DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IME 516İLKÖĞRETİM MATEMATİK PROGRAMI3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Program geliştirme teorileri ve uygulamalarını ilköğretim matematik dersi özelinde değerlendirmek.
Ders İçeriği Program geliştirmede temel kavramlar. İlköğretimin eğitim öğretim ilkeleri, ilköğretim programlarının temel özellikleri, gelişim, öğrenme ve program geliştirme ilişkisi, eğitim programının öğeleri (hedef, içerik, öğrenme-öğretme süreçleri, değerlendirme), program geliştirme sürecinin basamakları (tasarlama, uygulama, değerlendirme ve düzeltme), NCTM Standartları ve Prensipleri, İlköğretim matematik dersi öğretim programı.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İlköğretim matematik dersi programını inceler.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 015233  4     
Ara Toplam5233  4     
Katkı523300400000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2013-2014 Güz1ASUMAN DUATEPE PAKSU

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  IME 516 Dersin Adı:  İLKÖĞRETİM MATEMATİK PROGRAMI
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2013-2014 Güz
Öğretim Elemanı :  PROFESÖR ASUMAN DUATEPE PAKSU E-Mail:  aduatepe@pau.edu.tr, İç Hat:  296 1162,
Ders Yeri EGT A0224,
Amaç : Program geliştirme teorileri ve uygulamalarını ilköğretim matematik dersi özelinde değerlendirmek.
İçerik : Program geliştirmede temel kavramlar. İlköğretimin eğitim öğretim ilkeleri, ilköğretim programlarının temel özellikleri, gelişim, öğrenme ve program geliştirme ilişkisi, eğitim programının öğeleri (hedef, içerik, öğrenme-öğretme süreçleri, değerlendirme), program geliştirme sürecinin basamakları (tasarlama, uygulama, değerlendirme ve düzeltme), NCTM Standartları ve Prensipleri, İlköğretim matematik dersi öğretim programı.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin tanıtımı, program hakkında genel bilgiler
2 Dünyada ders programları
3 İlköğretim Matematik Dersi Programının genel yapısı
4 İlköğretim Matematik dersi Programının vizyonu
5 İlköğretim Matematik dersi Programının vizyonu
6 İlköğretim Matematik dersi Programının yaklaşımı
7 İlköğretim Matematik dersi Programının temel öğreleri
8 İlköğretim Matematik dersinin genel amaçları
9 ara sınav
10 beceriler (problem çözme, akıl yürütme, gerekçelendirme)
11 beceriler (iletişim, ilişkilendirme)
12 programda yer alan öğrenme alanları (sayılar)
13 programda yer alan öğrenme alanları (veri, cebir)
14 programda yer alan öğrenme alanları (geometri, ölçme)
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları
© 2020 PAU