ÖĞRETİM PROGRAMI İNCELEMELERİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. FİSUN BOZKURT OURİLA fisunbozkurt@pau.edu.tr EGT A0128 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Sosyal Bilgiler öğretim programlarının tarihçesi, eğitimde program geliştirme ve değerlendirme kavramları, Sosyal Bilgiler eğitiminde öğretim programlarını tanıma, Program türleri, program geliştirmenin kuramsal temelleri, program geliştirme süreci, program geliştirmede yeni yaklaşımlar, ülkemizde ve yurtdışında sosyal bilgiler programları ve bu programların değerlendirilerek karşılaştırılmasını amaçlamaktadır.
İçerik Birey ve Kimlik, Kültür ve Miras, İnsanlar, Yerler ve Çevreler, Üretim, Dağıtım ve Tüketim, Bilim, Teknoloji ve Toplum, Gruplar, Kurumlar, Sosyal örgütler, Güç, Yönetim ve Toplum, Küresel Bağlantılar gibi konular yer almaktadır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Sosyal Bilgiler öğretim programlarının tarihçesi
2 Sosyal Bilgiler öğretim programlarının tarihçesi
3 Sosyal Bilgiler eğitiminde program geliştirme ve değerlendirme kavramları
4 Sosyal Bilgiler eğitiminde öğretim programlarını tanıma
5 Sosyal Bilgiler eğitiminde program geliştirmenin kuramsal temelleri
6 Sosyal Bilgiler eğitiminde öğretim programı geliştirme süreci
7 Sosyal Bilgiler öğretiminde yeni yaklaşımlar
8 Ara sınav
9 Ülkemizde ve yurtdışında sosyal bilgiler öğretim programları
10 Ülkemizde ve yurtdışında sosyal bilgiler öğretim programları
11 Ülkemizde ve yurtdışında sosyal bilgiler öğretim programlarının karşılaştırılması
12 Ülkemizde ve yurtdışında sosyal bilgiler öğretim programlarının karşılaştırılması
13 Ülkemizdeki sosyal bilgiler programlarıyla ders kitaplarının uygunluğunun karşılaştırılması
14 Genel Değerlendirme.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları