DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IME 503MATEMATİK EĞİTİMİNDE ÖĞRENME TEORİLERİ3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Davranışcı, bilişsel, sosyo-kültürel ve yapılandırmacı öğrenme kuramlarının temel ilkeleri ve özellikle matematik eğitimindeki öğrenme teorilerine yön veren yapılandırmacı ve sosyo-kültürel yaklaşımların felsefeleri hakkındaki bilgileri geliştirmektir
Ders İçeriği Öğrenme teorilerine genel bakış, matematik eğitiminde yaygın öğrenme teorileri (sosyo-kültürel teori, yapılandırmacı teori vb.), temel prensipleri, ayırt edici özellikleri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenmeyi ve öğrenme teorilerinin çeşitliliğini açıklar
2Farklı öğrenme teorilerinin temel ilkelerini açıklar
3Yapılandırmacı yaklaşımın felsefesini tanır
4Sosyo-kültürel yaklaşımın felsefesini tanır
5Matematiksel bilgi ve kavramların oluşumunu yapılandırmacı ve sosyo-kültürel yaklaşımlara göre değerlendirir
6Matematiksel kavram, ilişki ve yapıların öğreniminde farklı perspektifler üzerine teorik ya da uygulamalı araştırma yapar
13Matematikte bilişsel gelişim teorilerinin temel felsefesini açıklar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 0152          
ÖK 02521         
ÖK 03521         
ÖK 04521         
ÖK 05531    5    
ÖK 065   22144 21
ÖK 13            
Ara Toplam30114 22194 21
Katkı421000011000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1SİBEL KAZAK

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  IME 503 Dersin Adı:  MATEMATİK EĞİTİMİNDE ÖĞRENME TEORİLERİ
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı :  DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ SİBEL KAZAK E-Mail:  skazak@pau.edu.tr, İç Hat:  296 1025,
Ders Yeri EGT A0224,
Amaç : Davranışcı, bilişsel, sosyo-kültürel ve yapılandırmacı öğrenme kuramlarının temel ilkeleri ve özellikle matematik eğitimindeki öğrenme teorilerine yön veren yapılandırmacı ve sosyo-kültürel yaklaşımların felsefeleri hakkındaki bilgileri geliştirmektir
İçerik : Öğrenme teorilerine genel bakış, matematik eğitiminde yaygın öğrenme teorileri (sosyo-kültürel teori, yapılandırmacı teori vb.), temel prensipleri, ayırt edici özellikleri.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %70
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Öğrenme kuramları
2 Genetik epistemoloji (Piaget)
3 Piaget ve yapılandırmacı yaklaşım
4 Piaget ve yapılandırmacı yaklaşım
5 Matematik eğitiminde yapılandırmacı yaklaşım
6 Matematik eğitiminde yapılandırmacı yaklaşım
7 Matematik eğitiminde yapılandırmacı yaklaşım
8 Vygotsky ve sosyo-kültürel teori
9 Vygotsky ve sosyo-kültürel teori
10 Vygotsky ve sosyo-kültürel teori
11 Matematik eğitiminde sosyo-kültürel yaklaşım
12 Piaget ve Vygotsky’nin perspektiflerinden sosyal etkileşimin öğrenmede rolü
13 Yapılandırmacı ve sosyo-kültürel yaklaşımların karşılaştırmalı tartışması
14 Yapılandırmacı ve sosyo-kültürel yaklaşımların karşılaştırmalı tartışması
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Piaget, J. (1984). Genetik Epistemoloji. Ankara: Birey ve Toplum Yayınları. (Çeviren: Ali Cengizkan)Türkçe
Vygotsky, L. S. (1998). Düşünce ve Dil (2. Baskı). İstanbul: Toplumsal Dönüşüm Yayınları (Çeviren: s. Koray) Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları
© 2020 PAU