Pamukkale Üniversitesi
Üniversite hayatın rehberidir
PAÜ'ye Hoşgeldiniz;
Aday Öğrenci
Öğrencilerimiz
Personelimiz
EN
Eğitim Bilgi Sistemi
Ana Sayfa
Üniversite Hakkında
İsim ve Adres
Yönetim
Genel Tanımlama
Akademik Takvim
Genel Kabul Gereksinimleri
Önceki Eğitimlerin Tanınması
Genel Kayıt İşlemleri
AKTS Kredilerinin Oluşturulması
Akademik Danışmanlık
Öğrenciler İçin
Yaşam Giderleri
Barınma
Beslenme / Yemek
Tedavi İmkanları
Engelli Öğrenci İmkanları
Sigorta
Maddi Destek
Öğrenci İşleri Birimi
Öğrenme İmkanları
Uluslararası Programlar
Dil Kursları
Stajlar
Spor ve Eğlence Olanakları
Öğrenci Toplulukları
Değişim Öğrencileri İçin Pratik Bilgiler
Derece Programları
YÜKSEK LİSANS
MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
3748 MATEMATİK EĞİTİMİ (TEZSİZ)
Ders Bilgileri
Ders Öğrenme Kazanımları
Dersin Program Yeterlilikerine Katkısı
AKTS / İş Yükü Tablosu
Ders Şubeleri
Yazdır
DERS BİLGİLERİ
Ders Kod
Ders Ad
T+U Saat
Yarıyıl
AKTS
IME 608
MATEMATİĞİN DOĞASI VE TARİHİ
2 + 0
1. Yarıyıl
6
DERS TANIMI
Ders Düzeyi
Yüksek Lisans
Ders Türü
Seçmeli
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, matematik kavramlarının gelişimindeki felsefenin farkında olunmasını sağlamaktır. Ayrıca, Matematik kavramlarına yönelik farklı felsefi bakış açılarının kavramların tarihsel gelişimi ile paralel olduğu ve bu tarihsel gelişim sürecinin kavramların öğretiminde de dikkate alınması gerektiği tartışılacaktır.
Ders İçeriği
Matematiksel bilginin gelişimindeki ontolojik ve epistemolojik tartışmalar. Matematiksel bilginin keşif mi yoksa icat mı olduğuna yönelik tartışmalar ve kavramların tarihinden örnekler. Matematik tarihindeki krizler ve matematiğin gelişimine yönelik katkıları. Matematik tarihindeki önemli karakterler. Matematikteki felsefi akımlar (mantıkçılık, formalizm, sezgicilik). Matematiğin tarihi ve doğasını dikkate alarak matematik öğretimi düzenleme ile ilgili öneriler.
Ders Ön Koşul
Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul
Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi
Yüz Yüze
DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1
Matematiksel bilginin doğasındaki tümevarımsal düşünme ile tümdengelimsel düşünme dengesini fark eder.
2
Matematiksel bilginin gelişimindeki köşe taşı gelişmeleri bilir.
3
Matematikteki felsefi akımları karşılaştırmalı olarak bilir.
4
Matematik tarihindeki önemli karakterleri tanır ve matematiğe yaptıkları katkıları bilir.
DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
No
PY 01
PY 02
PY 03
PY 04
PY 05
PY 06
PY 07
PY 08
PY 09
ÖK 001
3
2
3
2
5
4
3
4
3
ÖK 002
5
3
5
3
5
4
3
5
3
ÖK 003
3
2
3
2
5
3
3
4
3
ÖK 004
5
3
4
3
5
4
4
5
4
Ara Toplam
16
10
15
10
20
15
13
18
13
Katkı
4
3
4
3
5
4
3
5
3
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
Sayısı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)
14
2
28
Ödevler
1
28
28
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)
1
15
15
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)
1
30
30
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)
1
55
55
Toplam İş Yükü
Dersin AKTS Kredisi
156
6
DERS ŞUBELERİ
Dönem seçiniz :
Tüm Dönemler
Seçili dönemde ders açılmamıştır.
Yazdır
T+U :
Teorik + Pratik
PY:
Program Yeterlilikleri
ÖK:
Ders Öğrenme Kazanımları
{1}
##LOC[OK]##
{1}
##LOC[OK]##
##LOC[Cancel]##
{1}
##LOC[OK]##
##LOC[Cancel]##
Ana Sayfa
Üniversite Hakkında
İsim ve Adres
Yönetim
Genel Tanımlama
Akademik Takvim
Genel Kabul Gereksinimleri
Önceki Eğitimlerin Tanınması
Genel Kayıt İşlemleri
AKTS Kredilerinin Oluşturulması
Akademik Danışmanlık
Öğrenciler İçin
Yaşam Giderleri
Barınma
Beslenme / Yemek
Tedavi İmkanları
Engelli Öğrenci İmkanları
Sigorta
Maddi Destek
Öğrenci İşleri Birimi
Öğrenme İmkanları
Uluslararası Programlar
Dil Kursları
Stajlar
Spor ve Eğlence Olanakları
Öğrenci Toplulukları
Değişim Öğrencileri İçin Pratik Bilgiler
Derece Programları