Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
RSE 506TASARIM TARİHİ3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dersin Amacı Görsel sanatlar eğitiminde tasarım ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak; farklı disiplinlerin yaratıcılığa etkisini öğrenmek, öğrenilenleri tasarımsal bir yaklaşımla uygulamaya aktarabilmek.
Ders İçeriği Bu ders lisansüstü öğrencilerinin, tasarım ne olduğunu öğrenerek sanat ve tasarım arasındaki ilişkiyi kurmalarını, ilk tasarım örneklerinden günümüze değin insanları tasarım yapmaya iten etkenleri detaylı bir şekilde araştırarak öğrendiklerini çağdaş tasarım alanlarına entegre edebilmelerini ve elde edilen bilgilerin bilimsel yazım kuralları ve etik kurallara uygun biçimde yazılı bir rapor olarak sunmalarını içermektedir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1tasarım tarihini ve gelişim aşamalarını çözümler ve dönemlerine göre sanat eserlerinin tasarım ile ilişkisini analiz eder.
2Alanında disiplinler arası yöntemler kullanarak teoride ve uygulamada bulgulardan sonuç çıkarabilme, verileri yorumlama ve değerlendirebilme becerisi kazanır.
3Sanat ve sanat eğitimi alanında projenin yaratımı ve ilgili grupla sunulmasını kapsayan süreçleri organize edebilme yetkinliği kazanır.
4Yaşam boyu öğrenme kavramını benimser bilgiye ulaşmanın yollarını ve eğitim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi kazanır.
5Yaşam boyu öğrenme kavramını benimser bilgiye ulaşmanın yollarını ve eğitim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi kazanır.
6 değişen ve gelişen iletişim araçları ile tasarım ilişkisini analiz eder.
7Sanat ve sanat eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisini çözümler.
8plastik sanatların toplumdaki yerini ve işlevlerini çözümler.
9Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası panel, seminer, çalıştay, sempozyum, kongre ve bienal takip eder ve katılımda bulunur.
10Alanı ile ilgili bir sorunu belirleme bu konu hakkında araştırma yapma ve her yönü ile irdeleyerek özgün bir tez ortaya koyma becerisi kazanır

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 001         
ÖK 002         
ÖK 003         
ÖK 004         
ÖK 005         
ÖK 006         
ÖK 007         
ÖK 008         
ÖK 009         
ÖK 010         
Ara Toplam         
Katkı000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1SERDAL YERLİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
RSE 506 TASARIM TARİHİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. SERDAL YERLİ serdaly@pau.edu.tr EGT B0209 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Dersin Amacı Görsel sanatlar eğitiminde tasarım ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak; farklı disiplinlerin yaratıcılığa etkisini öğrenmek, öğrenilenleri tasarımsal bir yaklaşımla uygulamaya aktarabilmek.
İçerik Bu ders lisansüstü öğrencilerinin, tasarım ne olduğunu öğrenerek sanat ve tasarım arasındaki ilişkiyi kurmalarını, ilk tasarım örneklerinden günümüze değin insanları tasarım yapmaya iten etkenleri detaylı bir şekilde araştırarak öğrendiklerini çağdaş tasarım alanlarına entegre edebilmelerini ve elde edilen bilgilerin bilimsel yazım kuralları ve etik kurallara uygun biçimde yazılı bir rapor olarak sunmalarını içermektedir.
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları