Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
EPO 519ÖĞRENME-ÖĞRETME KURAM VE UYGULAMASI3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrenme ve öğretme ortamlarındaki yeni yaklaşımları uygulamalı olarak değerlendirir
Ders İçeriği Öğretimin düzenlenmesinde yeni yaklaşımların (aktif öğrenme, yapılandırmacılık, çoklu zeka, öğrenme stilleri, proje tabanlı öğrenme, probleme dayalı öğrenme, işbirliğine dayalı öğrenme, beyin temelli öğrenme, eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme, yaratıcı düşünme) farklı disiplinlerdeki uygulamalarını inceleme ve öğrenme-öğretme sürecine etkilerini uygulamalı olarak değerlendirme
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğretimin düzenlenmesinde yeni yaklaşımların (aktif öğrenme, yapılandırmacılık, çoklu zeka, öğrenme stilleri, proje tabanlı öğrenme, probleme dayalı öğrenme, işbirliğine dayalı öğrenme, beyin temelli öğrenme, eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme, yaratıcı düşünme) temel ilkelerini açıklar
2Öğretimin düzenlenmesinde yeni yaklaşımların farklı disiplinlerdeki uygulamalarını inceler
3Öğretimin düzenlenmesinde yeni yaklaşımların öğrenme-öğretme sürecine etkilerini uygulamalı olarak değerlendirir.
4Yürüttüğü çalışmalarda bağımsız ve işbirliğine dayalı çalışmaya kararlıdır.
5Yürüttüğü çalışmalarda bilimsel araştırma bilgi ve becerilerini kullanır.
6Yürüttüğü çalışmalarda bilimsel etik kurallarına uymayı alışkanlık haline getirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 001    55 5  555
ÖK 00255555555  555
ÖK 0035555555555555
ÖK 004   5         
ÖK 0055            
ÖK 006 5           
Ara Toplam151510151515101555151515
Katkı3323332311333

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12222
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Güz1SERHAT SÜRAL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
EPO 519 ÖĞRENME-ÖĞRETME KURAM VE UYGULAMASI 3 + 0 1 Türkçe 2018-2019 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. SERHAT SÜRAL ssural@pau.edu.tr EGT A0442 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrenme ve öğretme ortamlarındaki yeni yaklaşımları uygulamalı olarak değerlendirir
İçerik Öğretimin düzenlenmesinde yeni yaklaşımların (aktif öğrenme, yapılandırmacılık, çoklu zeka, öğrenme stilleri, proje tabanlı öğrenme, probleme dayalı öğrenme, işbirliğine dayalı öğrenme, beyin temelli öğrenme, eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme, yaratıcı düşünme) farklı disiplinlerdeki uygulamalarını inceleme ve öğrenme-öğretme sürecine etkilerini uygulamalı olarak değerlendirme
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Temel kavramlar
2 Davranışçı öğrenme yaklaşımı ve kuramları
3 Bilişsel öğrenme yaklaşımı ve kuramları
4 Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı
5 Yapılandırmacı 5E modeli ve uygulamaları
6 İşbirliğine Dayalı öğrenme
7 Probleme Dayalı öğrenme
8 Proje temelli öğrenme
9 Çoklu zeka kuramı ve uygulamaları
10 Nörofizyolojik kuram ve uygulamaları
11 Beyin Temelli öğrenme
12 Öğrenme-öğretme süreci ile ilgili araştırmaları inceleme
13 Öğrenme-öğretme süreci ile ilgili araştırmaları inceleme
14 Öğrenme-öğretme süreci ile ilgili araştırmaları inceleme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları