Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
EPO 517EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME ÇALIŞMALARI3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Program geliştirme sürecine ilişkin farkındalık kazanarak bir program geliştirme çalışması hazırlar
Ders İçeriği Eğitim programı hazırlamada; ihtiyaç analizinin yapılması, hedeflerin belirlenmesi, içeriğin oluşturulması, eğitim durumlarının, sınama durumlarının tasarlanması ve değerlendirmesi
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlamak.
2Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurmak.
3Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırmak.
4İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçmek
5Program tasarısı hazırlamak.
6Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanmak.
7Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmek.
8Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izlemek
9Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirmek.
10Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanmak.
11Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirmek
12Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçmek ve kullanmak.
13Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapmak.
14Eğitim programları ve öğretim alanındaki güncel uygulamaları, ulusal ve uluslararası yayınları izlemek.
15Mesleki sorunları/konuları tartışırken, çalışmalarını yürütürken bilimsel yöntem ve etik ilkeleri ön planda tutmak.
16Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırma yapmaya istekli olmak.
17Mesleki bir kimlik olarak program geliştirme uzmanlığına değer vermek.
18Bir kurum ya da konu alanında program geliştirme çalışmalarını yürütmek.
19Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak.
20Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanmak.
21Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygulamak
22Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirerek elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirmek.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 001    5555555  
ÖK 002    5555555  
ÖK 003    5555555  
ÖK 004    5555555  
ÖK 005   55555555  
ÖK 006    5555555 5
ÖK 007        5    
ÖK 0085 5 5555555 5
ÖK 009  5 5555555 5
ÖK 0105         555
ÖK 011  5 5555555  
ÖK 012555      5  5
ÖK 0135555     5555
ÖK 014  5         5
ÖK 01555           
ÖK 01655       5   
ÖK 017555          
ÖK 0185555555  5555
ÖK 019  5          
ÖK 020            5
ÖK 021   5      55 
ÖK 022   5  5555 5 
Ara Toplam40304525505055505570652545
Katkı2121223233312

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12222
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1İBRAHİM TUNCEL
Detay 2022-2023 Güz1NECLA KÖKSAL
Detay 2021-2022 Güz1SERHAT SÜRAL
Detay 2020-2021 Güz1NECLA KÖKSAL
Detay 2019-2020 Güz1NECLA KÖKSAL
Detay 2018-2019 Güz1NECLA KÖKSAL
Detay 2017-2018 Bahar1NECLA KÖKSAL
Detay 2016-2017 Bahar1İBRAHİM TUNCEL
Detay 2015-2016 Güz1ZEYNEP AYVAZ TUNCEL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
EPO 517 EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME ÇALIŞMALARI 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. İBRAHİM TUNCEL ituncel@pau.edu.tr EGT A0408 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Program geliştirme sürecine ilişkin farkındalık kazanarak bir program geliştirme çalışması hazırlar
İçerik Eğitim programı hazırlamada; ihtiyaç analizinin yapılması, hedeflerin belirlenmesi, içeriğin oluşturulması, eğitim durumlarının, sınama durumlarının tasarlanması ve değerlendirmesi
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Temel Kavramlar
2 Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri
3 Eğitim Programı Tasarımları
4 Eğitimde Program Geliştirme Modelleri
5 Program Geliştirmenin Planlanması
6 İhtiyaç Belirleme ve Teknikleri
7 Hedefler / Kazanımlar
8 Hedefler - İçerik
9 İçerik
10 Öğretme - Öğrenme Süreci
11 Ölçme Değerlendirme
12 Programın Denenmesi
13 Programın Değerlendirilmesi
14 Program geliştirmede yeni yönelimler
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Bilen, M. (1994). Plandan uygulamaya öğretim. Ankara: Anı yayıncılıkTürkçe
Bloom, B. S. (1994). İnsan nitelikleri ve okulda öğrenme. (Çev.: D. A. Özçelik.) Ankara: MEB Yayınevi.Türkçe
Demirel, Ö. (2004). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme (7. Baskı).Türkçe
Doğan, H. (1997). Eğitimde program ve öğretim tasarımı. Ankara: Önder Matbaacılık.Türkçe
Erden, M. (1995). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Pegem YayıncılıkTürkçe
Ertürk, S. (1997). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Meteksan A.ŞTürkçe
Hesapçıoğlu, M. (2008). Öğretim ilke ve yöntemleri eğitim programları ve öğretim (6. Türkçe
Özçelik, D. A. (1991). Eğitim programları ve öğretim. Ankara: ÖSYM yayınlarıTürkçe
Senemoğlu, N. (1997). Gelişim, öğrenme ve öğretme. Ankara: Usem YayınlarıTürkçe
Sönmez, V. (2005). Eğitim Felsefesi. Ankara: Anı YayıncılıkTürkçe
Şeker, H. (Editör). (2012). Eğitimde Program Geliştirme Kavramlar ve Yaklaşımlar. Ankara: Anı YayıncılıkTürkçe
Varış, F. (1996). Eğitimde program geliştirme teori ve teknikler. Ankara: Alkım yay.Türkçe
Yüksel, S. (2004). Örtük program. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları