Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBT 501GENEL PSİKOLOJİ2 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı öğrencilerin; insan davranışının ve zihinsel süreçlerinin bilimsel olarak incelenmesini sağlayacak psikoloji bilimindeki temel kavramları, ilkeleri ve kuramları tanımasıdır.Dersin sonunda öğrenciler psikolojik yapılar ve bireysel farklılıkların doğasını anlayacaklardır. Psikolojik deneyimler her bir öğrencinin gündelik yaşamında yer aldığı için, tartışmalara yer verilecektir.
Ders İçeriği İnsan davranışının ve zihinsel süreçlerinin bilimsel olarak incelenmesini sağlayacak psikoloji bilimindeki temel kavramları, ilkeleri ve kuramları tanımasıdır.Dersin sonunda öğrenciler psikolojik yapılar ve bireysel farklılıkların doğasını anlayacaklardır. Psikolojik deneyimler her bir öğrencinin gündelik yaşamında yer aldığı için, tartışmalara yer verilecektir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Psikoloji biliminin doğasını anlar.
2Psikoloji ile ilgili temel kavramları tanır.
3Temel kuramsal yaklaşımları açıklar.
4Psikolojinin temel konuları ile ilgili kuram ve araştırmaları kavrar.
5Temel psikoloji konularını eleştirel ve analitik düşünme becerilerini uygular.
6Psikolojik kavram, kuram ve araştırma sonuçlarını gündelik yaşam problemlerine uygular.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 0013 3   3  
ÖK 002 3   3   
ÖK 00354 3 4   
ÖK 0043 3 5  4 
ÖK 005  3    5 
ÖK 006       5 
Ara Toplam1179357314 
Katkı212111120

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)10550
Ödevler6742
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12525
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2017-2018 Bahar1AYŞE GÖKÇE ERTURAN
Detay 2013-2014 Bahar1HÜLYA ŞAHİN BALTACI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBT 501 GENEL PSİKOLOJİ 2 + 0 1 Türkçe 2017-2018 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. AYŞE GÖKÇE ERTURAN agerturan@pau.edu.tr SBF A0110 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Bu dersin temel amacı öğrencilerin; insan davranışının ve zihinsel süreçlerinin bilimsel olarak incelenmesini sağlayacak psikoloji bilimindeki temel kavramları, ilkeleri ve kuramları tanımasıdır.Dersin sonunda öğrenciler psikolojik yapılar ve bireysel farklılıkların doğasını anlayacaklardır. Psikolojik deneyimler her bir öğrencinin gündelik yaşamında yer aldığı için, tartışmalara yer verilecektir.
İçerik İnsan davranışının ve zihinsel süreçlerinin bilimsel olarak incelenmesini sağlayacak psikoloji bilimindeki temel kavramları, ilkeleri ve kuramları tanımasıdır.Dersin sonunda öğrenciler psikolojik yapılar ve bireysel farklılıkların doğasını anlayacaklardır. Psikolojik deneyimler her bir öğrencinin gündelik yaşamında yer aldığı için, tartışmalara yer verilecektir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Gelişimle ilgili temel kavramlar
2 Fiziksel Gelişim
3 Fiziksel Gelişim
4 Bilişsel gelişim kuramları - Piaget
5 Bilişsel gelişim kuramları - Bruner
6 Genel tekrar
7 ARA SINAV
8 Bilişsel gelişim kuramları - Vygotsky
9 Ahlak gelişimi Kuramları - Piaget
10 Ahlak gelişimi Kuramları - Kohlberg
11 Kişilik gelişimi kuramları - Freud
12 Kişilik gelişimi kuramları - Erikson
13 Genel tekrar
14 FINAL SINAVI
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Psikolojiye girş , C. Morgan 18. baskı Eğitim akademi yayınları KonyaTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları