Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FBE 581FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE ÖZEL KONULAR3 + 01. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Türkiye’de fen eğitimine yönelik sorunların belirlenmesi, bu sorunlar dahilinde güncel alan yazın taranması ve bu taramalar doğrultusunda belirlenen sorunlara yönelik metodolojik çözüm önerilerinin geliştirilmesidir.
Ders İçeriği 1. Fen öğretim programının temellerini ifade eder. 2. Bloom’un düzenlenmiş (revize edilmiş) taksonomisine göre fen bilinmleri öğretim programını yorumlar. 3. Öğretim programı gereksinimlerini ve yapısının öğrenme ortamlarında kullanımına örnek vererek açıklar. 4. Fen bilimleri eğitimi alanındaki problemleri tanımlar. 5. Arama motorlarını araştırma amaçlı olarak kullanır. 6. Fen bilimlerine yönelik e-dergileri ve bültenleri, Grafik Düzenleyicileri ders amaçlı kullanımını planlar. 7. Fen bilimleri eğitimi alanındaki problemlerine metodolojik çözümler önerir 8. Fen ve teknoloji eğitimi alanında düzenli literatür tarama alışkanlığını kazanır 9. Fen bilimleri eğitimine ilişkin ulusal problemlere çözüm üretme istek ve bilinci kazanır. 10. Fen bilimleri eğitiminde problemleri tespit edebilir ve bunlara bilimsel çözüm yolları arar. 11. Fen bilimleri eğitimi alanında bir araştırma yürütebilir ve bulgularını sunar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Fen öğretim programının temellerini ifade eder.
2Bloom’un düzenlenmiş (revize edilmiş) taksonomisine göre fen bilimleri öğretim programını yorumlar.
3Öğretim programı gereksinimlerini ve yapısının öğrenme ortamlarında kullanımına örnek vererek açıklar.
4Fen bilimleri eğitimi alanındaki problemleri tanımlar.
5Arama motorlarını araştırma amaçlı olarak kullanır.
6Fen bilimlerine yönelik e-dergileri ve bültenleri, Grafik Düzenleyicileri ders amaçlı kullanımını planlar.
7Fen bilimleri eğitimi alanındaki problemlerine metodolojik çözümler önerir.
8Fen ve teknoloji eğitimi alanında düzenli literatür tarama alışkanlığını kazanır.
9Fen bilimleri eğitimine ilişkin ulusal problemlere çözüm üretme istek ve bilinci kazanır.
10Fen bilimleri eğitiminde problemleri tespit edebilir ve bunlara bilimsel çözüm yolları arar.
11Fen bilimleri eğitimi alanında bir araştırma yürütebilir ve bulgularını sunar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 00155             
ÖK 00254            5
ÖK 00354    4       3
ÖK 00444           54
ÖK 005545            
ÖK 00655  4 5        
ÖK 00744    5      5 
ÖK 00855             
ÖK 00934  5    5     
ÖK 010445   4      5 
ÖK 01144 55    5   5 
Ara Toplam494710514 18  10   2012
Katkı441010200100021

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Bahar1FATMA TAŞKIN EKİCİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FBE 581 FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE ÖZEL KONULAR 3 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. FATMA TAŞKIN EKİCİ fekici@pau.edu.tr EGT A0114 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı, Türkiye’de fen eğitimine yönelik sorunların belirlenmesi, bu sorunlar dahilinde güncel alan yazın taranması ve bu taramalar doğrultusunda belirlenen sorunlara yönelik metodolojik çözüm önerilerinin geliştirilmesidir.
İçerik 1. Fen öğretim programının temellerini ifade eder. 2. Bloom’un düzenlenmiş (revize edilmiş) taksonomisine göre fen bilinmleri öğretim programını yorumlar. 3. Öğretim programı gereksinimlerini ve yapısının öğrenme ortamlarında kullanımına örnek vererek açıklar. 4. Fen bilimleri eğitimi alanındaki problemleri tanımlar. 5. Arama motorlarını araştırma amaçlı olarak kullanır. 6. Fen bilimlerine yönelik e-dergileri ve bültenleri, Grafik Düzenleyicileri ders amaçlı kullanımını planlar. 7. Fen bilimleri eğitimi alanındaki problemlerine metodolojik çözümler önerir 8. Fen ve teknoloji eğitimi alanında düzenli literatür tarama alışkanlığını kazanır 9. Fen bilimleri eğitimine ilişkin ulusal problemlere çözüm üretme istek ve bilinci kazanır. 10. Fen bilimleri eğitiminde problemleri tespit edebilir ve bunlara bilimsel çözüm yolları arar. 11. Fen bilimleri eğitimi alanında bir araştırma yürütebilir ve bulgularını sunar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Fen öğretim programının temellerini ve Bloom’un düzenlenmiş (revize edilmiş) taksonomisine göre fen bilinmleri öğretim programı yapısı
2 Öğretim programı gereksinimlerini ve yapısının öğrenme ortamlarında kullanımı
3 öğretim programında karşılaştığı güçlükleri ve problemleri tanımlar
4 Arama motorlarını tanıma ve kullanma bilgisi
5 Fen bilimlerine yönelik e-dergileri ve bültenleri, Grafik Düzenleyicileri ders amaçlı kullanımını
6 Fen bilimleri eğitimi alanındaki problemlerine metodolojik çözümler
7 Literatür tarama
8 Vize haftası
9 Literatür tarama
10 Fen bilimleri eğitimine ilişkin ulusal problemlere çözüm üretme
11 önerdiği problemlere yönelik bilimsel literatür destekli çözüm önerileri sunma
12 Fen bilimleri eğitimi alanında bir araştırma yürütebilir ve bulgularını sunma
13 Fen bilimleri eğitimi alanında bir araştırma yürütebilir ve bulgularını sunma
14 Fen bilimleri eğitimi alanında bir araştırma yürütebilir ve bulgularını sunma
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları