EBS PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

Bilgi Paketi & Ders Kataloğu

 YÜKSEK LİSANS . . YABANCI DİLLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI . 2151 İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (2018)

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
INO 504İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME3 + 02. Yarıyıl 

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin sınıf bazlı ölçme ve değerlendirme üzerine temel kavram, ilke ve kurguları öğrenmesi; farklı testler ve sınama biçimleri (örn.: yeterlilik, başarı, bulgulayıcı ve/veya yerleştirme amaçlı sınama, doğrudan ve dolaylı sınama, ayrık nitelikli ve bütüncül sınama, ölçün ve ölçüt temelli sınama, öznel ve nesnel sınama, iletişimsel sınama, vb.), geniş boyutlu dil ölçme amaçları için değişik soru türleri oluşturmaları; bu tür testlerin ve mevcut diğer ölçme yöntemlerini (örn.: gelişim dosyası, özdeğerlendirme, öğrenen günceleri) geliştirmesi ve değerlendirmesi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Bu derste öğrenciler İngilizce öğretiminde dört beceri, dilbilgisi ve sözcük bilgisini iletişimsel olarak ölçme ve değerlendirmeyi uygulamalı olarak öğreneceklerdir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenci İngilizce öğretiminde ölçme ve değerlendirme kuramlarını bilir.
2Öğrenci öğrenme kuramlarına dayalı yaklaşım, yöntem ve teknikler doğrultusunda ölçme araçları geliştirir.
3Öğrenci farklı amaçlar ve düzeylere göre ölçme yapabilir.
4Öğrenci farklı düzeylere yönelik beceri testleri hazırlayabilir.
5Öğrenci alternatif ölçme araçlarını bilir ve kullanır.
6Öğrenci veri analizi yapabilir ve ölçme araçlarını yeniden düzenleyebilir.
7Öğrenci performansa yönelik ölçme ve değerlendirme yapabilir.
8Öğrenci her beceriye yönelik farklı ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir ve kullanır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 01        5   
ÖK 02  5 55 55 5 
ÖK 03    55 55   
ÖK 04    55 55   
ÖK 05  5 55  5   
ÖK 06    5   5   
ÖK 07    55 55   
ÖK 08  5 55 55   
Ara Toplam  15 3530 2540 5 
Katkı002044035010

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Akts iş yükü girilmemiş.

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2017-2018 Bahar1TURAN PAKER

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  INO 504 Dersin Adı:  İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2017-2018 Bahar
Öğretim Elemanı :  PROFESÖR TURAN PAKER E-Mail:  tpaker@pau.edu.tr, İç Hat:  296 1029, 296 1029,
Ders Yeri EGT A0331-06,
Amaç : Bu derste öğrencilerin sınıf bazlı ölçme ve değerlendirme üzerine temel kavram, ilke ve kurguları öğrenmesi; farklı testler ve sınama biçimleri (örn.: yeterlilik, başarı, bulgulayıcı ve/veya yerleştirme amaçlı sınama, doğrudan ve dolaylı sınama, ayrık nitelikli ve bütüncül sınama, ölçün ve ölçüt temelli sınama, öznel ve nesnel sınama, iletişimsel sınama, vb.), geniş boyutlu dil ölçme amaçları için değişik soru türleri oluşturmaları; bu tür testlerin ve mevcut diğer ölçme yöntemlerini (örn.: gelişim dosyası, özdeğerlendirme, öğrenen günceleri) geliştirmesi ve değerlendirmesi amaçlanmaktadır.
İçerik : Bu derste öğrenciler İngilizce öğretiminde dört beceri, dilbilgisi ve sözcük bilgisini iletişimsel olarak ölçme ve değerlendirmeyi uygulamalı olarak öğreneceklerdir.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %70
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin tanıtımı,Sınıf bazlı ölçme ve değerlendirme üzerine temel kavram, ilke ve kurgular;geçerlik,güvenirlik,pratiklik ve geri etki.
2 Sınıf bazlı ölçme ve değerlendirme üzerine temel kavram, ilke ve kurgular;geçerlik,güvenirlik,pratiklik ve geri etki.
3 Farklı testler ve sınama biçimleri (örn.: yeterlilik,yerleştirme bulgulayıcı ve/veya başarıyı ölçme amaçlı sınama, doğrudan ve dolaylı sınama, ayrık nitelikli ve bütüncül sınama, ölçün ve ölçüt temelli sınama, öznel ve nesnel sınama, iletişimsel sınama, vb.)
4 Sınav hazırlamanın temel ilkeleri
5 Dinleme becerisi sınavı hazırlama (telaffuz ve dikte etme)
6 Okuma becerisi sınavı hazırlama (çeviri)
7 Okuma becerisi sınavı hazırlama (çeviri)
8 Arasınav
9 konuşma becerisi sınavı hazırlama
10 Yazma becerisi sınavı hazırlama ve Portfolio ile ölçme ve değerlendirme
11 Dilbilgisi ve sözcükbilgisi sınavı hazırlama
12 Çocuklar için ölçme ve değerlendirme
13 Alternatif ölçme ve değerlendirme türleri
14 Notlandırma ve değerlendirme süreçleri; Madde analizi ve alınan notların yorumlanması,
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Alderson, J.C., Clapham, C. and Wall, D. (1995). Language test construction and evaluation. Cambridge:Cambridge University Press.English
Bachman, L.F. (1990). Fundamental considerations in language testing. Oxford: Oxford University Press.English
, L.F. and Palmer, A.S. (1996). Language testing in practice. Oxford: Oxford University Press.English
Bachman, L.F. and Cohen, A.D. (1998). Interfaces between second language acquisition and language testing research. Cambridge: Cambridge University Press.English
Brown, H.D. (2004). Language assessment: principles and classroom practices. London: Longman.English
Heaton, J.B. (1975). Writing English Language Tests. London: Longman.English
Hughes, A. (2003). Testing for language teachers. Cambridge: CUP.English
Kunnan, A.J. (Ed.) (2000). Studies in language testing 9: Fairness and validation in language assessment:Selected papers from the 19th language testing research colloquium, Orlando, Florida. Cambridge: Cambridge University Press.English
Madson, H.S. (1983). Techniques in testing. Oxford: Oxford University Press.English
McKay, P. (2006). Assessing young language learners. Cambridge: Cambridge University Press.English
Valette, R.M. (1977). Modern language testing. London: Harcourt Brace Jovanovich.English
Weir, C.J. (1990). Communicative language testing. London: Prentice Hall.English
Weir, C.J. and Roberts, J. (1994). Evaluation in ELT. Oxford: BlackwellEnglish
Alderson, J.C., Clapham, C. and Wall, D. (1995). Language test construction and evaluation. Cambridge:Cambridge University Press.English
Bachman, L.F. (1990). Fundamental considerations in language testing. Oxford: Oxford University Press.English
, L.F. and Palmer, A.S. (1996). Language testing in practice. Oxford: Oxford University Press.English
Bachman, L.F. and Cohen, A.D. (1998). Interfaces between second language acquisition and language testing research. Cambridge: Cambridge University Press.English
Brown, H.D. (2004). Language assessment: principles and classroom practices. London: Longman.English
Heaton, J.B. (1975). Writing English Language Tests. London: Longman.English
Hughes, A. (2003). Testing for language teachers. Cambridge: CUP.English
Kunnan, A.J. (Ed.) (2000). Studies in language testing 9: Fairness and validation in language assessment:Selected papers from the 19th language testing research colloquium, Orlando, Florida. Cambridge: Cambridge University Press.English
Madson, H.S. (1983). Techniques in testing. Oxford: Oxford University Press.English
McKay, P. (2006). Assessing young language learners. Cambridge: Cambridge University Press.English
Valette, R.M. (1977). Modern language testing. London: Harcourt Brace Jovanovich.English
Weir, C.J. (1990). Communicative language testing. London: Prentice Hall.English
Weir, C.J. and Roberts, J. (1994). Evaluation in ELT. Oxford: BlackwellEnglish
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları