Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
RSE 549SANAT YORUMU3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Sanat alanını oluşturan (sanatçı, eser, izleyici, toplumsal çevre) temel bileşenleri anlama ve aralarındaki ilişkiyi yordama. Sanat kuramları ile sanat yorumu - sanat eleştirisi arasında bağ kurma. Tarihsel süreçte sanat eleştirisinin gelişimini anlama. Çağdaş sanat kuramları ve yaklaşımlarını araştırma. Sanat etkinliklerini takip etme. Sanat eleştirisinin (sanatı yorumlama çabalarının) görsel sanatlar eğitimindeki rolünü anlama. Sanat eleştiri türleri ve yaklaşımları öğrenme. Görsel sanat eserini kendi kategorisinde inceleme ve değerlendirme. Eleştiri metinleri çözümleme. Sözel ve yazılı sanat eleştirisi (yorumu) deneyimi yaşama.
Ders İçeriği Sanat alanı; sanatçı, eser, izleyici, çevre ilişkisi. Sanat kuramları; yansıtma, anlatımcı, biçimci ve diğer yaklaşımlar. Sanat eleştirisini etkileyen düşünsel temeller. Görsel sanatlarda sanat eleştirisi; eğitsel sanat eleştirisi yaklaşımı. Eser inceleme – çözümleme yaklaşımları; ikonoloji, göstergebilim. Eleştiri metinleri çözümleme. Görsel kültür ve sanat yorumu; Sanat etkinliklerini izleme. Sanat eleştirisi uygulamaları; Yazılı, sözel eleştiri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1 Sanatın doğuşu ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
2Çağdaş resim akımlarının doğmasındaki etkenleri bilir
3Güzel sanatlar ve sanatçılar ile ilgili haberleri basın-yayın araçlarından yararlanarak biriktirdiği kaynakları ve bilgileri görsel çalışmalarında kullanabileceğini bilir.
4Farklı kültürleri kendi kültürü ile karşılaştırarak duygu ve düşüncelerini çalışmalarına aktarabilir
5Ülkelerin kültürlerinin plastik sanatlara yansıdığını kavrar
6Milletlerin tanınmasında güzel sanatların rolünün önemini analiz eder.
7Tarihi eserleri, anıtları, müzeleri, galerileri, sanatçı ve tasarımcı atölyeleri gibi yörede bulunan yerleri gezerek sanat eserleri ve tasarım örnekleri ile ilgili bilgileri yorumlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 0014 5 4 45 
ÖK 00235 4  5 5
ÖK 0035 5 42 54
ÖK 004  44 25 5
ÖK 005         
ÖK 006 35  5345
ÖK 0075 53 4 53
Ara Toplam1782411813171922
Katkı213212233

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1BEKİR İNCE
Detay 2022-2023 Bahar1BEKİR İNCE
Detay 2018-2019 Güz1BEKİR İNCE
Detay 2014-2015 Güz1BEKİR İNCE
Detay 2013-2014 Güz1BEKİR İNCE


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
RSE 549 SANAT YORUMU 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi BEKİR İNCE bince@pau.edu.tr EGT B0305 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Sanat alanını oluşturan (sanatçı, eser, izleyici, toplumsal çevre) temel bileşenleri anlama ve aralarındaki ilişkiyi yordama. Sanat kuramları ile sanat yorumu - sanat eleştirisi arasında bağ kurma. Tarihsel süreçte sanat eleştirisinin gelişimini anlama. Çağdaş sanat kuramları ve yaklaşımlarını araştırma. Sanat etkinliklerini takip etme. Sanat eleştirisinin (sanatı yorumlama çabalarının) görsel sanatlar eğitimindeki rolünü anlama. Sanat eleştiri türleri ve yaklaşımları öğrenme. Görsel sanat eserini kendi kategorisinde inceleme ve değerlendirme. Eleştiri metinleri çözümleme. Sözel ve yazılı sanat eleştirisi (yorumu) deneyimi yaşama.
İçerik Sanat alanı; sanatçı, eser, izleyici, çevre ilişkisi. Sanat kuramları; yansıtma, anlatımcı, biçimci ve diğer yaklaşımlar. Sanat eleştirisini etkileyen düşünsel temeller. Görsel sanatlarda sanat eleştirisi; eğitsel sanat eleştirisi yaklaşımı. Eser inceleme – çözümleme yaklaşımları; ikonoloji, göstergebilim. Eleştiri metinleri çözümleme. Görsel kültür ve sanat yorumu; Sanat etkinliklerini izleme. Sanat eleştirisi uygulamaları; Yazılı, sözel eleştiri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Kültür Kavramı Sanat, Sanatın Bileşenleri, Sanatın Anlamı
2 Sanat Kuramları - Yansıtmacı, Anlatımcı, Biçimci, İzleyici Merkezli, İşlevsel Kuram
3 Sanat Eğitimi ve Gerekliliği Sanat Eğitimi Kuramları
4 Sanat Eğitiminde Yöntemler ve Yaklaşımlar İlköğretimde (Görsel) Sanat Eğitimi
5 İnsanın Sanatsal Gelişimi ve Çocuk Resmi Çocuğun Sanatsal ve Çizgisel Gelişim Evreleri
6 Çocuk Resimlerinde Görülen Ortak Özellikler Çocukta algı: çizgi, biçim, renk, oran, mekan, simge
7 Yaratıcılık, Yaratıcı düşünceye ilişkin Kuramlar,
8 Yaratıcılığın Geliştirilmesi ve Engelleyen etmenler.Eğitim sisteminde yaratıcı Düşünce; Çocukta yaratıcı özellikler, Aile ve Öğretmen Faktörü
9 sanat öğretiminde Uygulamalar Resimleme Yöntem ve Teknikleri
10 Boyama Teknikleri: Pastel, suluboya, kalem boyalar, parmak boyası çalışmaları Baskı Teknikleri: Monotipi baskı, parmak baskı, sünger baskı, ip baskı, patates vb.
11 Kağıt ile Biçimlendirme teknikleri: Kolaj, kağıt süsleme, kağıt mozaik, kağıt vitraj
12 Üç boyutlu çalışmalar: Yoğurma malzemeleriyle yapılan çalışmalar, kağıt
13 Çocuk Resimlerini Değerlendirme
14 Diğer Sanat Etkinlikleri: Müze Eğitimi, Sanat eserlerini tanıma ve İnceleme, Dramatizasyon destekli görsel sanatlar eğitimi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Çocuğun Görsel Sanatlar Eğitimi - Zerrin KehnemuyiTürkçe
Sanat Eğitimi ve Öğretimi - Serap Buyurgan, Ufuk BuyurganTürkçe
Sanat Eğitimi Kuramları - İnci SanTürkçe
Sanatta Eğitim - Olcay Tekin KırışoğluTürkçe
Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri - Enver YolcuTürkçe
Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri - Kazım ArtutTürkçe
Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı (Temel Sanat Eğitimi) - Nevide GökaydınTürkçe
Resim-I Temel Sanat Eğitimi, Resim Teknikleri, Grafik Resim - Dr. Mümtaz ışıngör, Prof. Erol Eti, Prof Mustafa AslıerTürkçe
Children And Their Art - Al Hurwitz, Michael DayEnglish
Art and Adolescence - Teaching Art at the Secondary Level - John A. MichaelEnglish
Güzel Sanatlar Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri - Editör: Kazım Artut, Danışman: Hasan Pekmezci. Yazarlar: Enver Yolcu, Meliha Yılmaz, Nihal Kuruoğlu Maccario, Turgay Ünalan, Vesile Aykaç Türkçe
Sanat Eğitimi Yöntemleri - Galip TürkdoğanTürkçe
Görsel Sanatlar Eğitimi - Vedat ÖzsoyTürkçe
Çocuğun Görsel Sanatlar Eğitimi - Zerrin KehnemuyiTürkçe
Sanat Eğitimi ve Öğretimi - Serap Buyurgan, Ufuk BuyurganTürkçe
Sanat Eğitimi Kuramları - İnci SanTürkçe
Sanatta Eğitim - Olcay Tekin KırışoğluTürkçe
Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri - Enver YolcuTürkçe
Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri - Kazım ArtutTürkçe
Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı (Temel Sanat Eğitimi) - Nevide GökaydınTürkçe
Resim-I Temel Sanat Eğitimi, Resim Teknikleri, Grafik Resim - Dr. Mümtaz ışıngör, Prof. Erol Eti, Prof Mustafa AslıerTürkçe
Children And Their Art - Al Hurwitz, Michael DayEnglish
Art and Adolescence - Teaching Art at the Secondary Level - John A. MichaelEnglish
Güzel Sanatlar Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri - Editör: Kazım Artut, Danışman: Hasan Pekmezci. Yazarlar: Enver Yolcu, Meliha Yılmaz, Nihal Kuruoğlu Maccario, Turgay Ünalan, Vesile Aykaç Türkçe
Sanat Eğitimi Yöntemleri - Galip TürkdoğanTürkçe
Görsel Sanatlar Eğitimi - Vedat ÖzsoyTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları