Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IME 507MATEMATİK EĞİTİMİNDE MODELLEME3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Modelleme çalışmalarının epistemolojisini matematik eğitimi ilişkili olarak kavramak. Bazı gerçek hayat durumlarını gerek fiziksel araç gereçlerle gerekse bilgisayar ortamında matematik kavramlarından yararlanarak modelleyebilmek.
Ders İçeriği Matematiksel modelleme süreci ve özellikleri. gerçek hayattan olayların çeşitli gösterim kullanılarak modellenmesi ve analiz edilmesi, matematiğin gerçek hayat problemlerinin çözümünde kullanılmasıyla ilgili stratejilerin ve tekniklerin geliştirilmesi, olayların matematiksel modellemelerinde gözlem, deney, benzetim, bilgisayar ve çeşitli teknolojilerin kullanılması, matematiksel kavramların, ilişkilerin, teoremlerin fiziksel nesneler, resim, şekil, bilgisayar, hesap makinesi vb. araçlar kullanılarak modellenmesi, bu modellerin öğrencinin düzeyine uyarlanması. .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Matematiksel modelleme döngüsünü bilir.
2Günlük hayat durumlarına matematiksel modellemeyi uygular, analiz eder.
3Konuyla ilgili yurtiçi ve yurtdışı alanyazınını izler.
4Örnek bir modelleme etkinliği oluşturur, uygular, değerlendirir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 00153       4  
ÖK 0025553    5   
ÖK 0035     5 5   
ÖK 004 554   553  
Ara Toplam1513107  55157  
Katkı433200114200

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1ÇAĞLAR NACİ HIDIROĞLU
Detay 2022-2023 Güz1ÇAĞLAR NACİ HIDIROĞLU
Detay 2021-2022 Güz1ÇAĞLAR NACİ HIDIROĞLU
Detay 2020-2021 Güz1ÇAĞLAR NACİ HIDIROĞLU
Detay 2019-2020 Bahar1ÇAĞLAR NACİ HIDIROĞLU
Detay 2018-2019 Güz1ÇAĞLAR NACİ HIDIROĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IME 507 MATEMATİK EĞİTİMİNDE MODELLEME 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ÇAĞLAR NACİ HIDIROĞLU chidiroglu@pau.edu.tr EGT A0233-01 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Modelleme çalışmalarının epistemolojisini matematik eğitimi ilişkili olarak kavramak. Bazı gerçek hayat durumlarını gerek fiziksel araç gereçlerle gerekse bilgisayar ortamında matematik kavramlarından yararlanarak modelleyebilmek.
İçerik Matematiksel modelleme süreci ve özellikleri. gerçek hayattan olayların çeşitli gösterim kullanılarak modellenmesi ve analiz edilmesi, matematiğin gerçek hayat problemlerinin çözümünde kullanılmasıyla ilgili stratejilerin ve tekniklerin geliştirilmesi, olayların matematiksel modellemelerinde gözlem, deney, benzetim, bilgisayar ve çeşitli teknolojilerin kullanılması, matematiksel kavramların, ilişkilerin, teoremlerin fiziksel nesneler, resim, şekil, bilgisayar, hesap makinesi vb. araçlar kullanılarak modellenmesi, bu modellerin öğrencinin düzeyine uyarlanması. .
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Model ve modelleme yaklaşımı ile ilgili temel bilgiler
2 Model gelişimi
3 Matematiksel modellemenin temel özellikleri
4 Matematik eğitiminde araştırma desenleri
5 Matematik eğitiminde araştırma desenleri (devam)
6 Matematiksel problem çözmeyle ilgili araştırmalar
7 İlköğretimde matematiksel modelleme
8 Problem çözmeye model ve modelleme yaklaşımı ile bakış
9 Modelleme ile ilgili tez ve makale sunumları
10 Modelleme ile ilgili tez ve makale sunumları (devam)
11 İlköğretim sınıfında uygulanmış bir modelleme etkinliğinin analizi
12 Model ortaya çıkarma etkinlikleri (uygulama)
13 Model ortaya çıkarma etkinlikleri (analiz)
14 Model ortaya çıkarma etkinlikleri (tartışma)
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Lesh, R. A. And Doerr, H. M. (2003). Beyond constructivism: models and modeling perspectives on mathematics problem solving, learning, and teaching. Psychology Press: USA. English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları