Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKO 529ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE TRENDLER VE YENİLİKLER3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı öğrencilerin erken çocukluk eğitimi alanında teorik ve araştırma boyutlarında gerçekleşen trendleri ve yenilikleri anlamalarını desteklemektir. Ayrıca, erken çocuk eğitimi profesyonellerinin fen, matematik ve okuma yazmaya hazırlık gibi programın farklı alanlarıyla ilgili bilgi ve becerilere yönelik trendleri araştırmalarını amaçlamaktadır. Çocukların, öğretmenlerin ve ailelerin karşılaştığı zorluklar ve konular (medya) incelenecektir. Öğrenciler teorik ve araştırma ile ilişkili trendleri ve yenilikleri kalite kavramıyla ilişkilendirerek tartışır.
Ders İçeriği Erken çocukluk eğitimi öğretmenlerinin alanda gerçekleşen yenilikleri ve trendleri takip etmeleri, onların çocukların çok çeşitli ve geniş bir spektruma sahip olan gereksinimlerini daha iyi bir şekilde karşılayabilmelerini sağlayacaktır. Bu amaç göz önünde bulundurularak, bu alandaki yenilikleri ve trendleri öğrencilere tanıtmak amaçlanmaktadır. Bu derste; Okul öncesi eğitim programlarında modernismden postmodernisme geçiş Yansıtıcı düşünce, Yansıtıcı öğretim, Okul öncesi eğitimde bilgisayar, Televizyon ve çocuk, Yabancı dil öğretimi, Okul öncesi eğitimini yaygınlaştırma çalışmaları, Çevre eğitimi, Anti-ayrımcılık eğitimi ve Değerler eğitimi Ayrıca, bu konuların teorik temelleri ve uygulama örnekleri ders kapsamında tartışılacaktır. .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Erken çocukluk eğitimi alanında teori ve araştırma ile ilişkili trendleri ve yenilikleri kavrar
2Çocukların, öğretmenlerin ve ailelerin erken çocukluk eğitimi ile ilgili karşılaştıkları zorlukları tanımlar
3Erken çocukluk eğitimi alanında teori ve araştırma ile ilişkili trendleri ve yenilikleri kalite kavramıyla ilişkilendirerek açıklar.
4Erken çocukluk eğitiminde matematik, fen ve okuma yazmaya hazırlık ile ilgili bilimsel çalışmalara yönelik değerlendirme raporlarını değerlendirme raporlarını yazma ve sunma becerileri gelişir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001555454545454
ÖK 002555454544555
ÖK 003555454545554
ÖK 004555555555555
Ara Toplam202020172017201719192018
Katkı555454545555

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Arasınav11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2010-2011 Bahar1ASİYE İVRENDİ
Detay 2010-2011 Güz1ASİYE İVRENDİ
Detay 2009-2010 Güz1ASİYE İVRENDİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKO 529 ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE TRENDLER VE YENİLİKLER 3 + 0 1 Türkçe 2010-2011 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ASİYE İVRENDİ aivrendi@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç öğrencilerin erken çocukluk eğitimi alanında teorik ve araştırma boyutlarında gerçekleşen trendleri ve yenilikleri anlamalarını desteklemektir. Ayrıca, erken çocuk eğitimi profesyonellerinin fen, matematik ve okuma yazmaya hazırlık gibi programın farklı alanlarıyla ilgili bilgi ve becerilere yönelik trendleri araştırmalarını amaçlamaktadır. Çocukların, öğretmenlerin ve ailelerin karşılaştığı zorluklar ve konular (medya) incelenecektir. Öğrenciler teorik ve araştırma ile ilişkili trendleri ve yenilikleri kalite kavramıyla ilişkilendirerek tartışır.
İçerik Erken çocukluk eğitimi öğretmenlerinin alanda gerçekleşen yenilikleri ve trendleri takip etmeleri, onların çocukların çok çeşitli ve geniş bir spektruma sahip olan gereksinimlerini daha iyi bir şekilde karşılayabilmelerini sağlayacaktır. Bu amaç göz önünde bulundurularak, bu alandaki yenilikleri ve trendleri öğrencilere tanıtmak amaçlanmaktadır. Bu derste; Okul öncesi eğitim programlarında modernismden postmodernisme geçiş Yansıtıcı düşünce, Yansıtıcı öğretim, Okul öncesi eğitimde bilgisayar, Televizyon ve çocuk, Yabancı dil öğretimi, Okul öncesi eğitimini yaygınlaştırma çalışmaları, Çevre eğitimi, Anti-ayrımcılık eğitimi ve Değerler eğitimi Ayrıca, bu konuların teorik temelleri ve uygulama örnekleri ders kapsamında tartışılacaktır. .
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Türkiye de okul öncesi eğitim: Ekonomik ve toplumsal kalkınma için erken çocukluk eğitimi
2 Okul öncesi eğitiminde devam eden ve beklenen gelişmeler
3 OÖE yaygınlaştırmak ve niteliğini artırmak amacıyla yürütülen projeler
4 Erken çocukluk döneminde yer alan güncel konular ve sorunlara genel bir bakış
5 Dünyada erken çocukluk eğitimi ile ilgili trendler
6 Dünyada erken çocukluk eğitimi ile ilgili trendler
7 Medya ve çocuk: Bilgisayar Televizyon
8 Ara sınav
9 Okul öncesi eğitimi kurumlarında yabancı dil öğretimi
10 Erken çocukluk döneminde matematik ile ilgili bilimsel çalışmalar
11 Erken çocukluk döneminde matematik ile ilgili bilimsel
12 Erken çocuklukta değerler eğitimi
13 Erken çocuklukta değerler eğitimi
14 Erken çocuklukta çevre eğitimi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları