DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IME 514TEMEL MATEMATİK KAVRAMLARININ TARİHSEL GELİŞİMİ3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Matematik tarihinin matematik öğretimi için önemini kavramak ve çeşitli kavramların tarihsel gelişimini irdeleyerek, bunları matematik öğretimi amaçlı etkinlik tasarımında kullanmak.
Ders İçeriği Matematiğin doğası, matematiksel bilginin objektifliği, matematiğin bir disiplin olarak tarihi gelişimi ve bunun eğitime yansımaları, matematik eğitimine felsefe okullarının etkileri, matematik kavramlarının gelişim aşamaları. .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Temel matematik kavramlarının tarihi gelişim evrelerini bilir.
2Temel matematik kavramlarının gelişimindeki epistemolojik sebepleri fark eder.
3Temel matematik kavramlarının tarihsel gelişiminin bu kavramların öğretimindeki rolünü önemser.
4Kavramların tarihsel gelişimini öğrenme ortamlarının tasarımında kullanır.
5Kavramların tarihsel gelişimi ile bunların öğretiminin sentezi hakkındaki alanyazın çalışmalarının yönünü fark eder.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 01 22  4 4343 
ÖK 02 22  4 4343 
ÖK 03344  4 434  
ÖK 04 45  4 434  
ÖK 053   4244344 
Ara Toplam61213 418420152010 
Katkı123014143420

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2013-2014 Bahar1TOLGA KABACA

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  IME 514 Dersin Adı:  TEMEL MATEMATİK KAVRAMLARININ TARİHSEL GELİŞİMİ
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2013-2014 Bahar
Öğretim Elemanı :  E-Mail:  İç Hat: 
Ders Yeri EGT A0224,
Amaç : Matematik tarihinin matematik öğretimi için önemini kavramak ve çeşitli kavramların tarihsel gelişimini irdeleyerek, bunları matematik öğretimi amaçlı etkinlik tasarımında kullanmak.
İçerik : Matematiğin doğası, matematiksel bilginin objektifliği, matematiğin bir disiplin olarak tarihi gelişimi ve bunun eğitime yansımaları, matematik eğitimine felsefe okullarının etkileri, matematik kavramlarının gelişim aşamaları. .
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Kavramların tarihsel gelişiminin öğretim açısından öneminin örnek bir kavram üzerinden tartışılması
2 Öğrencilerin her birine çalışma konularının verilmesi ve her bir konunun kısaca özelliklerinin tanıtılması
3 Çalışma konusu-1: Öğretim ve matematikte tarihin gerekliliği
4 Çalışma Konusu-2: Tarihteki problemlerin matematik öğretimindeki rolü
5 Çalışma Konusu-3: Matematik ve Öğretmenin tarihi
6 Çalışma Konusu-4: Çeşitli Matematiksel kavramların doğumu ve macerası ile ilgili dramalar
7 Çalışma Konusu-5: Bir analiz dersi ile ilgili tarihsel motivasyon
8 Çalışma konularının genel değerlendirmesi
9 Çalışma konusu-6: Sayıların tarihi ve çeşitli uygarlıkların sayı sistemleri
10 Çalışma Konusu-7: Hesaplamanın tarihi
11 Çalışma konusu-8: Geometriden seçme konuların tarihi
12 Çalışma Konusu-9: Cebirde tarihi gelişmeler
13 Çalışma Konusu-10: Trigonometrinin tarihi
14 Tarihsel bağlamda Modern matematiğin gelişimi ve genel değerlendirmeler
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Vita Mathematica - Historical Research and Integration With TeachingEnglish
Historical Topics for the mathematics ClassroomEnglish
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları
© 2020 PAU