Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKO 520GELİŞİM KURAMLARI3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Okul Öncesi dönemde uygulanan etkinliklere temel oluşturan kuramsal yaklaşımların incelenmesi, bu kuramların okul öncesi eğitim ortamlarında uygulanmasına yönelik analiz ve değerlendirmelerin yapılmasıdır.
Ders İçeriği Gelişim kuramları, gelişim kuramlarının okul öncesi eğitim etkinliklerine yansıması, Gelişim kuramlarının eğitim ortamlarındaki güçlü ve zayıf yönleri, gelişim kuramlarının ve öğrenme teorilerinin bir araya getirilerek okul öncesi eğitim etkinliklerinde uygulanması.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1-
1-

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001454234555423
Ara Toplam454234555423
Katkı232122333212

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1MUSTAFA BULUŞ
Detay 2022-2023 Güz1EMEL TOK
Detay 2021-2022 Güz1EMEL TOK
Detay 2020-2021 Güz2EMEL TOK
Detay 2019-2020 Güz1EMEL TOK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKO 520 GELİŞİM KURAMLARI 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. MUSTAFA BULUŞ mbulus@pau.edu.tr EGT A0141 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Okul Öncesi dönemde uygulanan etkinliklere temel oluşturan kuramsal yaklaşımların incelenmesi, bu kuramların okul öncesi eğitim ortamlarında uygulanmasına yönelik analiz ve değerlendirmelerin yapılmasıdır.
İçerik Gelişim kuramları, gelişim kuramlarının okul öncesi eğitim etkinliklerine yansıması, Gelişim kuramlarının eğitim ortamlarındaki güçlü ve zayıf yönleri, gelişim kuramlarının ve öğrenme teorilerinin bir araya getirilerek okul öncesi eğitim etkinliklerinde uygulanması.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin Tanıtılması, Temel Kavramlar, İnsan nasıl bir varlıktır? Felsefi bir sorgulama ...
2 Çocuklar, aile bireyleri, nerdeyse her birey psikolojik sağlık-uyum sorunları yaşıyor ve risk altında
3 Duyarlı anne-baba-öğretmen olmak
4 Duyarlı eş olmak (Yakın İlişkilerin Gelişimi ve Evlilik Süreçleri)
5 Duyarlı eş olmak (Yakın İlişkilerin Gelişimi ve Evlilik Süreçleri)
6 Normallik, anormallik kavramlarının değişik bakış açıları ile ele alınması, Danışmanlık kuramları ve uyum
7 TA (Eric Berne) Ego Durumları, Sosyo-Kültürel Gelişim Kuramı Lev Semyonovich Vygotsky
8 Etolojik Kuram (Konrad Lorenz Basımlama, John Bowlby Bağlanmanın Gelişimi)
9 Ekolojik Kuram Uri Bronfenbrenner, Zihin Kuramı
10 Psikodinamik Kuramlar- Sigmund Freud: Yapısal Kuram (İd, Ego, Süperego), Topoğrafik Kuram (Bilinç, Bilinçöncesi, Bilinçdışı), Psikoseksüel Gelişim
11 Psikososyal Gelişim, Ahlak Gelişimi
12 Young Şema Kuramı (Erken Dönem Uyumsuz Şemaları ve Ebeveynlik Biçimleri)
13 Young Şema Kuramı (Erken Dönem Uyumsuz Şemaları ve Ebeveynlik Biçimleri)
14 Tez ve Makale İnceleme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
AlanyazınTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları