Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKO 532KARŞILAŞTIRMALI OKULÖNCESİ EĞİTİM3 + 02. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Okul öncesi eğitiminin tarihsel temelleri ve felsefesi, değişik ülkelerde okul öncesi eğitimin statüsü ve okul öncesi eğitim modelleri tartışılacaktır.
Ders İçeriği Ülkemizde uygulanan eğitim modeli ile diğer eğitim modellerini karşılaştır
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Okul öncesi eğitimin tarihsel temellerini açıklar
2Dünyada okul öncesi eğitimin durumunu açıklar
3Farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitimi modellerini karşılaştır
4Okul öncesi eğitimi modellerini analiz eder
5Ülkemizde uygulanan eğitim modeli ile diğer eğitim modellerini karşılaştır
6Okul öncesi eğitim modelleri ile ilgili akademik makaleleri takip eder
7Eleştirel makale analizleri yapar
8Akademik yazma ve sunma, tartışa teknikleri ve becerileri gelişir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001553353532 55
ÖK 002553353532 55
ÖK 00355335353  55
ÖK 00455335353  55
ÖK 005553353534 55
ÖK 006553353534 44
ÖK 007553353534 55
ÖK 008553555544 55
Ara Toplam404024264026402520 3939
Katkı553353533055

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15115
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11717
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11111
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)6742
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1EMEL TOK
Detay 2022-2023 Bahar1NESRİN IŞIKOĞLU
Detay 2021-2022 Bahar1NESRİN IŞIKOĞLU
Detay 2020-2021 Bahar1NESRİN IŞIKOĞLU
Detay 2019-2020 Bahar1NESRİN IŞIKOĞLU
Detay 2018-2019 Bahar1NESRİN IŞIKOĞLU
Detay 2017-2018 Bahar1NESRİN IŞIKOĞLU
Detay 2016-2017 Güz1EMEL TOK
Detay 2015-2016 Bahar1NESRİN IŞIKOĞLU
Detay 2014-2015 Bahar1NESRİN IŞIKOĞLU
Detay 2014-2015 Güz1NESRİN IŞIKOĞLU
Detay 2013-2014 Bahar1NESRİN IŞIKOĞLU
Detay 2013-2014 Güz1NESRİN IŞIKOĞLU
Detay 2012-2013 Bahar1NESRİN IŞIKOĞLU
Detay 2011-2012 Bahar1NESRİN IŞIKOĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKO 532 KARŞILAŞTIRMALI OKULÖNCESİ EĞİTİM 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. EMEL TOK etok@pau.edu.tr EGT A0142 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Okul öncesi eğitiminin tarihsel temelleri ve felsefesi, değişik ülkelerde okul öncesi eğitimin statüsü ve okul öncesi eğitim modelleri tartışılacaktır.
İçerik Ülkemizde uygulanan eğitim modeli ile diğer eğitim modellerini karşılaştır
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Okul Öncesi Eğitiminin tarihsel temelleri ve felsefesi
2 Okul öncesi eğitimin güncel temelleri
3 Türkiye’de okul öncesi eğitiminin gelişimi Türkiye’ de kullanılan erken çocukluk eğitim modelleri Ev ve kurum merkezli eğitim, mobil anaokulları
4 Farklı Ülkelerde okul öncesi eğitimi (Almanya, Amerika, İngiltere, İtalya, Hollanda, Hindistan, Japonya, Kanada)
5 Bir Çocuk Büyüyor:Emile
6 Farklı okul öncesi eğitim modelleri Montessori modeli
7 Head Start
8 VİZE I
9 Yapılandırıcılık; DAP
10 Reggio Emilia Modeli
11 High Scope
12 Waldorf
13 Çok kültürlülük ve önyargısız eğitim
14 Piramit Yaklaşımı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları