Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SNO 541MATEMATİK ÖĞRETİMİ3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı; matematik öğretimine ilişkin temel ve güncel kavramları kavratmak ve bunlara ilişkin uygulamalar yapmaktır.
Ders İçeriği Matematik öğrenmemizin nedenleri, matematiksel düşünme, matematikte önemli beceriler, öğrenme kuramları, matematikte kullanılan modeller, problem çözme, geometrik düşünme düzeyleri, teknoloji kullanımı, değerlendirmede alternatif yaklaşımlar ve bunlara ait uygulamalar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1-
1-
1-

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03
ÖK 001   
Ara Toplam   
Katkı000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)1315195
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Güz1YÜCEL FİDAN
Detay 2020-2021 Güz1YÜCEL FİDAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SNO 541 MATEMATİK ÖĞRETİMİ 3 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL FİDAN yucelf@pau.edu.tr EGT A0224 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı; matematik öğretimine ilişkin temel ve güncel kavramları kavratmak ve bunlara ilişkin uygulamalar yapmaktır.
İçerik Matematik öğrenmemizin nedenleri, matematiksel düşünme, matematikte önemli beceriler, öğrenme kuramları, matematikte kullanılan modeller, problem çözme, geometrik düşünme düzeyleri, teknoloji kullanımı, değerlendirmede alternatif yaklaşımlar ve bunlara ait uygulamalar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Matematik nedir ?
2 Neden matematik öğreniyoruz?
3 Matematik yapma ve matematiği bilme
4 Matematiksel düşünme
5 Matematikte önemli beceriler
6 Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı ve matematik öğretimi ile ilişkisi
7 Buluş yoluyla öğrenme ve matematik öğretimi ile ilişkisi
8 Gerçekçi matematik eğitimi
9 Ara Sınav
10 Matematikte kullanılan modeller
11 Problem çözme yaklaşımları
12 Geometrik düşünme düzeyleri
13 Matematik öğretiminde teknoloji kullanımı
14 Matematik eğitiminde değerlendirmeye alternatif yaklaşımlar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları