Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
MZE 523KORO EĞİTİMİ VE YÖNETİM TEKNİKLERİ3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı •Koro yöneticisinin Koro ve koroların oluşumu konularında kavramsal ve uygulamaya dönük bilgi sahibi olmasını, •Koro eğitimi ve yönetimine ilişkin kavram, ilke ve yöntemleri kazanmasını. •Kazanımlarını, koro eğiticisi ve yöneticisi olarak uygulamasını sağlamak.
Ders İçeriği Hafta Konu 1 Koro nedir? Koro türleri ve koro oluşumu 2 Koro eğiticisinin özellikleri 3 Koro eğitiminde soluk, ses alıştırmaları 4 Çocuk koroları, repertuarın tanıtılması 5 Çocuk korolarında teknik alıştırmalar 6 Çok sesli korolarda yapısal özellikler, ses grupları 7 Farklı ses gruplarının çalıştırılmasında temel özellikler 8 Örnek dağar oluşturma çalışmaları 9 Koro şefi donanımı, yönetim teknikleri 10 Ölçü ve vuruş teknikleri 11 Çalışılacak eserin gerektirdiği teknik ve müziksel çözümlemenin temelleri 12 Koronun günlük çalışma planlamasında yaklaşımlar 13 Günlük çalışma planı uyarınca, bir koro çalışma programı tasarlama ve uygulama 14 Örnek eserler üzerinde, koro eğitimi ve yönetimine ilişkin kazanımların değerlendirilmesi Kaynaklar Çevik, S. (1999). Koro Eğitimi, Yönetimi ve Teknikleri. Ankara: Yurtrenkleri Yayıncılık. Çevik, S. (2000). Koro Albümü. Ankara: Yurtrenkleri Yayınevi. Eğitim müziği ve klasik koro dağarından örnek eserler.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1•Koro ve koroların oluşumu konularında kavramsal ve uygulamaya dönük bilgi sahibi olur. •Koro eğitimi ve yönetimine ilişkin kavram, ilke ve yöntemleri kazanır. •Kazanımlarını, koro eğiticisi ve yöneticisi olarak uygular.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08
ÖK 001        
Ara Toplam        
Katkı00000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Arasınav11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2017-2018 Güz1AYKUT ÖNDER SARIÇİFTÇİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
MZE 523 KORO EĞİTİMİ VE YÖNETİM TEKNİKLERİ 3 + 0 1 Türkçe 2017-2018 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi AYKUT ÖNDER SARIÇİFTÇİ sciftci@pau.edu.tr MSSF L0007-19 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç •Koro yöneticisinin Koro ve koroların oluşumu konularında kavramsal ve uygulamaya dönük bilgi sahibi olmasını, •Koro eğitimi ve yönetimine ilişkin kavram, ilke ve yöntemleri kazanmasını. •Kazanımlarını, koro eğiticisi ve yöneticisi olarak uygulamasını sağlamak.
İçerik Hafta Konu 1 Koro nedir? Koro türleri ve koro oluşumu 2 Koro eğiticisinin özellikleri 3 Koro eğitiminde soluk, ses alıştırmaları 4 Çocuk koroları, repertuarın tanıtılması 5 Çocuk korolarında teknik alıştırmalar 6 Çok sesli korolarda yapısal özellikler, ses grupları 7 Farklı ses gruplarının çalıştırılmasında temel özellikler 8 Örnek dağar oluşturma çalışmaları 9 Koro şefi donanımı, yönetim teknikleri 10 Ölçü ve vuruş teknikleri 11 Çalışılacak eserin gerektirdiği teknik ve müziksel çözümlemenin temelleri 12 Koronun günlük çalışma planlamasında yaklaşımlar 13 Günlük çalışma planı uyarınca, bir koro çalışma programı tasarlama ve uygulama 14 Örnek eserler üzerinde, koro eğitimi ve yönetimine ilişkin kazanımların değerlendirilmesi Kaynaklar Çevik, S. (1999). Koro Eğitimi, Yönetimi ve Teknikleri. Ankara: Yurtrenkleri Yayıncılık. Çevik, S. (2000). Koro Albümü. Ankara: Yurtrenkleri Yayınevi. Eğitim müziği ve klasik koro dağarından örnek eserler.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Solunumu farklı dinaiklerde, tempolarda ve uzun süreli cümlelemelerde işlevsel biçimde kullanabilme. 2 Sesi tüm registerlerde doğru bir tonlamayla kullanabilme, hedeflenen kaliteye uygun kullanabilme. 3 Nefes dinamikleri, ses gruplarının özellikler, kendi sesinin gereklere uygun kullanılmasını sağlamaya dönük çalışmalar, örnek eser üzerinde çalışmalar. 4 Ses gruplarının gereksinimlerine uygun alıştırmalar, alt – orta ve üst ses bölgelerini birleştiren alıştırmalar. 5 Koro eğitiminde kazanılmış teknik ve müziksel donanımı sergilemeye dönük bir konser programı hazırlama ve sunma çalışmaları. 6 Ses gruplarınca karşılaşılan güçlükler, nedenleri, çözümüne dönük alıştırmalar, alt ve üst ses sınırlarını genişleten alıştırmalar. 7 Ses gruplarının kendi içinde ve koroyla uyumuna dönük çalışmalar. 8 Ses grupları arası ve şefle uyumun önemi, örnek eser üzerinde çalışmalar. 9 Oluşturulacak dördüllerle seslendirme, dinleme, değerlendirme uygulamaları. 10 Örnek eserler üzerinde teknik ve müziksel çalışmalar, ses çevikşik kazandırıcı alıştırmalar. 11 Koro tınısı kavramına uygun ton elde etmeye dönük çalışmalar, sorunların saptanması, giderilmesine dönük alıştırmalar. 12 Çalışılan eserlerle, amaca uygun bir dağar oluşturma, Türk ve dünya koro dağarından örnek eserler, seslendirme – yorumlamada stil özellikleri. 13 Söyleme, dinleme, değerlendirmede ölçütlere uygun davranmanın önemi. 14 Kendi kültürümüz yanında farklı kültürlerin müzik kültürlerine ait tür ve stil özelliklerini yansıtan geniş bir dağar oluşturma, sergileme.
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları