DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
EPO 520TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDE GELİŞME VE SORUNLAR3 + 02. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Eğitim sisteminde yaşanan güncel sorunlara duyarlı olur ve çözüm önerisi geliştirir
Ders İçeriği Okulöncesi eğitim, ilköğretim, ortaöğretim, yükseköğretim, öğretmen yetiştiren kurumlar ve lisansüstü eğitimin tarihsel gelişimi, önemi, topluma ekonomik, sosyal, politik katkıları ve sorunları ile çözüm önerileri
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Türk Eğitim sisteminin diğer sistemlerle karşılaştırmasını yapmak
2Eğitim sistemiyle ilgili yeterli donanım ve tartışma becerisine sahip olmak
3Sorunları ortaya koyma ve çözüm yolları üretebilme yeteneğine sahip olmak
4Eğitim sisteminde yürütmeye yönelik yeterli bilgiye sahip olmak
5Türk Eğitim Sistemiyle ilgili yeterli bilgiye sahip olmak

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 015555   55 5 5
ÖK 02  5     5   5
ÖK 03  5     5   5
ÖK 04   5         
ÖK 05        5    
Ara Toplam551510   520 5 15
Katkı1132000140103

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Bahar1AHMET KANMAZ

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  EPO 520 Dersin Adı:  TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDE GELİŞME VE SORUNLAR
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2018-2019 Bahar
Öğretim Elemanı :  DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ AHMET KANMAZ E-Mail:  akanmaz@pau.edu.tr, İç Hat:  296 1146, 296 1146,
Ders Yeri EGT A0408,
Amaç : Eğitim sisteminde yaşanan güncel sorunlara duyarlı olur ve çözüm önerisi geliştirir
İçerik : Okulöncesi eğitim, ilköğretim, ortaöğretim, yükseköğretim, öğretmen yetiştiren kurumlar ve lisansüstü eğitimin tarihsel gelişimi, önemi, topluma ekonomik, sosyal, politik katkıları ve sorunları ile çözüm önerileri
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %70
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ders Tanıtımı
2 Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, Eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, Yönetim kurumları ve süreçleri
3 Eğitim Politikaları tarihsel gelişimi, önemi, sorunları ve çözüm önerileri,
4 Eğitim yönetimi tarihsel gelişimi, önemi, sorunları ve çözüm önerileri,
5 Fiziksel Kaynaklar,Eğitim finansmanı, tarihsel gelişimi, önemi, sorunları ve çözüm önerileri,
6 Okulöncesi eğitim, tarihsel gelişimi, önemi, sorunları ve çözüm önerileri
7 İlköğretim,tarihsel gelişimi, önemi, sorunları ve çözüm önerileri,
8 Ortaöğretim,tarihsel gelişimi, önemi, sorunları ve çözüm önerileri,
9 Yükseköğretim,tarihsel gelişimi, önemi, sorunları ve çözüm önerileri,
10 Öğretmen yetiştiren kurumlar,tarihsel gelişimi, önemi, sorunları ve çözüm önerileri,
11 Öğretmen istihdamı, öğretmenlerin hizmet içi eğitim sorunu
12 Lisansüstü eğitim,tarihsel gelişimi, önemi, sorunları ve çözüm önerileri,
13 Program geliştirme,tarihsel gelişimi, önemi, sorunları ve çözüm önerileri,
14 DERSİN GENEL DEĞERLENDİRMESİ
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları
© 2019 PAU