Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
EPO 518PROGRAM DEĞERLENDİRME3 + 02. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Eğitimde program değerlendirme öğesine ilişkin farkındalık kazanır ve program değerlendirmenin nasıl yapıldığının bilir
Ders İçeriği Program değerlendirme kavramı; çeşitli program değerlendirme yaklaşım ve modelleri; program değerlendirmede kullanılan araştırma yöntemleri ve veri toplama araçları; verilerin analizi ve yorumu ve farklı disiplinlerde program değerlendirme çalışmalarının yapılması.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Program değerlendirme ile ilgili temel kavramları tanımlamak
2Program değerlendirme modellerini açıklamak
3Program değerlendirme sürecinde izlenen aşamaları açıklamak
4Program değerlendirme sürecinde uygulanan araştırma yöntemlerinin özelliklerini açıklamak
5Bir eğitim programını öğelerine ayırarak değerlendirmek
6Farklı disiplinlerdeki program değerlendirme çalışmalarını analiz etmek
7Program değerlendirmenin eğitimdeki önemini takdir etmek

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 001  5 5 5 555  
ÖK 002  55  555 5  
ÖK 003  55  555 5  
ÖK 0045555         
ÖK 005      55555 5
ÖK 0065555   55   5
ÖK 007         5   
Ara Toplam101025205 2020251520 10
Katkı1143103342301

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1İBRAHİM TUNCEL
Detay 2022-2023 Bahar1İBRAHİM TUNCEL
Detay 2021-2022 Bahar1İBRAHİM TUNCEL
Detay 2020-2021 Bahar1İBRAHİM TUNCEL
Detay 2019-2020 Bahar1İBRAHİM TUNCEL
Detay 2018-2019 Bahar1İBRAHİM TUNCEL
Detay 2018-2019 Güz1İBRAHİM TUNCEL
Detay 2017-2018 Güz1İBRAHİM TUNCEL
Detay 2015-2016 Bahar1İBRAHİM TUNCEL
Detay 2014-2015 Bahar1İBRAHİM TUNCEL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
EPO 518 PROGRAM DEĞERLENDİRME 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. İBRAHİM TUNCEL ituncel@pau.edu.tr EGT A0408 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Eğitimde program değerlendirme öğesine ilişkin farkındalık kazanır ve program değerlendirmenin nasıl yapıldığının bilir
İçerik Program değerlendirme kavramı; çeşitli program değerlendirme yaklaşım ve modelleri; program değerlendirmede kullanılan araştırma yöntemleri ve veri toplama araçları; verilerin analizi ve yorumu ve farklı disiplinlerde program değerlendirme çalışmalarının yapılması.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Program Değerlendirme İle İlgili Temel Kavramlar
2 Program Tasarısı
3 Değerlendirme Türleri
4 Program Tasarısını Değerlendirmeye Giriş
5 Program Tasarısını Değerlendirme Yaklaşımları
6 Program Değerlendirme Modelleri
7 Program Değerlendirme Yöntemleri
8 Program Değerlendirmede Kullanılan Araştırma Desenleri
9 Program Değerlendirmeye Yönelik Ölçme Araçlarının Hazırlanması ve Kullanılması
10 Program Değerlendirmeye Yönelik Ölçme Araçlarının Hazırlanması ve Kullanılması
11 Geçerlik ve Güvenirliğin Sağlanması
12 Verilerin Çözümü ve Yorumlanması Programın Değerine Yönelik Karar Süreci
13 Program Değerlendirme Tezlerinin İncelenmesi
14 Dersin değerlendirilmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Patton, M. Q. (1990). Qualitative Evaluation and Research Methods. (Second Ed). Newbury Park, California: Sage. Türkçe
Erden, M. (1999). Eğitimde Program Değerlendirme. (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık Türkçe
Bellon, J. J. & Handler, J. R. (1982). Curriculum Development And Evaluation: A Design For Improvement. Dubuque: Kendall/Hunt Pub. Comp. Türkçe
Balcı, A. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve İlkeler (Üçüncü Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Türkçe
Filzpatrick J. L., Sanders, J. R., Worthen B. R (2003). Program Evaluation Alternative Approaches and Practical Guidelines (3. Edition). Türkçe
Uşun, S. (2012). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Anı YayıncılıkTürkçe
Patton, M. Q. (1990). Qualitative Evaluation and Research Methods. (Second Ed). Newbury Park, California: Sage. Türkçe
Erden, M. (1999). Eğitimde Program Değerlendirme. (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık Türkçe
Bellon, J. J. & Handler, J. R. (1982). Curriculum Development And Evaluation: A Design For Improvement. Dubuque: Kendall/Hunt Pub. Comp. Türkçe
Balcı, A. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve İlkeler (Üçüncü Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Türkçe
Filzpatrick J. L., Sanders, J. R., Worthen B. R (2003). Program Evaluation Alternative Approaches and Practical Guidelines (3. Edition). Türkçe
Uşun, S. (2012). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Anı YayıncılıkTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları