Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKO 535GELİŞİM VE ÖĞRENMEDE YENİ YAKLAŞIMLAR3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Gelişim ve öğrenme kuramları, bu alana katkı sağlayan kuramcıların ilkeleri açıklanarak öğrencilere kazandırılacaktır.
Ders İçeriği Öğrenme kuramlarının temellendirdiği öğretim yaklaşımlarının kuramsal açıdan ele alınarak irdelenmesi ve okul öncesi öğretmenliği alanındaki disiplinlerden birine uygulamasının yapılması
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenme yaklaşımlarının karşılaştırılması
2Öğretme yaklaşımlarının karşılaştırılması
3gelişim kuramlarını bilir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001555555555555
ÖK 00255554545    
ÖK 003555454555   
Ara Toplam151515141414141510555
Katkı555555553222

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14570
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14570
Ödevler14114
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12525
Arasınav11616
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2013-2014 Güz1MUSTAFA BULUŞ
Detay 2012-2013 Bahar1MUSTAFA BULUŞ
Detay 2012-2013 Güz1MUSTAFA BULUŞ
Detay 2011-2012 Güz1MUSTAFA BULUŞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKO 535 GELİŞİM VE ÖĞRENMEDE YENİ YAKLAŞIMLAR 3 + 0 1 Türkçe 2013-2014 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. MUSTAFA BULUŞ mbulus@pau.edu.tr EGT A0141 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Gelişim ve öğrenme kuramları, bu alana katkı sağlayan kuramcıların ilkeleri açıklanarak öğrencilere kazandırılacaktır.
İçerik Öğrenme kuramlarının temellendirdiği öğretim yaklaşımlarının kuramsal açıdan ele alınarak irdelenmesi ve okul öncesi öğretmenliği alanındaki disiplinlerden birine uygulamasının yapılması
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Piaget, Freud, Erikson, Gibson, Vygotsky, Siegler, Rugoff un kuramsal değerlendirmelerine literatürdeki çalışmalar ışığında eleştirel bir bakış
2 Piaget, Freud, Erikson, Gibson, Vygotsky, Siegler, Rugoff un kuramsal değerlendirmelerine literatürdeki çalışmalar ışığında eleştirel bir bakış
3 Kuram kuramı, Gelişimsel sinirbilim, Bağlam içinde gelişen insan, Eleştirel psikoloji
4 Kuram kuramı, Gelişimsel sinirbilim, Bağlam içinde gelişen insan, Eleştirel psikoloji
5 Zihinsel Gelişim, Dil Gelişimi, Psikososyal Gelişim, Kişilik Gelişimi, Benlik Gelişimi, Bağlanma Gelişimi
6 Zihinsel Gelişim, Dil Gelişimi, Psikososyal Gelişim, Kişilik Gelişimi, Benlik Gelişimi, Bağlanma Gelişimi
7 Zihinsel Gelişim, Dil Gelişimi, Psikososyal Gelişim, Kişilik Gelişimi, Benlik Gelişimi, Bağlanma Gelişimi
8 Temel öğrenme kuramları (Davranışçı, bilişsel yaklaşımlar, sosyal öğrenme, bilgi işleme yaklaşımları, öğrenmenin biyolojik temelleri, hızlı e-öğrenme, yapılandırmacı yaklaşım vb.)
9 Temel öğrenme kuramları (Davranışçı, bilişsel yaklaşımlar, sosyal öğrenme, bilgi işleme yaklaşımları, öğrenmenin biyolojik temelleri, hızlı e-öğrenme, yapılandırmacı yaklaşım vb.)
10 Temel öğrenme kuramları (Davranışçı, bilişsel yaklaşımlar, sosyal öğrenme, bilgi işleme yaklaşımları, öğrenmenin biyolojik temelleri, hızlı e-öğrenme, yapılandırmacı yaklaşım vb.)
11 Temel öğrenme kuramları (Davranışçı, bilişsel yaklaşımlar, sosyal öğrenme, bilgi işleme yaklaşımları, öğrenmenin biyolojik temelleri, hızlı e-öğrenme, yapılandırmacı yaklaşım vb.)
12 Öğrenme ve bireysel farklılıklara ilişkin değişkenler (öğrenme stratejileri, öğrenme stilleri, öğrenme ve çalışma becerileri, öğrenme ve etkili öz düzenleme vb.)
13 Öğrenme ve bireysel farklılıklara ilişkin değişkenler (öğrenme stratejileri, öğrenme stilleri, öğrenme ve çalışma becerileri, öğrenme ve etkili öz düzenleme vb.)
14 Öğrenme ve bireysel farklılıklara ilişkin değişkenler (öğrenme stratejileri, öğrenme stilleri, öğrenme ve çalışma becerileri, öğrenme ve etkili öz düzenleme vb.)
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Gelişim Psikolojisi Kuramları Patricia H. Miller Çeviren: Bekir Onur İmge Kitabevi, 2008Türkçe
Understanding Early Childhood: Issues and controversies, Helen Penn, 2008.Türkçe
5. Senemoğlu, N. Gelişim, Öğrenme ve ÖğretimTürkçe
6. Ulusoy, A. Eğitim PsikolojisiTürkçe
Tezler ve makalelerTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları