Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKO 540ÇOCUKLARDA DAVRANIŞ YÖNLENDİRME3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders, okul öncesi çağı çocuklarının davranışlarını anlamaya ve yönlendirmeye yönelik teori ve uygulamaları kapsamaktadır.
Ders İçeriği yönlendirme ile ilgili genel ilkeleri, istenmeyen davranışları açıklayan farklı kuramları, istenmeyen davranışları etkileyen faktörleri, disiplin modellerinin dayandığı teorik temelleri açıklamak ve sınıf ortamında karşılaşılan istenmeyen davranışları yorumlamada kullanılacak bilgi ve becerileri geliştirmektir. Ayrıca, davranış geliştirmede okul öncesi eğitimi kurumlarının ve ailelerin rolünün incelenmesi amaçlanmaktadır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Okul öncesi çağı çocuklarının davranışlarını etkileyen faktörleri açıklar
2Davranış yönlendirme ile ilgili genel ilkeleri tanımlar
3İstenmeyen davranışlarla ilişkili farklı kuramları açıklar
4İstenmeyen davranışları açıklayan farklı kuramları kullanarak çocukların sınıf içi davranışlarını yorumlar
5Disiplin modellerinin dayandığı teorik temelleri açıklar
6Disiplin modellerinin güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırır
7Bilimsel çalışmaları inceleyerek okul öncesi eğitimi kurumlarının ve ailelerin kullandığı disiplin stratejilerini ve bu stratejilerin çocuklar üzerindeki etkilerini açıklar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001 5       5 5
ÖK 002 5       5  
ÖK 003         5  
ÖK 00455        53
ÖK 005 5       5  
ÖK 00655  55  5   
ÖK 007       5 5  
Ara Toplam1025  55 552558
Katkı140011011411

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2011-2012 Bahar1ASİYE İVRENDİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKO 540 ÇOCUKLARDA DAVRANIŞ YÖNLENDİRME 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN nkalburan@pau.edu.tr EGT A0144 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu ders, okul öncesi çağı çocuklarının davranışlarını anlamaya ve yönlendirmeye yönelik teori ve uygulamaları kapsamaktadır.
İçerik yönlendirme ile ilgili genel ilkeleri, istenmeyen davranışları açıklayan farklı kuramları, istenmeyen davranışları etkileyen faktörleri, disiplin modellerinin dayandığı teorik temelleri açıklamak ve sınıf ortamında karşılaşılan istenmeyen davranışları yorumlamada kullanılacak bilgi ve becerileri geliştirmektir. Ayrıca, davranış geliştirmede okul öncesi eğitimi kurumlarının ve ailelerin rolünün incelenmesi amaçlanmaktadır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Etkili öğrenme ortamını oluşturma
2 Sınıf davranışlarına yönelik standartları belirleme
3 Okul -aile işbirliği: Ailelerle iletişim, ailenin disiplin anlayışı
4 Olumlu ilişkiler geliştirme: çocuklar arasında olumlu ilişkileri geliştirmeye yönelik etkinlikler
5 Pro-sosyal davranışları destekleme
6 Okul öncesi dönemde istenmeyen/problem davranışlar
7 Davranış yönlendirme ile ilgili genel ilkeler
8 Ara sınav
9 İstenmeyen davranışları açıklayan farklı kuramlar
10 Disiplin ve disiplin modellerinin dayandığı temeller
11 Davranış değiştirme disiplin modeli
12 Atılgan disiplin modeli
13 Gerçeklik terapisi/Kontrol Modeli
14 Ussal sonuçlar modeli
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
• Aktaş, Y. (2008). Okul öncesi eğitimde sınıf yönetimi. Anakara: KÖK yayıncılıkTürkçe
• Hardin, C. (2008). Effective classroom management.Pearson, Merril Prentice Hall.English
• Manning, M. L. Ve Bucher, K. T. (2007). Classroom management: Models, applications, and cases. Pearson, Merril Prentice Hall.English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları