Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBP 529ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME YÖNTEMLERİ3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı çok kriterli karar verme süreçlerinde kullanılan karar verme yöntemlerini tanıtmak, öğrencilerin bu konudaki bilgi birikimlerini arttırmak ve daha sonraki dönemlerde farklı alanlarda yapacakları çalışmalarda yöntemleri etkin olarak kullanmalarını sağlamaktır.
Ders İçeriği Ders kapsamında çok kriterli karar verme yöntemleri örnekler üzerinden anlatılacak ve uygulamaları yaptırılacaktır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Çok kriterli karar verme yöntemlerini öğrenmek.
2Öğrenilen yöntemlerden amaca uygun olanı seçebilmek
3İlgili genel literatürü tanımak ve öğrenmek

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 001    5  5 
ÖK 002    5  5 
ÖK 003    5  5 
Ara Toplam    15  15 
Katkı000050050

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler15151
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13030
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Bahar1DUYGU DOĞAN
Detay 2019-2020 Bahar1DUYGU DOĞAN
Detay 2018-2019 Bahar1DUYGU DOĞAN
Detay 2018-2019 Güz1DUYGU DOĞAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBP 529 ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME YÖNTEMLERİ 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi DUYGU DOĞAN duygudogan@pau.edu.tr KKM A0404-10 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı çok kriterli karar verme süreçlerinde kullanılan karar verme yöntemlerini tanıtmak, öğrencilerin bu konudaki bilgi birikimlerini arttırmak ve daha sonraki dönemlerde farklı alanlarda yapacakları çalışmalarda yöntemleri etkin olarak kullanmalarını sağlamaktır.
İçerik Ders kapsamında çok kriterli karar verme yöntemleri örnekler üzerinden anlatılacak ve uygulamaları yaptırılacaktır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ders içeriğinin tanıtılması
2 Karar teorisi
3 Çok kriterli karar verme
4 Çok kriterli karar verme yöntemleri (analitik hiyerarşi süreci)
5 Çok kriterli karar verme yöntemleri (analitik hiyerarşi süreci)
6 Çok kriterli karar verme yöntemleri ( TOPSİS)
7 Ara Sınav
8 Çok kriterli karar verme yöntemleri (TOPSİS)
9 Daha öce yapılmış ilgili çalışmaların incelenmesi
10 Daha öce yapılmış ilgili çalışmaların incelenmesi
11 Bir alan üzerinde karar verme teorilerinin uygulanması
12 Bir alan üzerinde karar verme teorilerinin uygulanması ve raporlanması
13 Uygulamaların karşılaştırılması
14 Uygulamaların karşılaştırılması ve raporlanması
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları