Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SNO 574TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KURAM VE UYGULAMALAR3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Türkçe öğretimi alanındaki yeni gelişmelere ilişkin farkındalık kazandırmak ve alana ilişkin olarak bilimsel araştırmalar yapma becerisini geliştirmektir.
Ders İçeriği Türkçe dersinde kelime öğretimi ve zihinsel sözlük geliştirme çalışmaları incelenerek üzerinde tartışmalar gerçekleştirilir. Türkçenin ikinci dil olarak öğretilmesinde karşılaşılan sorunlar ve bu alanda yapılan araştırmalar üzerinde tartışılarak çözüm önerileri geliştirilir. Okuma güçlüğü ve bunun türleri üzerine değerlendirmeler yapılarak bu alanda gerçekleştirilen bilimsel çalışmalar incelenir. Yaratıcı yazmanın yazma becerisini geliştirmedeki önemi tartışılarak konuya ilişkin uygulamalar gerçekleştirilir. Türkçe öğretiminde yaratıcı drama yöntemini kullanmanın gerekliliğine ilişkin tartışmalar yapılır. Türkçe öğretiminde metin kavramı ve metin dilbilimi incelenerek dilbilgisi öğretiminde temel yaklaşımlar irdelenir. Okuma ve yazma alışkanlığını geliştirmede çağdaş yaklaşımlar üzerinde tartışılarak bu konuda çözüm önerileri üretilir. Dil öğretimi alanında yapılan bilimsel çalışmalar incelenerek, çalışmalara ilişkin tartışmalar gerçekleştirilir ve çözüm önerileri üretilir. Belirlenen bir konuda alana ilişkin bilimsel temelleri olan uygulamalar yapılarak sonuçları makale taslağı haline getirilir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Türkçe öğretiminde zihinsel sözlük geliştirme çalışmalarına ilişkin bilgi sahibi olabilme.
2Türkçenin ikinci dil olarak öğretilmesinde karşılaşılan sorunlara ilişkin farkındalık geliştirebilme.
3Okuma güçlüğü stratejilerine ilişkin uygulamalar yapabilme.
4Yaratıca yazma alanında yapılan araştırmaları eleştirel bir bakışla inceleyebilme.
5Okuma alışkanlığını geliştirme yollarına ilişkin bilimsel incelemeler yapabilme.
6Yazma alışkanlığını geliştirme yollarına ilişkin bilimsel incelemeler yapabilme.
7Türkçe öğretimi alanındaki sorunlarda birisine ilişkin bir makale taslağı hazırlayabilme.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001               
ÖK 002               
ÖK 003               
ÖK 004               
ÖK 005               
ÖK 006               
ÖK 007               
Ara Toplam               
Katkı000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Güz1FATMA KIRMIZI
Detay 2021-2022 Bahar1FATMA KIRMIZI
Detay 2016-2017 Bahar1FATMA KIRMIZI
Detay 2015-2016 Güz1FATMA KIRMIZI
Detay 2014-2015 Bahar1FATMA KIRMIZI
Detay 2014-2015 Güz1FATMA KIRMIZI
Detay 2013-2014 Bahar1FATMA KIRMIZI
Detay 2013-2014 Güz1FATMA KIRMIZI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SNO 574 TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KURAM VE UYGULAMALAR 3 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. FATMA KIRMIZI fsusar@pau.edu.tr EGT A0201 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Bu dersin amacı, Türkçe öğretimi alanındaki yeni gelişmelere ilişkin farkındalık kazandırmak ve alana ilişkin olarak bilimsel araştırmalar yapma becerisini geliştirmektir.
İçerik Türkçe dersinde kelime öğretimi ve zihinsel sözlük geliştirme çalışmaları incelenerek üzerinde tartışmalar gerçekleştirilir. Türkçenin ikinci dil olarak öğretilmesinde karşılaşılan sorunlar ve bu alanda yapılan araştırmalar üzerinde tartışılarak çözüm önerileri geliştirilir. Okuma güçlüğü ve bunun türleri üzerine değerlendirmeler yapılarak bu alanda gerçekleştirilen bilimsel çalışmalar incelenir. Yaratıcı yazmanın yazma becerisini geliştirmedeki önemi tartışılarak konuya ilişkin uygulamalar gerçekleştirilir. Türkçe öğretiminde yaratıcı drama yöntemini kullanmanın gerekliliğine ilişkin tartışmalar yapılır. Türkçe öğretiminde metin kavramı ve metin dilbilimi incelenerek dilbilgisi öğretiminde temel yaklaşımlar irdelenir. Okuma ve yazma alışkanlığını geliştirmede çağdaş yaklaşımlar üzerinde tartışılarak bu konuda çözüm önerileri üretilir. Dil öğretimi alanında yapılan bilimsel çalışmalar incelenerek, çalışmalara ilişkin tartışmalar gerçekleştirilir ve çözüm önerileri üretilir. Belirlenen bir konuda alana ilişkin bilimsel temelleri olan uygulamalar yapılarak sonuçları makale taslağı haline getirilir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Türkçe öğretimine ilişkin bilimsel bir araştırma (makale) planlama ve sürece dayalı bir şekilde bunu gerçekleştirme (Her hafta bu süreç takip edilerek bir dönem içerisinde çalışma gerçekleştirilir.)
2 Dil öğretiminde davranışçı dil öğretim yaklaşım ve yöntemleri, dilbilgisi yaklaşımı, kelime yaklaşımı, kültür yaklaşımı
3 Dil Öğretiminde iletişimsel yaklaşım ve kavramsal-işlevsel yaklaşım
4 Dil Öğretiminde Chomsky ve bilişsel dil öğretim yaklaşımı
5 Lev Semyonovich Vygotsky ve Yapılandırıcı dil öğretim ve yöntemleri
6 Metinlerarasılık (intertextuality) ve metinlerarası okuma
7 Okuma Güçlükleri
8 Kelime Öğretimi- Kelime Hazinesi ve Kavram Geliştirme
9 Dil Eğitiminde Değerler Eğitimi
10 İki dilli öğrenme
11 Okuma Modelleri - Anlama Modelleri
12 Ekran Okuma
13 Hızlı Okuma
14 Planlanan çalışmaya ilişkin değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları