DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
MZE 505MÜZİK EĞİTİMİ YÖNTEM VE TEKNİKLERİ I3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Konuyu ele alan ilişkin temel kavramları tanımlar alana uygulayabilme. Konu alanında öğretim yöntemleri, Öğrenme, Öğrenme süreçleri ve stratejileri, genel öğretim yöntemlerinin konu alanı öğretimine uygulaması
Ders İçeriği Konuyu ele alan ilişkin temel kavramları tanımlar alana uygulayabilme. Konu alanında öğretim yöntemleri, Öğrenme, Öğrenme süreçleri ve stratejileri, genel öğretim yöntemlerinin konu alanı öğretimine uygulaması
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1J. Dalcroze'un müzik eğitimi felsefesini ve yöntemlerini, çocuk müzik eğitiminde nasıl kullanılacağını bilir.
2Z. Kodaly'nin müzik eğitimi felsefesini ve yöntemlerini, çocuk müzik eğitiminde nasıl kullanılacağını bilir.
3C. Orff'un müzik eğitimi felsefesini ve yöntemlerini, çocuk müzik eğitiminde nasıl kullanılacağını bilir.
4Müzik dersi için ders planı hazırlamayı öğrenir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08
ÖK 0144455545
ÖK 0254545454
ÖK 0355554545
ÖK 0445454545
Ara Toplam1818181918191719
Katkı55555545

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1ÖZLEM AKIN ŞİŞMAN

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  MZE 505 Dersin Adı:  MÜZİK EĞİTİMİ YÖNTEM VE TEKNİKLERİ I
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı :  DOÇENT ÖZLEM AKIN ŞİŞMAN E-Mail:  oakin@pau.edu.tr, İç Hat:  296 1357,
Ders Yeri MSSF A0013,
Amaç : Konuyu ele alan ilişkin temel kavramları tanımlar alana uygulayabilme. Konu alanında öğretim yöntemleri, Öğrenme, Öğrenme süreçleri ve stratejileri, genel öğretim yöntemlerinin konu alanı öğretimine uygulaması
İçerik : Konuyu ele alan ilişkin temel kavramları tanımlar alana uygulayabilme. Konu alanında öğretim yöntemleri, Öğrenme, Öğrenme süreçleri ve stratejileri, genel öğretim yöntemlerinin konu alanı öğretimine uygulaması
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Alana ilişkin konuları ele alan temel kavramları tanımlama, alana uygulayabilme. Öğretim yöntemleri, öğrenme, öğrenme süreçleri ve stratejileri, genel öğretim yöntemlerinin alan öğretimine uygulanması.
2 Alana ilişkin konuları ele alan temel kavramları tanımlama, alana uygulayabilme. Öğretim yöntemleri, öğrenme, öğrenme süreçleri ve stratejileri, genel öğretim yöntemlerinin alan öğretimine uygulanması.
3 Alana ilişkin konuları ele alan temel kavramları tanımlama, alana uygulayabilme. Öğretim yöntemleri, öğrenme, öğrenme süreçleri ve stratejileri, genel öğretim yöntemlerinin alan öğretimine uygulanması.
4 Alana ilişkin konuları ele alan temel kavramları tanımlama, alana uygulayabilme. Öğretim yöntemleri, öğrenme, öğrenme süreçleri ve stratejileri, genel öğretim yöntemlerinin alan öğretimine uygulanması.
5 Alana ilişkin konuları ele alan temel kavramları tanımlama, alana uygulayabilme. Öğretim yöntemleri, öğrenme, öğrenme süreçleri ve stratejileri, genel öğretim yöntemlerinin alan öğretimine uygulanması.
6 Alana ilişkin konuları ele alan temel kavramları tanımlama, alana uygulayabilme. Öğretim yöntemleri, öğrenme, öğrenme süreçleri ve stratejileri, genel öğretim yöntemlerinin alan öğretimine uygulanması.
7 Alana ilişkin konuları ele alan temel kavramları tanımlama, alana uygulayabilme. Öğretim yöntemleri, öğrenme, öğrenme süreçleri ve stratejileri, genel öğretim yöntemlerinin alan öğretimine uygulanması.
8 Alana ilişkin konuları ele alan temel kavramları tanımlama, alana uygulayabilme. Öğretim yöntemleri, öğrenme, öğrenme süreçleri ve stratejileri, genel öğretim yöntemlerinin alan öğretimine uygulanması.
9 Alana ilişkin konuları ele alan temel kavramları tanımlama, alana uygulayabilme. Öğretim yöntemleri, öğrenme, öğrenme süreçleri ve stratejileri, genel öğretim yöntemlerinin alan öğretimine uygulanması.
10 Alana ilişkin konuları ele alan temel kavramları tanımlama, alana uygulayabilme. Öğretim yöntemleri, öğrenme, öğrenme süreçleri ve stratejileri, genel öğretim yöntemlerinin alan öğretimine uygulanması.
11 Alana ilişkin konuları ele alan temel kavramları tanımlama, alana uygulayabilme. Öğretim yöntemleri, öğrenme, öğrenme süreçleri ve stratejileri, genel öğretim yöntemlerinin alan öğretimine uygulanması.
12 Alana ilişkin konuları ele alan temel kavramları tanımlama, alana uygulayabilme. Öğretim yöntemleri, öğrenme, öğrenme süreçleri ve stratejileri, genel öğretim yöntemlerinin alan öğretimine uygulanması.
13 Alana ilişkin konuları ele alan temel kavramları tanımlama, alana uygulayabilme. Öğretim yöntemleri, öğrenme, öğrenme süreçleri ve stratejileri, genel öğretim yöntemlerinin alan öğretimine uygulanması.
14 Alana ilişkin konuları ele alan temel kavramları tanımlama, alana uygulayabilme. Öğretim yöntemleri, öğrenme, öğrenme süreçleri ve stratejileri, genel öğretim yöntemlerinin alan öğretimine uygulanması.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları
© 2020 PAU