Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBE 503ZİHİNSEL ENGELLİLER EĞİTİM UYGULAMALARI2 + 11. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı 1) Öğrencilere, zihinsel engelli, davranış / duygusal bozukluğu ve öğrenme güçlüğü çeken bireylere yönelik beden eğitimi ve spor uygulamaları konusunda temel tıbbi ve sosyolojik bilgiler ile detaylı pedagojik bilgileri sunmak, 2) İleride engelli bireylerle çalışacak öğrencilere kaynak ve bilgi temini konusunda tecrübe kazandırılması, 3) Öğrencilerin engelli bireylere yönelik beden eğitimi ve etkinlik planlaması için ders planı hazırlama ve uygulama tecrübesine sahip olması.
Ders İçeriği 1 Derse giriş (ders izleme programının, ödev, proje ve sınavların, derse ait web sitesinin tanıtımı) 2 Tanım, sınıflandırma ve gerçekleşme sıklığı 3 Zihinsel engelle ilişkili sendrom ve durumlar 4 Down sendromu 5 Kırılgan X sendromu 6 Otizm 7 Sunum Toplantısı 8 Ara sınav 9 Belgesel gösterimi: "Bir İnek Gibi Düşünen Kadın" (Temple Grandin'ın hikayesi) 10 ADD/ADHD 11 Zihinsel engellilerde beden eğitimi için ölçme ve değerlendirme yöntemleri 12 Davranış yönetimi 13 Özel eğitim kurumu ziyareti 14 Zihinsel engellilerde beden eğitiminde egzersiz ve havuz kullanımı 15 Kaynaştırıcı eğitim uygulamaları hakkında tartışma 16 Sunum 17 Final Sınavı
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Zihinsel engelli ve/veya davranış bozukluğu olan bireylerin öğretiminde destek alınabilecek kurum/paydaşları harekete geçirir.
2Zihinsel engelli ve/veya davranış bozukluğu olan bireylerin eğitiminde kullanılacak ekipmanlar ve uyarlamaları bilerek uygular.
3Zihinsel engelli ve/veya davranış bozukluğu olan bireylere yönelik beden eğitimi ve etkinlik planlaması için ders planlaması yapabilir ve uygular.
4Zihinsel engelli ve/veya davranış bozukluğu olan bireylere yönelik beden eğitimi ve spor uygulamalarına yönelik pedagojik yaklaşımları bilir ve uygular.
5Zihinsel engelli ve/veya davranış bozukluğu olan bireylere yönelik beden eğitimi ve spor uygulamalarında temel sosyolojik terminolojiye ve bilgilere hakimdir.
6Zihinsel engelli ve/veya davranış bozukluğu olan bireylere yönelik beden eğitimi ve spor uygulamaları konusunda temel tıbbi terminoloji ve bilgilere hakimdir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 001         
ÖK 002         
ÖK 003         
ÖK 004         
ÖK 005         
ÖK 006         
Ara Toplam         
Katkı000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)10660
Ödevler41040
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11818
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)177
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)11010
Arasınav11818
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Bahar1ŞEHMUS ASLAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBE 503 ZİHİNSEL ENGELLİLER EĞİTİM UYGULAMALARI 2 + 1 1 Türkçe 2019-2020 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ŞEHMUS ASLAN sehmusa@pau.edu.tr SBF A0109 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç 1) Öğrencilere, zihinsel engelli, davranış / duygusal bozukluğu ve öğrenme güçlüğü çeken bireylere yönelik beden eğitimi ve spor uygulamaları konusunda temel tıbbi ve sosyolojik bilgiler ile detaylı pedagojik bilgileri sunmak, 2) İleride engelli bireylerle çalışacak öğrencilere kaynak ve bilgi temini konusunda tecrübe kazandırılması, 3) Öğrencilerin engelli bireylere yönelik beden eğitimi ve etkinlik planlaması için ders planı hazırlama ve uygulama tecrübesine sahip olması.
İçerik 1 Derse giriş (ders izleme programının, ödev, proje ve sınavların, derse ait web sitesinin tanıtımı) 2 Tanım, sınıflandırma ve gerçekleşme sıklığı 3 Zihinsel engelle ilişkili sendrom ve durumlar 4 Down sendromu 5 Kırılgan X sendromu 6 Otizm 7 Sunum Toplantısı 8 Ara sınav 9 Belgesel gösterimi: "Bir İnek Gibi Düşünen Kadın" (Temple Grandin'ın hikayesi) 10 ADD/ADHD 11 Zihinsel engellilerde beden eğitimi için ölçme ve değerlendirme yöntemleri 12 Davranış yönetimi 13 Özel eğitim kurumu ziyareti 14 Zihinsel engellilerde beden eğitiminde egzersiz ve havuz kullanımı 15 Kaynaştırıcı eğitim uygulamaları hakkında tartışma 16 Sunum 17 Final Sınavı
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları