Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKO 531OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar, program türleri, program geliştirmenin tarihi, felsefi, psikolojik, ekonomik ve toplumsal temelleri; eğitim programının öğeleri, program geliştirme modelleri, program değerlendirme, program geliştirme süreci ve program değerlendirme öğrencilerle tartışılacaktır
Ders İçeriği ana dil eğitimi programlarını (ABD, İngiltere, Fransa, Almanya, Japonya, Çin vb. ülkeler) inceleme. Okul Öncesi Eğitimi dersi için kazanım, araç-gereç, içerik, ana-yardımcı noktalar, eğitim ve sınama durumları, örnek olay hazırlama, uygulama, değerlendirip geliştirme, taslak bir program hazırlama
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar
2Okul öncesi eğitim öğretim programını öğrendiği kuramsal bilgiler çerçevesinde değerlendirir
3Çağdaş okul öncesi eğitimi yaklaşımlarını bilimsel bir bakışla değerlendirir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001444444445444
ÖK 00244  555  55 
ÖK 0035544  444   
Ara Toplam131388991389994
Katkı443333433331

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Güz1İZZET BAKİ KARAOĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKO 531 OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME 3 + 0 1 Türkçe 2018-2019 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi İZZET BAKİ KARAOĞLU ibkaraoglu@pau.edu.tr EGT A0137 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar, program türleri, program geliştirmenin tarihi, felsefi, psikolojik, ekonomik ve toplumsal temelleri; eğitim programının öğeleri, program geliştirme modelleri, program değerlendirme, program geliştirme süreci ve program değerlendirme öğrencilerle tartışılacaktır
İçerik ana dil eğitimi programlarını (ABD, İngiltere, Fransa, Almanya, Japonya, Çin vb. ülkeler) inceleme. Okul Öncesi Eğitimi dersi için kazanım, araç-gereç, içerik, ana-yardımcı noktalar, eğitim ve sınama durumları, örnek olay hazırlama, uygulama, değerlendirip geliştirme, taslak bir program hazırlama
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin işleyişi,dersin hedefleri,içerik ve yöntem.
2 Temel kavramlar,program geliştirmenin kuramsal temelleri
3 Okulöncesi programları, kuramsal temeller
4 Program tasarımıve modeller
5 Program geliştirmenin planlanması,İhtiyaç analizi
6 Program tasarısı hazırlama
7 Hedeflerin yazımı,hedef analizi
8 İçerik,belirtke tablosu ve ünite analizi
9 Eğitim durumlarını düzenleme,Öğretme yaşantıları
10 Sınama durumlarının düzenlenmesi
11 Program değerlendirme modelleri
12 Eğitim programının değerlendirilmesinde araştırma problemleri
13 Program değerlendirmede kullanılan araştırma yöntemlerive veri toplama araçları
14 Okulöncesi eğitim programlarını değerlendirme,örnek çalışmaların değerlendirilmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Program geliştirme ve Program değerlendirme temalı tüm kaynaklarTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları