Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBP 521İNSAN VE MEKAN İLİŞKİLERİ3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Çevresel duyarlılık kazandırmak, insanı tüm sosyal ve fiziksel çevresi ile ele almanın önemini vurgulamak, bütün bunların kent ve mimari ile ilişkilerini kurmak amaçlanmaktadır. Mekânsal karakteristik ve işlevsel kimlik üzerinden kent algısının değişkenliğini kavramak.
Ders İçeriği İnsan-çevre etkileşimi, algılama, kimlik ve imge kavramlarının analizi. Mekân kimliği, kent kimliği konusunda kavramsal değerlendirmeler. Doğal, sosyal ve yapılaşmış çevreden kaynaklanan kent öğeleri. Zihinlerinde mekânla ilgili ne tür bir tasarım oluşmaktadır? Çevresel alanlar hangi yanlarıyla algılanmakta ve belleğe kaydedilmektedir? Kentsel imge ve kimlik haritalarının oluşturulması ve planlama çalışmalarında değerlendirilmesi. Çevrenin algılanması. Farklı örnekler üzerinden okumalar yapmak.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İnsan-mekan ilişkileri açısından ortaya çıkan farklı sorunlara çözümler üretebilme
2insan-mekan ilişkilerini planlama disiplinine etkisini anlama

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 0015 55 5  3
ÖK 0025 55 5  3
Ara Toplam10 1010 10  6
Katkı505505003

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)1315195
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2017-2018 Bahar1GİZEM ERDOĞAN AYDIN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBP 521 İNSAN VE MEKAN İLİŞKİLERİ 3 + 0 1 Türkçe 2017-2018 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
KKM A0202-07 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Çevresel duyarlılık kazandırmak, insanı tüm sosyal ve fiziksel çevresi ile ele almanın önemini vurgulamak, bütün bunların kent ve mimari ile ilişkilerini kurmak amaçlanmaktadır. Mekânsal karakteristik ve işlevsel kimlik üzerinden kent algısının değişkenliğini kavramak.
İçerik İnsan-çevre etkileşimi, algılama, kimlik ve imge kavramlarının analizi. Mekân kimliği, kent kimliği konusunda kavramsal değerlendirmeler. Doğal, sosyal ve yapılaşmış çevreden kaynaklanan kent öğeleri. Zihinlerinde mekânla ilgili ne tür bir tasarım oluşmaktadır? Çevresel alanlar hangi yanlarıyla algılanmakta ve belleğe kaydedilmektedir? Kentsel imge ve kimlik haritalarının oluşturulması ve planlama çalışmalarında değerlendirilmesi. Çevrenin algılanması. Farklı örnekler üzerinden okumalar yapmak.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 TANIŞMA
2 KAVRAMSAL YAKLASIM
3 KENT VE İNSANA DAİR
4 MEKANSAL YAKLAŞIMLAR
5 MEKANSAL YAKLAŞIMLAR
6 MEKANSAL YAKLAŞIMLAR
7 ARA TESLİM
8 PROJE TARTIŞMALARI
9 PROJE TARTIŞMALARI
10 PROJE TARTIŞMALARI
11 PROJE TARTIŞMALARI
12 PROJE TARTIŞMALARI
13 PROJE TARTIŞMALARI
14 FINAL
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları