DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SNO 535İLKÖĞRETİMDE PROGRAM GELİŞTİRME3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Program Geliştirme ile ilgili temel kavramlar, program türleri, program geliştirmenin tarihi, felsefi, psikolojik, ekonomik ve toplumsal temelleri; eğitim programının öğeleri, program geliştirme modelleri, program geliştirme süreci öğrencilere kavratılacaktır.
Ders İçeriği İlköğretimde Program Geliştirme dersi; program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar; program geliştirmeyi gerekli kılan etmenler, program türleri; program geliştirmenin tarihi, felsefi, psikolojik, ekonomik ve toplumsal temelleri; eğitim programının öğeleri -amaç, içerik, öğretme-öğrenme süreçleri, değerlendirme-; program geliştirme modelleri; eğitim programı tasarımı yaklaşımları; program geliştirme süreci -amaçların aşamalı sınıflaması, amaçların ve davranisal amaçlarının saptanması ve yazılması, içeriğin seçimi ve düzenlenmesi-; öğretim ve sınama durumlarının düzenlenmesi; program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve uygulamalı program tasarısı hazırlama konularıyla ilgili bilgi ve becerileri kapsar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Program gelistirme ile ilgili temel kavramlari tanimlayabilme.
2Program türlerini özelliklerine göre açiklayabilme
3Egitim programinin ögelerini tanimlayabilme
4Program geliştirmenin kuramsal temellerini kavrayabilme
5Program tasarimi yaklasimlarini tanimlayabilme
6Egitimde program gelistirme modellerini açiklayabilme
7Program gelistirme sürecini kavrayabilme
8Egitimde amaç türlerini siralayabilme
9Eğitimde amaçlarin asamali siniflamasini yapabilme
10Egitimde amaçlarin yazilma ilkelerini siralayabilme
11Asamali sinifamaya ve yazim ilkelerine uygun amaç yazabilme
12Içerigin seçimi ve düzenlenmesi ile ilgili temel ölçütleri açiklayabilme
13Ögretim durumlarinin düzenlenmesine iliskin temel ilkeleri tanimlayabilme
14Sınama durumlarinin düzenlenmesiyle ilgili temel ilkeleri açiklayabilme
15Bir egitim programi tasarisi hazirlayabilme
16Program gelistirmede AR-GE yaklasimina önem verme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 01553355555555555
ÖK 02553355555555555
ÖK 03553355555555555
ÖK 04553355555555555
ÖK 05553355555555555
ÖK 06553355555555555
ÖK 07553355555555555
ÖK 08553355555555555
ÖK 09553355555555555
ÖK 10555555555555555
ÖK 11555555555555555
ÖK 12555555555555555
ÖK 13553355555555555
ÖK 14553355555555555
ÖK 15553355555555555
ÖK 16553355555555555
Ara Toplam808054548080808080808080808080
Katkı553355555555555

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1HÜLYA ÇERMİK

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  SNO 535 Dersin Adı:  İLKÖĞRETİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı :  DOÇENT HÜLYA ÇERMİK E-Mail:  hcermek@pau.edu.tr, İç Hat:  296 1136,
Ders Yeri EGT A0202,
Amaç : Program Geliştirme ile ilgili temel kavramlar, program türleri, program geliştirmenin tarihi, felsefi, psikolojik, ekonomik ve toplumsal temelleri; eğitim programının öğeleri, program geliştirme modelleri, program geliştirme süreci öğrencilere kavratılacaktır.
İçerik : İlköğretimde Program Geliştirme dersi; program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar; program geliştirmeyi gerekli kılan etmenler, program türleri; program geliştirmenin tarihi, felsefi, psikolojik, ekonomik ve toplumsal temelleri; eğitim programının öğeleri -amaç, içerik, öğretme-öğrenme süreçleri, değerlendirme-; program geliştirme modelleri; eğitim programı tasarımı yaklaşımları; program geliştirme süreci -amaçların aşamalı sınıflaması, amaçların ve davranisal amaçlarının saptanması ve yazılması, içeriğin seçimi ve düzenlenmesi-; öğretim ve sınama durumlarının düzenlenmesi; program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve uygulamalı program tasarısı hazırlama konularıyla ilgili bilgi ve becerileri kapsar.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %80
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Giriş. Eğitimde Program Geliştirme Kavramı
2 Eğitim Programlarının Türleri - Eğitim Programlarının Öğeleri
3 EĞİTİM PROGRAMININ KURAMSAL HALİ 1- Kuramsal Temeller a) Psikolojik – Toplumsal
4 EĞİTİM PROGRAMININ KURAMSAL HALİ 1- Kuramsal Temeller b) Tarihsel – Felsefi
5 EĞİTİM PROGRAMININ KURAMSAL HALİ 2- Modeller a) Tasarı Modelleri
6 EĞİTİM PROGRAMININ KURAMSAL HALİ 2- Modeller b) Geliştirme Modelleri
7 EĞİTİM PROGRAMLARININ HAZIRLANMASI 1- Çalışma Grupları
8 EĞİTİM PROGRAMLARININ HAZIRLANMASI 2- İhtiyaç Analizi
9 EĞİTİM PROGRAMININ ÖĞELERİ 1- Hedef
10 EĞİTİM PROGRAMININ ÖĞELERİ 1- Hedef (Devam)
11 EĞİTİM PROGRAMININ ÖĞELERİ 2-İçerik
12 EĞİTİM PROGRAMININ ÖĞELERİ 3-Eğitim Durumları
13 EĞİTİM PROGRAMININ ÖĞELERİ 4- Sınama Durumları
14 Eğitimde Program Kavramına Eleştirel Bir Bakış
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Özcan Demirel. Program Geliştirme. Pegem Yayınları. 2010Türkçe
Veysel Sönmez. Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Anı Yayıncılık. 2009Türkçe
Fatma Varış. Program Geliştirme. Alkım Yayıncılık. 1996Türkçe
G.J. Posner. Analyzing the Curriculum. McGraw-Hill: Boston. 2004Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları
© 2020 PAU