Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
EPO 519ÖĞRENME-ÖĞRETME KURAM VE UYGULAMASI3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrenme ve öğretme ortamlarındaki yeni yaklaşımları uygulamalı olarak değerlendirir
Ders İçeriği Öğretimin düzenlenmesinde yeni yaklaşımların (aktif öğrenme, yapılandırmacılık, çoklu zeka, öğrenme stilleri, proje tabanlı öğrenme, probleme dayalı öğrenme, işbirliğine dayalı öğrenme, beyin temelli öğrenme, eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme, yaratıcı düşünme) farklı disiplinlerdeki uygulamalarını inceleme ve öğrenme-öğretme sürecine etkilerini uygulamalı olarak değerlendirme
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğretimin düzenlenmesinde yeni yaklaşımların (aktif öğrenme, yapılandırmacılık, çoklu zeka, öğrenme stilleri, proje tabanlı öğrenme, probleme dayalı öğrenme, işbirliğine dayalı öğrenme, beyin temelli öğrenme, eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme, yaratıcı düşünme) temel ilkelerini açıklar
2Öğretimin düzenlenmesinde yeni yaklaşımların farklı disiplinlerdeki uygulamalarını inceler
3Öğretimin düzenlenmesinde yeni yaklaşımların öğrenme-öğretme sürecine etkilerini uygulamalı olarak değerlendirir.
4Yürüttüğü çalışmalarda bağımsız ve işbirliğine dayalı çalışmaya kararlıdır.
5Yürüttüğü çalışmalarda bilimsel araştırma bilgi ve becerilerini kullanır.
6Yürüttüğü çalışmalarda bilimsel etik kurallarına uymayı alışkanlık haline getirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 001    55 5  555
ÖK 00255555555  555
ÖK 0035555555555555
ÖK 004   5         
ÖK 0055            
ÖK 006 5           
Ara Toplam151510151515101555151515
Katkı3323332311333

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12222
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1SERHAT SÜRAL
Detay 2022-2023 Güz1SERHAT SÜRAL
Detay 2021-2022 Güz1NECLA KÖKSAL
Detay 2020-2021 Güz1SERHAT SÜRAL
Detay 2019-2020 Güz1AHMET KANMAZ
Detay 2018-2019 Güz1SERHAT SÜRAL
Detay 2017-2018 Bahar1İBRAHİM TUNCEL
Detay 2016-2017 Bahar1NECLA KÖKSAL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
EPO 519 ÖĞRENME-ÖĞRETME KURAM VE UYGULAMASI 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. SERHAT SÜRAL ssural@pau.edu.tr EGT A0408 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrenme ve öğretme ortamlarındaki yeni yaklaşımları uygulamalı olarak değerlendirir
İçerik Öğretimin düzenlenmesinde yeni yaklaşımların (aktif öğrenme, yapılandırmacılık, çoklu zeka, öğrenme stilleri, proje tabanlı öğrenme, probleme dayalı öğrenme, işbirliğine dayalı öğrenme, beyin temelli öğrenme, eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme, yaratıcı düşünme) farklı disiplinlerdeki uygulamalarını inceleme ve öğrenme-öğretme sürecine etkilerini uygulamalı olarak değerlendirme
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Öğrenme Öğretme Süreci İle İlgili Temel Kavramlar
2 Öğretim Kuram ve Modelleri
3 Öğretim Kuram ve Modelleri
4 Öğretim Kuram ve Modelleri
5 Öğretim Stratejileri
6 Öğrenme Stratejileri
7 Öğretim Yöntem ve Teknikleri ile ilgili Literatür Taraması
8 Öğrenme Stilleri ile İlgili Literatür Taraması
9 Öğretme Stilleri ile İlgili Literatür Taraması
10 Öğretim Hizmetinin Nitelikleri
11 Üst Düzey Düşünme Becerileri
12 Öğretim Hizmetlerinin Planlanması
13 Ders Planı Hazırlama
14 Dönem Değerlendirmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Açıkgöz, K. Ü. (2004). Aktif öğrenme (6. Baskı). İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.Türkçe
Bloom, B. S. (1994). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. (Çev.: D. A. Özçelik.) Ankara: MEB YayıneviTürkçe
Demirel, Ö. (2008). Öğretme sanatı öğretim ilke ve yöntemleri (13. Baskı). Ankara: Pegem A YayıncılıkTürkçe
Demirel, Ö. (Editör). (2007). Eğitimde yeni yönelimler (3. Baskı). Ankara: Pegem A YayıncılıkTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları