Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FBE 501ÖĞRENME VE ÖĞRETME KURAMLARI3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin sonunda öğrenciler; öğrenme kuramları ve öğretme yaklaşımlarının kuramsal yapısını irdeleyerek bu kuram ve yaklaşımlardan program geliştirme sürecinde etkili bir biçimde yararlanabileceklerdir.
Ders İçeriği Temel Kavramlar: Davranış, Öğrenme ve Öğretme; İşleve Ağırlık Veren Öğrenme Kuramları; Bitişikliğe Ağırlık Veren Öğrenme Kuramları
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenme ve öğretme süreçleri ile ilgili kavramların anlamını açıklayabilme
2Öğrenme kuramlarının ilkelerini kavrayabilme.
3Öğrenme kuramları ile öğretme yaklaşımları arasındaki bağlantıları açıklayabilme.
4Öğrenme kuramlarını programın hedef kitlesinin ihtiyaçlarını belirlemede işe koşabilme.
5Programı tasarlama aşamasında aday hedefleri öğrenme kuramlarının ilkeleri ışığında değerlendirebilme.
6Programı tasarlarken uygun öğretme yaklaşımlarını seçebilme
7Seçilen öğretme yaklaşımlarını uygun şekilde planlayabilme.
8Program çıktılarını öğrenme kuramları ve öğretme yaklaşımları açısından yorumlayabilme
9Öğrenme kuramlarının ilkelerini temel alarak eğitsel sorunları saptayabilme.
10Öğretim uygulamaları ile öğrenme-öğretme konusunda yapılan araştırmalar arasında ilişki kurabilme.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001321111131111
ÖK 002321111131111
ÖK 003321111131111
ÖK 004321111131111
ÖK 005321111131111
ÖK 006321111131111
ÖK 007321111131111
ÖK 008321111131111
ÖK 009321111131111
ÖK 010321111131111
Ara Toplam302010101010103010101010
Katkı321111131111

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2012-2013 Bahar1MURAT BALKIS
Detay 2012-2013 Güz1MURAT BALKIS
Detay 2011-2012 Güz2MURAT BALKIS
Detay 2010-2011 Güz1MURAT BALKIS
Detay 2009-2010 Güz1ERDİNÇ DURU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FBE 501 ÖĞRENME VE ÖĞRETME KURAMLARI 3 + 0 1 Türkçe 2012-2013 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. MURAT BALKIS mbalkis@pau.edu.tr EGT A0408 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin sonunda öğrenciler; öğrenme kuramları ve öğretme yaklaşımlarının kuramsal yapısını irdeleyerek bu kuram ve yaklaşımlardan program geliştirme sürecinde etkili bir biçimde yararlanabileceklerdir.
İçerik Temel Kavramlar: Davranış, Öğrenme ve Öğretme; İşleve Ağırlık Veren Öğrenme Kuramları; Bitişikliğe Ağırlık Veren Öğrenme Kuramları
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Temel Kavramlar: Davranış, Öğrenme ve Öğretme
2 İşleve Ağırlık Veren Öğrenme Kuramları
3 Bitişikliğe Ağırlık Veren Öğrenme Kuramları
4 Bilişe Ağırlık Veren Öğrenme Kuramları
5 Bilişe Ağırlık Veren Öğrenme Kuramları
6 Nörofizyolojik Kuram, Evrim Psikolojisi
7 Öğretme Yaklaşımları: Öğretmen Merkezli Yaklaşımlar, Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar
8 Öğretme Yaklaşımları: Öğretmen Merkezli Yaklaşımlar, Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar
9 Öğretme Yaklaşımları: Öğretmen Merkezli Yaklaşımlar, Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar
10 Öğrenme Kuramları ve Öğretme Yaklaşımlarının Özel Alanlara Yansıması
11 Öğretim ve Araştırmayı Bütünleştirme
12 Öğretim ve Araştırmayı Bütünleştirme
13 Yapılandırmacı Öğretim
14 Yapılandırmacı Öğretim
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Senemoğlu, N. (2009). Gelişim, öğrenme ve öğretme. (Geliştirilmiş 15. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.Türkçe
Schunk, D. H. (2007). Learning theories: An educational perspective (5th Ed.). New Jersey: Prentice HallEnglish
Borich, G. D. (2007). Effective teaching methods (6th Ed.). New Jersey: Prentice HallEnglish
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları