DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
EPO 700UZMANLIK ALAN DERSİ6 + 03. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Yapılacak tez çalışmasında güncel konuları takip etmek ve bilgi aktarımının gerçekleştirilmesi.
Ders İçeriği Anabilim Dallarında tez ve dönem projesi çalışmasına başlayan yüksek lisans öğrencileri için danışman yönetiminde son gelişmelerin ışığı altında araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi, tartışılması. .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Bir konuya özgü alanyazın ve kuramsal çerçeve oluşturur.
2Özgün bir araştırmaya yönelik yöntem ve süreçleri belirler
3Toplanan verileri mevcut alanyazın ışığında yorumlar
4 Araştırma bulguları ışığında geleceğe yönelik öngörülerde bulunur
5Gerçekleştirdiği araştırma sonuçlarını paydaşlarla paylaşır

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 014433   3 4   
ÖK 024433   3 4   
ÖK 034433   3 4   
ÖK 044433   3 4   
ÖK 054433   3 4   
Ara Toplam20201515   15 20   
Katkı4433000304000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14684
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)12222
Anabilim Dalı Akademik Etkinliği1411154
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1NECLA KÖKSAL
Detay 2019-2020 Güz2ABDURRAHMAN ŞAHİN
Detay 2019-2020 Güz3AHMET KANMAZ
Detay 2019-2020 Güz5ZEYNEP AYVAZ TUNCEL
Detay 2019-2020 Güz6AYSUN DOĞUTAŞ

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  EPO 700 Dersin Adı:  UZMANLIK ALAN DERSİ
Saat (T+P) : 6 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı :  DOÇENT NECLA KÖKSAL E-Mail:  nkoksal@pau.edu.tr, İç Hat:  296 1053,
Ders Yeri EGT A0446,
Amaç : Yapılacak tez çalışmasında güncel konuları takip etmek ve bilgi aktarımının gerçekleştirilmesi.
İçerik : Anabilim Dallarında tez ve dönem projesi çalışmasına başlayan yüksek lisans öğrencileri için danışman yönetiminde son gelişmelerin ışığı altında araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi, tartışılması. .
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 YANSITICI SORU TEMELLİ WİKİ ORTAMLARININ ÖĞRENCİLERİN ÜST BİLİŞ BECERİLERİNE ETKİSİ
2 Aktif öğrenme nedir?
3 Portfolyo Değerlendirme Yönteminin İlköğretim Birinci Kademede Uygulanma Düzeyi
4 SINIF ÖĞRETMENLERİNİN TÜRKÇE DERSİNDE AKTİF ÖĞRENME ETKİNLİKLERİNİ KULLANMA DURUMLARI
5 Program geliştirmede yeni yaklaşımlar
6 Program geliştirmede yeni yaklaşımlar
7 Ürün Seçki Dosyaları Hakkında Öğrenci Görüşleri
8 Yazma Etkinliklerinin matematik öğretiminde problem çözme becerisine, tutum ve kaygıya etkisi
9 İlköğretimde Öğretmenlerin Matematik Dersinde Alternatif Değerlendirme Tekniği Olan “Ürün Seçki Dosyası (portfolyo)” Hakkında Görüşleri
10 Tarih öğretimine dayalı matematik öğretimi
11 Geometri öğretimi
12 İnternet tabanlı eğitim
13 Yansıtıcı düşüneme de yazma etkinlikleri
14 Türkçe Öğretimi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Tyler, R. (1949) “The Basic Principles of Curriculum and Instruction,” Universtiy of Chicago Press, U.S.AEnglish
Rowntree, D (1977). Assesment in Science. Cambridge University Press, UKEnglish
Bushman, L. Ve Schnitker, B. (1995). “Teacher Attitudes on Portfolio Assesment, Implementatation and Practicability.” ERIC Dokümanı Servis Numarası: ED 388661English
Enoki, D. (1992). “Student Portfolio and Profiles: A Holistic Approach to Multiple Assesment in Whole Language Classrooms.” ERIC Dokümanı Servis Numarsı: ED 350343English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları