Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
RSE 553SANATSAL YARATMA3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öncelikle yaratıcılığın anlamını ve önemini kavratmayı amaçlamaktadır. Ayrıca yaratıcı düşünme, yaratıcı kişilik ve sanatsal yaratma süreçlerine dair bilgilenmeyi ve yorumlama becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda sanatsal yaratma üzerine araştırmalar yapabilme ve yaratıcılığın geliştirilmesine yönelik öneriler getirebilme donanımı kazandırmayı amaçlar.
Ders İçeriği Bu ders yaratıcı düşünme, sanatta yaratıcılık, sanatsal yaratma süreçlerine dair bilgi ve yorumları içerir. Ayrıca sanatsal yaratma üzerine yapılan araştırmalar ile yaratıcılığın geliştirilmesinde eğitimin rolüne yönelik bilgi ve örnekleri kapsamaktadır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Yaratıcılığın anlamını ve önemini kavrar.
2Özgün değer üretmenin önemini anlar.
3Sanatsal ve Bilimsel hırsızlığın (intihal) çirkinliğini, kötülüğünü ve hukuki sorumluluğunu öğrenir.Ayrıca yaratıcılığa olan olumsuz etkilerini kavrar.
4Yaratıcı düşünme, sanatta yaratıcılık ve sanatsal yaratma süreçlerine dair bilgi sahibi olur ve yorumlama yapabilir.
5Yaratıcılık ve sanatsal yaratma üzerine sanatsal ve bilimsel araştırmalar yapabilir.
6Yaratıcılığın geliştirilmesi ve yaratıcılığı olumsuz yönde etkileyen etkenlerin kaldırılmasına yönelik öneriler geliştirebilir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 001443 32 4 
ÖK 0025 2 434 5
ÖK 0035 334  24
ÖK 004     3  5
ÖK 005 5 5 33 4
ÖK 006 554  3 5
Ara Toplam14141312111110623
Katkı222222214

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2013-2014 Güz1SAFİ AVCI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
RSE 553 SANATSAL YARATMA 3 + 0 1 Türkçe 2013-2014 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi SAFİ AVCI safiavci@pau.edu.tr EGT A0102 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Öncelikle yaratıcılığın anlamını ve önemini kavratmayı amaçlamaktadır. Ayrıca yaratıcı düşünme, yaratıcı kişilik ve sanatsal yaratma süreçlerine dair bilgilenmeyi ve yorumlama becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda sanatsal yaratma üzerine araştırmalar yapabilme ve yaratıcılığın geliştirilmesine yönelik öneriler getirebilme donanımı kazandırmayı amaçlar.
İçerik Bu ders yaratıcı düşünme, sanatta yaratıcılık, sanatsal yaratma süreçlerine dair bilgi ve yorumları içerir. Ayrıca sanatsal yaratma üzerine yapılan araştırmalar ile yaratıcılığın geliştirilmesinde eğitimin rolüne yönelik bilgi ve örnekleri kapsamaktadır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ders içeriği ve programı hakkında bilgilendirme… görüş ve öneriler… -Genel tanım anlayışı içinde sanatın, yaratıcılığın tanımı ve yaratıcılık alanlarıyla ilgili felsefi, kuramsal bilgi ve tartışmalar.
2 Genel tanım anlayışı içinde sanatın, yaratıcılığın tanımı ve yaratıcılık alanlarıyla ilgili felsefi, kuramsal bilgi ve tartışmalara devam. -Daha önce yapılmış konuyla ilgili araştırma ve tezlerle ilgili bilgi toplanması (literatür çalışması)
3 Genel tanım anlayışı içinde sanatın, yaratıcılığın tanımı ve yaratıcılık alanlarıyla ilgili felsefi, kuramsal bilgi ve tartışmalara devam. -Daha önce yapılmış konuyla ilgili araştırma ve tezlerle ilgili toplanan bilgilerin incelenmesi, tartışılması ve değerlendirilmesi (literatür çalışması). -Yaratıcılık çeşitleri ve yaratıcı kişilik tipleri ile ilgili kuramsal bilgiler, tartışmalar. -Araştırma konularının saptanması ve seçimi.
4 Yaratıcılık çeşitleri ve yaratıcı kişilik tipleri ile ilgili kuramsal bilgiler, tartışmalara devam. -Sanatsal yaratma süreci ve yaratıcı kişiliklerin özellikleri. -Araştırma konularına devam
5 -Konu anlatımına ve felsefi ve kuramsal bilgilere yönelik tartışmalara devam. Araştırma ve uygulamalara devam.
6 -Konu anlatımına ve felsefi ve kuramsal bilgilere yönelik tartışmalara devam. Araştırma ve uygulamalara devam.
7 Konu anlatımına ve felsefi ve kuramsal bilgilere yönelik tartışmalara devam. -Araştırma ve uygulamaları sonlandırma, değerlendirme… -Ara sınav notlarının verilmesi.
8 -Verilen araştırma konularının seminer olarak sunumu, konuyla ilgili tartışmalar ve değerlendirmeler.
9 Verilen araştırma konularının seminer olarak sunumuna devam, konuyla ilgili tartışmalar ve değerlendirmelere devam.
10 Verilen araştırma konularının seminer olarak sunumuna devam, konuyla ilgili tartışmalar ve değerlendirmelere devam.
11 Verilen araştırma konularının seminer olarak sunumuna devam, konuyla ilgili tartışmalar ve değerlendirmelere devam.
12 Verilen araştırma konularının seminer olarak sunumuna devam, konuyla ilgili tartışmalar ve değerlendirmelere devam.
13 Verilen araştırma konularının seminer olarak sunumuna devam, konuyla ilgili tartışmalar ve değerlendirmelere devam.
14 Verilen araştırma konularının seminer sunumlarına ve konuyla ilgili tartışmalarıdeğerlendirmeleri tamamlama. -Yarıyıl sonu (final) sınav notlarının belirlenmesi.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları