Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
MZE 525MÜZİK, TOPLUM VE KÜLTÜR3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Müzik eğitimi olgusunun aynı zamanda toplumsal ve kültürel bir görüngü olduğunu ortaya koyabilmek ve müzik-kültür ilişkisi bağlamında konuyu sorgulayabilmektir.
Ders İçeriği Günümüzde, disiplinler arası yaklaşım, bilimin ve bilgi üretiminin ilerlemesi bakımından hayati önemdedir. Bu bağlamda müzikbilim ve müzik eğitimi disiplinlerinin kazanımları ve bu kazanımların müzik eğitimi araştırmalarına yansıtılması dersin asıl amacını ortaya koyar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Bilimsel inceleme kategorisi olarak müzik ve topluma ilişkin temel kavramları bilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08
ÖK 001        
Ara Toplam        
Katkı00000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2016-2017 Güz1UFUK YAĞCI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
MZE 525 MÜZİK, TOPLUM VE KÜLTÜR 3 + 0 1 Türkçe 2016-2017 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. UFUK YAĞCI uyagci@pau.edu.tr MSSF L0006-09 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Müzik eğitimi olgusunun aynı zamanda toplumsal ve kültürel bir görüngü olduğunu ortaya koyabilmek ve müzik-kültür ilişkisi bağlamında konuyu sorgulayabilmektir.
İçerik Günümüzde, disiplinler arası yaklaşım, bilimin ve bilgi üretiminin ilerlemesi bakımından hayati önemdedir. Bu bağlamda müzikbilim ve müzik eğitimi disiplinlerinin kazanımları ve bu kazanımların müzik eğitimi araştırmalarına yansıtılması dersin asıl amacını ortaya koyar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Bilimsel inceleme kategorisi olarak müzik ve topluma ilişkin kavramlar.
2 Müzik ve kültür ile ilgili kavramlar.
3 Frankfurt Okulu ve sanata ilişkin kavramları.
4 Kültürel Çalışmalar ekolü ve müzik.
5 Kültürel kimlik ve müzik.
6 Kültürel kimlik bağlamında müzik ve toplumsal cinsiyet.
7 Müzikte anlam ve anlamlandırma.
8 Ara sınav.
9 Popüler kültür, sanat ve toplum.
10 Altkültürler.
11 Popüler müzik ve müzik eğitimi.
12 Genel müzik eğitimi ve toplum.
13 Amatörler için müzik eğitimi ve toplum.
14 Müzisyen pratikleri.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Sanat Sosyolojisi, Nathalie Heinich.Türkçe
Popüler Müziği Anlamak, Ayhan Erol.Türkçe
Popüler Kültür ve İletişim, Korkmaz Alemdar/İrfan Erdoğan.Türkçe
Popüler Kültür ve Orhan Gencebay Arabeski, Meral Özbek.Türkçe
Kültürel Müzikoloji, Ayten Kaplan.Türkçe
Müzik Neyi Anlatır, Sidney Finkelstein.Türkçe
Frankfurt Okulu, Phil Slater.Türkçe
Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi,Theodor W. Adorno.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları