Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
MZE 534MÜZİK EĞİTİMİNDE BİLİMSEL YAZIN3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı; yüksek lisans öğrencilerine müzik eğitimi alanında araştırma yaparken, ilgi duydukları konularda literatüre erişme ve okuma, izleyeceği yol haritasını belirleme, kullanılacak olan yazın dili, bilimsel yazın türleri gibi konularda bilgi verip yol göstermek ve bunun yanında alanda yazılmış örnekleri incelemektir.
Ders İçeriği Bu derste bilimsel yazın nedir, nasıl erişilir, çeşitli anahtar kelimelerle literatür nasıl taranır, bilimsel raporlar nasıl okunur ve yazılır konuları işlenmektedir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Alandaki temel konulara hakim olur.
2Alandaki literatüre erişme yollarını bilir.
3 Makale okuma ve makalelerdeki bilgilerden yararlanma yollarını bilir.
4Bilimsel raporlama yapma konusuna aşina olur.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08
ÖK 001        
ÖK 002        
ÖK 003        
ÖK 004        
Ara Toplam        
Katkı00000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1AYŞEGÜL ATAK YAYLA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
MZE 534 MÜZİK EĞİTİMİNDE BİLİMSEL YAZIN 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL ATAK YAYLA aatak@pau.edu.tr MSSF A0016 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı; yüksek lisans öğrencilerine müzik eğitimi alanında araştırma yaparken, ilgi duydukları konularda literatüre erişme ve okuma, izleyeceği yol haritasını belirleme, kullanılacak olan yazın dili, bilimsel yazın türleri gibi konularda bilgi verip yol göstermek ve bunun yanında alanda yazılmış örnekleri incelemektir.
İçerik Bu derste bilimsel yazın nedir, nasıl erişilir, çeşitli anahtar kelimelerle literatür nasıl taranır, bilimsel raporlar nasıl okunur ve yazılır konuları işlenmektedir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 1. TEMEL KAVRAMLAR 1.1. Bilim 1.2. Bilgi 1.3. Bilimsel Bilgi 1.4. Bilimin Özellikleri 1.5. Bilimin işlevleri
2 2. BİLİMSEL YAZIN 2.1. Bilimsel Yazın Nedir? 2.2. Bilimsel Yazının Kökeni? 2.3. Bilimsel Yazın Türleri?
3 3. LİTERATÜR TARAMASI
4 4. BİLİMSEL MAKALE 4.1. Bilimsel Makale Nedir? 4.2. Başlık Nasıl Hazırlanır? 4.3. Kısa Özet Nasıl Hazırlanır? Müzik eğitimi alanında yazılmış örnek makalelerin incelenmesi
5 4.4. Giriş Nasıl Yazılır? 4.5. Yöntem Bölümü Nasıl Yazılır? Müzik eğitimi alanında yazılmış örnek makalelerin incelenmesi
6 4.6. Sonuçlar Nasıl Yazılır? 4.7. Tartışma Nasıl Yazılır? Müzik eğitimi alanında yazılmış örnek makalelerin incelenmesi
7 4.9. Kaynaklara Nasıl Atıf Yapılır? 4.10. Etkin Bir Tablo Nasıl Tasarlanır? 4.11. Etkin Gösterimler Nasıl Hazırlanır? Müzik eğitimi alanında yazılmış örnek makalelerin incelenmesi
8 4.12. Jargondan Uzak Durmak 4.13. Kısaltmalar Nasıl Ve Ne Zaman Kullanılır? 4.14. Bilimsel makale nasıl yayınlanır?
9 5. TARAMA DEĞERLENDİRME MAKALESİ Müzik eğitimi alanında yazılmış örnek makalelerin incelenmesi
10 6. KONFERANS RAPORU
11 7. KİTAP DEĞERLENDİRMESİ
12 8. TEZ NASIL YAZILIR? Müzik eğitimi alanında yazılmış örnek tezlerin incelenmesi
13 9. SÖZLÜ OLARAK MAKALE SUNUMU 10. POSTER HAZIRLAMA
14 11. BİLİMSEL ETİK
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. (21. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.Türkçe
Aslan, Ş. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Konya: Eğitim YayıneviTürkçe
Day, R. (1996). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?. Ankara: Tübitak YayınlarıTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları