Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
BSO 505EĞİTİMDE OLÇME VE DEĞERLENDİRME3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Beden Eğitimi ve sporda ölçme metotları, testler ve test dışı etkinlikler, testlerin kullanım alanları test geliştirmenin basamakları testlerin geçerlilik ve güvenilirlilik çalışmaları, iyi bir testin nitelikleri, beden eğitimi ve spor alanında testlerin kullanımı, test geliştirme uygulaması, bir testin uygulaması bir testin değerlendirme çalışmasının yapılması.
Ders İçeriği Beden Eğitimi ve sporda ölçme metotları, testler ve test dışı etkinlikler ve özellikleri içermektedir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Beden eğitim ve sporda ölçme metotlarını kullanır.
2Beden eğitim ve sporda testler ve test dışı etkinlikler kullanır.
3Beden eğitimi ve spor alanında testlerin kullanımı , test geliştirme uygulaması ve değerlendirilme çalışmalarını yapar.
4Beden eğitimi ve sporda kullanılan geçerlik ve güvenirlik çalışmalarını bilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 0014345324  
ÖK 002435443442
ÖK 003343454325
ÖK 004334353452
Ara Toplam14131616171215119
Katkı434443432

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)21020
Ödevler41040
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11717
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)41560
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1METİN YAŞAR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
BSO 505 EĞİTİMDE OLÇME VE DEĞERLENDİRME 3 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. METİN YAŞAR myasar@pau.edu.tr EGT A0436 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Beden Eğitimi ve sporda ölçme metotları, testler ve test dışı etkinlikler, testlerin kullanım alanları test geliştirmenin basamakları testlerin geçerlilik ve güvenilirlilik çalışmaları, iyi bir testin nitelikleri, beden eğitimi ve spor alanında testlerin kullanımı, test geliştirme uygulaması, bir testin uygulaması bir testin değerlendirme çalışmasının yapılması.
İçerik Beden Eğitimi ve sporda ölçme metotları, testler ve test dışı etkinlikler ve özellikleri içermektedir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ölçme ve Değerlendirme süreci
2 Ölçme ve Değerlendirmenin Eğitim sürecindeki Rolü
3 Ölçme değerlendirmede Temel Kavramlar
4 Ölçme ve değerlendirmede geçerlilik
5 Geçerlilik Türleri (Kapsam Geçerliliği, ölçüt geçerliliği, yapı g3çerliliği ve geçerliliği etkileyen faktörler)
6 Geçerlilik Türleri (Kapsam Geçerliliği, ölçüt geçerliliği, yapı g3çerliliği ve geçerliliği etkileyen faktörler)
7 Geçerlilik Türleri (Kapsam Geçerliliği, ölçüt geçerliliği, yapı geçerliliği ve geçerliliği etkileyen faktörler)
8 Güvenirlik ( Güvenirliğin yapısı, korelasyon yöntemlerine göre güvenirliğin belirlenmsi,ölçmenin standart hatası,güvenirliği etkileyen faktörler)
9 Güvenirlik ( Güvenirliğin yapısı, korelasyon yöntemlerine göre güvenirliğin belirlenmsi,ölçmenin standart hatası,güvenirliği etkileyen faktörler)
10 Güvenirlik ( Güvenirliğin yapısı, korelasyon yöntemlerine göre güvenirliğin belirlenmsi,ölçmenin standart hatası,güvenirliği etkileyen faktörler)
11 Ölçme ve değerlendirmede Kullanışlılık
12 Testler ve değerlendirme
13 Testler ve değerlendirme
14 Testler ve değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
ED: Satılmış TEKİNDAL.Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme PEGEM AKADEMİ 2008, ANKARATürkçe
Linn L.R, N.E. Gronlund . Measurement and Assessment in Teaching Macmillan Publishing Company 1985 English
Turgut, M.F. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme MetodlarıTürkçe
ED: Satılmış TEKİNDAL.Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme PEGEM AKADEMİ 2008, ANKARATürkçe
Linn L.R, N.E. Gronlund . Measurement and Assessment in Teaching Macmillan Publishing Company 1985 English
Turgut, M.F. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme MetodlarıTürkçe
ED: Satılmış TEKİNDAL.Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme PEGEM AKADEMİ 2008, ANKARATürkçe
Linn L.R, N.E. Gronlund . Measurement and Assessment in Teaching Macmillan Publishing Company 1985 English
Turgut, M.F. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme MetodlarıTürkçe
ED: Satılmış TEKİNDAL.Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme PEGEM AKADEMİ 2008, ANKARATürkçe
Linn L.R, N.E. Gronlund . Measurement and Assessment in Teaching Macmillan Publishing Company 1985 English
Turgut, M.F. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme MetodlarıTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları