Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FBE 555BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK VE KORUMA3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı 1992'de Rio de Janeiro'daki konferansla birlikte koruma stratejilerine bir hedef olarak giren biyolojik çeşitlilik kavramı, günümüzde koruma/sürdürülebilirlilik söylemlerinin en önemli ve kapsamlı konularından birisi haline gelmiştir. Genlerin, türlerin ve ekosistemlerin çeşitliliği, sürdürülebilirlikle ilgili olarak küresel anlamda çok büyük bir potansiyel sermaye zenginliği olarak kabul edilmeye başlanmıştır. Biyoçeşitliliğin kaybedilmesi, küresel bir sorun olarak algılanmaktadır ve uluslararası kurallarla düzenlenmeye çalışılmaktadır. Özellikle dünya nüfusunun besin ihtiyaçları düşünüldüğünde, bitkisel kökenli genetik kaynaklar, gıda ve tarım için çok büyük önem taşımaktadır. Bu özelliklerin anlaşılması ve coğrafi bakış açısıyla yorumlanması dersin belli başlı amaçları arasındadır.
Ders İçeriği 1.Biyosfer: Yeryüzünün canlı kaynakları 2.Biyolojik çeşitlilik: Genetik çeşitlilik, türler ve tür çeşitliliği, ekosistem çeşitliliği, yeryüzünde yaşamın çeşitliliği. 3.Biyolojik çeşitliliğin anlamı (tıbbi, tarımsal, ekonomik, bilimsel ve kültürel anlamı). 4.İnsan, gıda ve biyolojik çeşitlilik 5.Biyolojik çeşitliliğin dağılışı: Karasal biyoçeşitlilik, çeşitliliği yaratan faktörler ve dağılış 6.Biyolojik çeşitliliğin dağılışı: Denizel ve diğer akuatik ortamlarda biyoçeşitlilik, çeşitliliği yaratan faktörler ve dağılış 7.Yeryüzünde biyolojik çeşitliliğin önemli olduğu alanların dağılışı ve beşeri faktörlerin etkisi 8.Bitki çeşitlilik merkezleri, kriterler ve bölgesel dağılış 9.Biyolojik çeşitliliğin kaybıyla ortaya çıkan tehditler-I 10. Biyolojik çeşitliliğin kaybıyla ortaya çıkan tehditler-II 11. Türkiye'de çeşitlilik ve nedenleri 12. Biyolojik küreselleşme ve örnekler 13. Biyoçeşitlilik ve küresel ısınma 14. Küreselleşme, Türkiye ve biyolojik çeşitlilik
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
2Öğrencilerin temel kavramlar, prensipler, teoriler, tarihsel, kültürel ve sosyal değerler çerçevesinde içinde yaşadığımız çevrenin biyolojik çeşitliliğini tanıması ve biyolojik çeşitlilik farkındalığı yaratmaktır.
1Türkiye'de çeşitlilik ve nedenlerini anlar. Biyolojik küreselleşme ve örnekler. Biyoçeşitlilik ve küresel ısınma. Küreselleşme, Türkiye ve biyolojik çeşitlilik konularında bakış açısı geliştirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001555344  55  
ÖK 002555344  55  
Ara Toplam101010688  1010  
Katkı555344005500

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar1NAZMİ DURKAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FBE 555 BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK VE KORUMA 3 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi NAZMİ DURKAN ndurkan@pau.edu.tr EGT A0104 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç 1992'de Rio de Janeiro'daki konferansla birlikte koruma stratejilerine bir hedef olarak giren biyolojik çeşitlilik kavramı, günümüzde koruma/sürdürülebilirlilik söylemlerinin en önemli ve kapsamlı konularından birisi haline gelmiştir. Genlerin, türlerin ve ekosistemlerin çeşitliliği, sürdürülebilirlikle ilgili olarak küresel anlamda çok büyük bir potansiyel sermaye zenginliği olarak kabul edilmeye başlanmıştır. Biyoçeşitliliğin kaybedilmesi, küresel bir sorun olarak algılanmaktadır ve uluslararası kurallarla düzenlenmeye çalışılmaktadır. Özellikle dünya nüfusunun besin ihtiyaçları düşünüldüğünde, bitkisel kökenli genetik kaynaklar, gıda ve tarım için çok büyük önem taşımaktadır. Bu özelliklerin anlaşılması ve coğrafi bakış açısıyla yorumlanması dersin belli başlı amaçları arasındadır.
İçerik 1.Biyosfer: Yeryüzünün canlı kaynakları 2.Biyolojik çeşitlilik: Genetik çeşitlilik, türler ve tür çeşitliliği, ekosistem çeşitliliği, yeryüzünde yaşamın çeşitliliği. 3.Biyolojik çeşitliliğin anlamı (tıbbi, tarımsal, ekonomik, bilimsel ve kültürel anlamı). 4.İnsan, gıda ve biyolojik çeşitlilik 5.Biyolojik çeşitliliğin dağılışı: Karasal biyoçeşitlilik, çeşitliliği yaratan faktörler ve dağılış 6.Biyolojik çeşitliliğin dağılışı: Denizel ve diğer akuatik ortamlarda biyoçeşitlilik, çeşitliliği yaratan faktörler ve dağılış 7.Yeryüzünde biyolojik çeşitliliğin önemli olduğu alanların dağılışı ve beşeri faktörlerin etkisi 8.Bitki çeşitlilik merkezleri, kriterler ve bölgesel dağılış 9.Biyolojik çeşitliliğin kaybıyla ortaya çıkan tehditler-I 10. Biyolojik çeşitliliğin kaybıyla ortaya çıkan tehditler-II 11. Türkiye'de çeşitlilik ve nedenleri 12. Biyolojik küreselleşme ve örnekler 13. Biyoçeşitlilik ve küresel ısınma 14. Küreselleşme, Türkiye ve biyolojik çeşitlilik
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 1. Sürdürülebilir kalkınma ve biyolojik çeşitlilik arasındaki ilişki.
2 2. Türkiye’nin biyolojik çeşitliliği
3 3. Tarımsal biyolojik çeşitlilik ve ekolojik tarım. Tarımsal biyolojik çeşitlilik
4 4- Ekolojik tarım ve hayvancılık.
5 5- Biyolojik güvenlik.
6 6- Biyolojik çeşitliliğe yönelik tehditler.
7 7- Biyolojik çeşitlilik ve sürdürülebilir kalkınma bağlamında değerlendirme
8 8-Türkiye’de biyolojik çeşitliliğin korunması ve sürdürülebilir kalkınma kapsamında var olan durum.
9 9-Biyolojik çeşitlilik ve sürdürülebilir kalkınma yolunda Türkiye’nin uluslararası sorumlulukları. Biyolojik çeşitlilik ve sürdürülebilir kalkınma yolunda Türkiye’nin ulusal yaklaşımı.
10 10- Politikalar ve kalkınma planları. UÇEP.
11 11- Stratejiler. Ulusal biyolojik çeşitlilik stratejisi ve eylem planı.
12 12- Ulusal gündem 21.
13 13-türkiye çölleşme ile mücadele ulusal eylem programı.
14 14- Yasal ve kurumsal yapılanma. Gelecek için öneriler Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları