Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FBE 513FEN BİLGİSİ DERS KİTAPLARININ MÜFREDATA UYGUNLUĞUNUN İNCELEMESİ3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı; Konu Alanında MEB Tarafından Onaylanmış Ders Kitaplarının ve Öğretim Programlarının incelenmesidir.
Ders İçeriği Konu Alanında MEB Tarafından Onaylanmış Ders Kitaplarının ve Öğretim Programlarının Eleştirel Bir Bakış Açısıyla İncelenmesi. Kitapların İçerik, Dil, Öğrenci Seviyesine Uygunluk, Format, Çekicilik, Anlamlı Öğrenmeye Katkı ve Öğretimde Kullanım Kolaylığı Açılarından İncelenmesi. Hafta 1: Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme dersinin amacı ve kapsamı. Hafta 2: ders kitabının özellikleri ve ders kitabında aranan yeterlilikler. • Hafta 3: Ders kitabının özellikleri: Fiziksel tasarım, görsel tasarım. • Hafta 4: Dil anlatım ve eğitsel tasarım. • Hafta 5: Ders kitaplarının eĞitsel tasarımı bakımından incelenmesi • Hafta 6: Ders kitaplarının öĞretme-öĞrenme süreci açısından incelenmesi. • Hafta 7: VİZE Hafta 8: Ders kitaplarının deĞerlendirme açısından incelenmesi. • Hafta 9: Fen ve Teknoloji ders kitaplarının, taşıması gereken özelliklere göre incelenmesi. • Hafta 10: Fen ve Teknoloji ders kitaplarının, taşıması gereken özelliklere göre incelenmesi. • Hafta 11: Fen ve Teknoloji ders kitaplarının, taşıması gereken özelliklere göre incelenmesi. • Hafta 12: Fen ve Teknoloji ders kitaplarının, taşıması gereken özelliklere göre incelenmesi. • Hafta 13: Fen ve Teknoloji ders kitaplarının, taşıması gereken özelliklere göre incelenmesi. • Hafta 14: FİNAL
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Bir ders kitabında olması gereken özellikleri bilme.
2Fen ve Teknoloji müfredat programını tanıma.
3Fiziksel- görsel-dil anlatım-eğitsel tasarım arasında bağlantı kurabilme.
4Fiziksel- görsel-dil anlatım-eğitsel tasarım özelliklerini ders kitaplarına uygulayabilme.
5Fen ve Teknoloji ders kitaplarını taşıması gereken özelliklere göre değerlendirme.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 00155   45 5555
ÖK 00254   4 45   
ÖK 003 4  44 45  5
ÖK 004 4   5 55 5 
ÖK 005 4   4 5 55 
Ara Toplam1021  42151820101510
Katkı240014144232

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1ASİYE BAHTİYAR
Detay 2015-2016 Bahar1HÜSEYİN BAĞ
Detay 2014-2015 Güz1HÜSEYİN BAĞ
Detay 2013-2014 Bahar1HÜSEYİN BAĞ
Detay 2013-2014 Güz1HÜSEYİN BAĞ
Detay 2012-2013 Bahar1HÜSEYİN BAĞ
Detay 2012-2013 Güz1HÜSEYİN BAĞ
Detay 2011-2012 Güz1HÜSEYİN BAĞ
Detay 2010-2011 Bahar1HÜSEYİN BAĞ
Detay 2010-2011 Güz1HÜSEYİN BAĞ
Detay 2009-2010 Bahar1HÜSEYİN BAĞ
Detay 2009-2010 Güz1HÜSEYİN BAĞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FBE 513 FEN BİLGİSİ DERS KİTAPLARININ MÜFREDATA UYGUNLUĞUNUN İNCELEMESİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi ASİYE BAHTİYAR abahtiyar@pau.edu.tr EGT A0116 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı; Konu Alanında MEB Tarafından Onaylanmış Ders Kitaplarının ve Öğretim Programlarının incelenmesidir.
İçerik Konu Alanında MEB Tarafından Onaylanmış Ders Kitaplarının ve Öğretim Programlarının Eleştirel Bir Bakış Açısıyla İncelenmesi. Kitapların İçerik, Dil, Öğrenci Seviyesine Uygunluk, Format, Çekicilik, Anlamlı Öğrenmeye Katkı ve Öğretimde Kullanım Kolaylığı Açılarından İncelenmesi. Hafta 1: Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme dersinin amacı ve kapsamı. Hafta 2: ders kitabının özellikleri ve ders kitabında aranan yeterlilikler. • Hafta 3: Ders kitabının özellikleri: Fiziksel tasarım, görsel tasarım. • Hafta 4: Dil anlatım ve eğitsel tasarım. • Hafta 5: Ders kitaplarının eĞitsel tasarımı bakımından incelenmesi • Hafta 6: Ders kitaplarının öĞretme-öĞrenme süreci açısından incelenmesi. • Hafta 7: VİZE Hafta 8: Ders kitaplarının deĞerlendirme açısından incelenmesi. • Hafta 9: Fen ve Teknoloji ders kitaplarının, taşıması gereken özelliklere göre incelenmesi. • Hafta 10: Fen ve Teknoloji ders kitaplarının, taşıması gereken özelliklere göre incelenmesi. • Hafta 11: Fen ve Teknoloji ders kitaplarının, taşıması gereken özelliklere göre incelenmesi. • Hafta 12: Fen ve Teknoloji ders kitaplarının, taşıması gereken özelliklere göre incelenmesi. • Hafta 13: Fen ve Teknoloji ders kitaplarının, taşıması gereken özelliklere göre incelenmesi. • Hafta 14: FİNAL
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 DERS KİTABININ NİTELİKLERİ
2 HEDEF DAVRANIŞLAR – İÇERİK İLİŞKİSİ
3 İÇERİK
4 EĞİTİM DURUMU
5 SINAMA DURUMU (Değerlendirme)
6 DERS KİTABINDA BİLİMSEL İÇERİK
7 DERS KİTABINDA BİLİMSEL İÇERİK
8 ARA SINAV
9 DERS KİTABINDA DİL ve ANLATIM
10 DERS KİTABINDA DİL ve ANLATIM
11 DERS KİTABININ TASARIMI
12 DERS KİTABININ TASARIMI
13 DERS KİTABINDA FİZİKSEL YAPI ve BÖLÜMLER
14 DERS KİTABINDA FİZİKSEL YAPI ve BÖLÜMLER
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları