Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
MZE 507MÜZİK TEORİSİ I3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Temel müzik ögelerini tanıma, müzik teorisi ve konu alanlarını kavrama, müzik teorisi, ses, ritim, tonalite, armoni ve kontrpuan, müzikal dinamikler, yorumlama, müzik formları ve eser çözümleme, besteleme vs. temel ögeleri tanıma, kavrama tonal armoni prensipleri ve uygulamaları, kontrpuan ve türk müziği çokseslendirme, eser düzenleme, orkestrasyon ve eşlikleme, müzik formları ve eser çözümleme, besteleme temel prensiplerini kavrayabilme
Ders İçeriği Temel müzik ögelerini tanıma, müzik teorisi ve konu alanlarını kavrama, müzik teorisi, ses, ritim, tonalite, armoni ve kontrpuan, müzikal dinamikler, yorumlama, müzik formları ve eser çözümleme, besteleme vs. temel ögeleri tanıma, kavrama tonal armoni prensipleri ve uygulamaları, kontrpuan ve türk müziği çokseslendirme, eser düzenleme, orkestrasyon ve eşlikleme, müzik formları ve eser çözümleme, besteleme temel prensiplerini kavrayabilme
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Türkiye ve dünya müziğinde kullanılan formları kavrar.
2Öğrenilen formlarla ilgili araştırma yapabilir hale gelir.
3Türkiye ve dünya müziğinde kullanılan formlarla ilgili literatürü takip eder.
4Armonik bilgi ve becerilerini geliştirmek için araştırmalar yapar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08
ÖK 00145454545
ÖK 00255554554
ÖK 00345454545
ÖK 00454545454
Ara Toplam1819181917191818
Katkı55554555

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2013-2014 Güz1FATİH YAYLA
Detay 2012-2013 Bahar1FATİH YAYLA
Detay 2012-2013 Güz1FATİH YAYLA
Detay 2011-2012 Güz1FATİH YAYLA
Detay 2010-2011 Bahar1FATİH YAYLA
Detay 2010-2011 Güz1FATİH YAYLA
Detay 2009-2010 Bahar1FATİH YAYLA
Detay 2009-2010 Güz1FATİH YAYLA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
MZE 507 MÜZİK TEORİSİ I 3 + 0 1 Türkçe 2013-2014 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. FATİH YAYLA fyayla@pau.edu.tr MSSF L0216 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Temel müzik ögelerini tanıma, müzik teorisi ve konu alanlarını kavrama, müzik teorisi, ses, ritim, tonalite, armoni ve kontrpuan, müzikal dinamikler, yorumlama, müzik formları ve eser çözümleme, besteleme vs. temel ögeleri tanıma, kavrama tonal armoni prensipleri ve uygulamaları, kontrpuan ve türk müziği çokseslendirme, eser düzenleme, orkestrasyon ve eşlikleme, müzik formları ve eser çözümleme, besteleme temel prensiplerini kavrayabilme
İçerik Temel müzik ögelerini tanıma, müzik teorisi ve konu alanlarını kavrama, müzik teorisi, ses, ritim, tonalite, armoni ve kontrpuan, müzikal dinamikler, yorumlama, müzik formları ve eser çözümleme, besteleme vs. temel ögeleri tanıma, kavrama tonal armoni prensipleri ve uygulamaları, kontrpuan ve türk müziği çokseslendirme, eser düzenleme, orkestrasyon ve eşlikleme, müzik formları ve eser çözümleme, besteleme temel prensiplerini kavrayabilme
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Verilen tonal ya da makamsal bir ezgiyi çok seslendirme ya da çok sesli bir yapıtı çözümleme
2 Verilen tonal ya da makamsal bir ezgiyi çok seslendirme ya da çok sesli bir yapıtı çözümleme
3 Uzak tonlara modülasyon ve modülasyonlu ezgileri çok seslendirme ve analiz
4 Uzak tonlara modülasyon ve modülasyonlu ezgileri çok seslendirme ve analiz
5 Verilen tonal ya da makamsal bir ezgiyi çok seslendirme yada çok sesli bir yapıtı çözümleme
6 Okul şarkısı yazma – eşlikleme
7 Okul şarkısı yazma – eşlikleme
8 Verilen soprano ya da bas partisini armonize etme
9 Verilen soprano ya da bas partisini armonize etme
10 Üç ve dört sesli kanon
11 Verilen soprano ya da bas partisini armonize etme
12 Verilen tonal yada makamsal bir ezgiyi çok seslendirme yada çok sesli bir yapıtı çözümleme
13 Okul şarkılarını eşlikleme
14 Okul şarkılarını eşlikleme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
N.CANGAL Armoni- Müzik Formları. Walter PİSTON and Mark Devoto, Harmony, Marcel DUPRE, Cours d’harmonie Analytique. Th Duboıs. Traite D’Harmonie. Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları