Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
RSE 552SANAT FELSEFESİ3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu derste felsefe ve sanatın temel kavramlarının analitik bir yaklaşımla incelenmesi, sanatsal yaratmanın doğası, sanat kavramının sanatçı, sanat eseri, sanat tüketicisi, doğa ve toplum gibi unsurlarla ilişkisi, çağdaş yaşamda sanat ve sanatın işlevi, günümüz felsefecilerin sanata ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanır.
Ders İçeriği Felsefe ve sanatın temel kavramlarının analitik bir yaklaşımla incelenmesi. Sanatsal yaratmanın doğası; sanat kavramının sanatçı, sanat eseri, sanat tüketicisi, doğa ve toplum gibi unsurlarla ilişkisi; çağdaş yaşamda sanat ve sanatın işlevi. Günümüz felsefecilerin sanata ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Sanat, sanat alanları, felsefe ve estetik kavramları ile sanat ve estetik eğitimi kavramlarının önemine ve farkına ve varır
2Sanatın ne olduğunu ve sanat çeşitlerini bilir ve gruplandırır.
3Sanatçının kim olduğunu bilir.
4Sanat ve estetik üzerine çalışmış filozofları tanır ve bilir.
5Sanat felsefesi ve estetik arasındaki ilişkiyi kavrar.
6Eleştirel bakış edinir. Araştırmalarında ve tez çalışmalarında bunu gösterir.
7Bireysel ve toplumsal gelişimde sanatın öneminin farkında olur.
8Sanat ve estetik ile ilgili farklı bakış açılarını değerlendirir. Tez çalışmalarında bunu kullanır
9Çevreye karşı duyarlılığını arttırır ve çevrenin güzelleştirilmesinde etkin rol alır.
10Sanat ve estetik anlayışı akademik bilgi ve yazılarına yansıtır
11Araştırma ve çalışmalarında sanat ve estetik gelişimini desteklemek için gerekli yöntem ve stratejileri kullanır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 0014  5   4 
ÖK 002  5 5   5
ÖK 0035  5   5 
ÖK 0045  4 5  5
ÖK 00544  5 5 5
ÖK 0065 5  5  4
ÖK 007 5  4 4 5
ÖK 0084 4 5  5 
ÖK 0094 5  5  5
ÖK 0104  5  55 
ÖK 011 5   5  5
Ara Toplam351419191920141934
Katkı312222123

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2016-2017 Bahar1SAFİ AVCI
Detay 2013-2014 Bahar1SAFİ AVCI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
RSE 552 SANAT FELSEFESİ 3 + 0 1 Türkçe 2016-2017 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi SAFİ AVCI safiavci@pau.edu.tr EGT A0102 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu derste felsefe ve sanatın temel kavramlarının analitik bir yaklaşımla incelenmesi, sanatsal yaratmanın doğası, sanat kavramının sanatçı, sanat eseri, sanat tüketicisi, doğa ve toplum gibi unsurlarla ilişkisi, çağdaş yaşamda sanat ve sanatın işlevi, günümüz felsefecilerin sanata ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanır.
İçerik Felsefe ve sanatın temel kavramlarının analitik bir yaklaşımla incelenmesi. Sanatsal yaratmanın doğası; sanat kavramının sanatçı, sanat eseri, sanat tüketicisi, doğa ve toplum gibi unsurlarla ilişkisi; çağdaş yaşamda sanat ve sanatın işlevi. Günümüz felsefecilerin sanata ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma, Dersin tanımı, Amaçları, Ders öğretim programı, Süreç ve kaynaklar hakkında açıklamalar.
2 Görsel Sanatlar Eğitimi Niçin Gereklidir? ( Tartışma, Beyin Fırtınası)
3 Sanatın Dili ve Uygulanışı.
4 Eğitimde Yeni Paradigmalar.
5 Çocuğun Sanatsal Gelişim Basamakları.
6 Tarihsel Gelişim Süreci İçinde Sanat, Eğitim ve Din İlişkisi.
7 Vize Haftası.
8 Batıda Sanat Eğitimi tarihçesi.
9 Türkiye’de Sanat Eğitimi Tarihi ve Programdaki Yeri.
10 Genel Eğitimde ve Görsel Sanatlar Eğitiminde Öğrenmeye İlişkin Görüşler.
11 Sanat Eğitimi ve Çoklu Zeka Kuramı.
12 Görsel Sanatlar Eğitiminde Değişim ve Gelişim.
13 Çok Alanlı Sanat Eğitimi Yöntemini Örneklerle Açıklama.
14 Seminer Sunumlarının Genel Değerlendirilmesi.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
AVCI, Safi, 3-12 YAŞ ARASI ÇOCUKLARIN SANAT EĞİTİMİ ÜZERİNE GÖRÜŞ VE ÖNERİLER (Yayınlanmamış Doktora Tezi)Türkçe
BOLLA, Peter de, SANAT VE ESTETİKTürkçe
DİNÇER, Kurtuluş, FELSEFE, Türkçe
GÜVENÇ, Bozkurt, İNSAN VE KÜLTÜRTürkçe
KAGAN, Moissej, GÜZELLİK BİLİMİ OLARAK ESTETİK VE SANATTürkçe
Moran, Berna, EDEBİYAT KURAMLARI VE ELEŞTİRİTürkçe
SAN, İnci, SANAT VE EĞİTİMTürkçe
TUNALI, İsmail, ESTETİK BEĞENİTürkçe
ÜNLER, Hakkı, ESTETİK’İN KISA TARİHİTürkçe
Andre, L, ( 2000) Sanatta Değişmeyen Plastik Değerler, AnkaraTürkçe
Artut, K; Pekmezci H., Güzel Sanatlar Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri, Ankara.Türkçe
Buyurgan, S; Mercin L, (2005) Görsel Sanatlar Eğitiminde Müze Eğitimi ve Uygulamaları, Ankara.Türkçe
Buyurgan S, Buyurgan U, (2007) Sanat Eğitimi ve Öğretimi, Ankara.Türkçe
Erinç, Sıtkı (2009) Sanat Sosyolojisi, Ütopya Yayınları, AnkaraTürkçe
Özsoy,V; Alakuş, A.O, (2009), Görsel Sanatlar Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri ( Resim-İş Eğitimi), Ankara.Türkçe
Turani, Adnan (1999) Çağdaş Sanat Felsefesi, (3. Baskı), Remzi Kitabevi, İstanbulTürkçe
AVCI, Safi, 3-12 YAŞ ARASI ÇOCUKLARIN SANAT EĞİTİMİ ÜZERİNE GÖRÜŞ VE ÖNERİLER (Yayınlanmamış Doktora Tezi)Türkçe
BOLLA, Peter de, SANAT VE ESTETİKTürkçe
DİNÇER, Kurtuluş, FELSEFE, Türkçe
GÜVENÇ, Bozkurt, İNSAN VE KÜLTÜRTürkçe
KAGAN, Moissej, GÜZELLİK BİLİMİ OLARAK ESTETİK VE SANATTürkçe
Moran, Berna, EDEBİYAT KURAMLARI VE ELEŞTİRİTürkçe
SAN, İnci, SANAT VE EĞİTİMTürkçe
TUNALI, İsmail, ESTETİK BEĞENİTürkçe
ÜNLER, Hakkı, ESTETİK’İN KISA TARİHİTürkçe
Andre, L, ( 2000) Sanatta Değişmeyen Plastik Değerler, AnkaraTürkçe
Artut, K; Pekmezci H., Güzel Sanatlar Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri, Ankara.Türkçe
Buyurgan, S; Mercin L, (2005) Görsel Sanatlar Eğitiminde Müze Eğitimi ve Uygulamaları, Ankara.Türkçe
Buyurgan S, Buyurgan U, (2007) Sanat Eğitimi ve Öğretimi, Ankara.Türkçe
Erinç, Sıtkı (2009) Sanat Sosyolojisi, Ütopya Yayınları, AnkaraTürkçe
Özsoy,V; Alakuş, A.O, (2009), Görsel Sanatlar Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri ( Resim-İş Eğitimi), Ankara.Türkçe
Turani, Adnan (1999) Çağdaş Sanat Felsefesi, (3. Baskı), Remzi Kitabevi, İstanbulTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları